أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۲۶۸۸
زمان انتشار: ۱۸:۵۴     ۳۱ شهريور ۱۴۰۰
آغاز کار از شنبه ۳ مهر
شهرام کجوری با اعلام جزئیات سری جدید مدرسه تلویزیونی تأکید کرد که از فردا جشن شکوفه‌ها و روز شنبه افتتاح سومین مدرسه تلویزیونی را خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، مدرسه تلویزیونی ایران برای سومین بار روی آنتن خواهد رفت. شهرام کجوری مدیر گروه آموزش رسمی شبکه آموزش سیما و طراح اصلی مدرسه تلویزیونی ایران درباره جزئیات این سری، توضیحاتی داد. او درباره اضافه شدن شبکه امید به جمع شبکه‌های معینِ مدرسه تلویزیونی گفت: مدرسه تلویزیونی همچون دو سال تجربه‌ای که با شبکه چهار، آموزش، قرآن و بخشی هم در رادیو داشت، این بار با اضافه شدن شبکه امید خودش را مهیای یک سال آموزشی دیگر خواهد کرد.

کجوری خاطرنشان کرد: شبکه آموزش طبق روال سال گذشته در محورِ مدرسه تلویزیونی قرار دارد؛ شبکه چهار علوم انسانی و دروس تخصصی ریاضی، شبکه امید آموزش دروس عمومی رشته‌های ریاضی و تجربی در مقطع متوسطه دوم مثل فارسی، عربی، زبان و معارف را در دستور کار خود دارد و ساعت پخش‌هایمان هم مثل سال گذشته است. البته شبکه امید احتمالاً بحث آموزشی را ساعت 13:30 تا 15:30 خواهد داشت؛ امسال با کمکِ همکاران‌مان تا 31 اردیبهشت‌ماه 1401، 19 هزار و 562 کلاس برگزار می‌کنیم.

او در پاسخ به این سؤال که اگر مدارس به صورت کامل حضوری برگزار شود، تغییراتی در کنداکتور مدرسه تلویزیونی خواهیم داشت، افزود: اگر هم مدارس باز شوند، با توجه به اینکه رویکرد مدرسه تلویزیونی، مستقل و مکمل است، کار خودش را ادامه خواهد داد اما ممکن است ساعت‌های پخش تغییر کند که در آن موقعیت، اعلام خواهیم کرد.

طراح مدرسه تلویزیونی ایران در سؤال دیگری مبنی بر اینکه آیا امکانی برای دانش‌‌آموزان ایجاد می‌شود که سؤالات‌شان را بتوانند از معلم هنگامِ آموزش بپرسند، تصریح کرد: به تعاملی بودن کلاس‌ها فکر کرده‌ایم که با راه‌اندازی اپلیکیشنی به نام «هفت» این مهم محقق خواهد شد. سامانه‌ای که بتوانند دانش‌آموزان همزمان با پخشِ آموزش تلویزیونی، سؤالات خودشان را بپرسند. معلم روی آنتن به این سؤال پاسخ می‌دهد؛ دانش‌آموزان با باز شدن مدرسه‌ها خصوصاً برای دانش‌آموزان روستایی و عشایر، سه بار درس را مرور می‌کنند یک بار از طریق مدرسه، یک بار با نرم‌افزار شاد و یک بار هم به صورت مدرسه تلویزیونی.

کجوری به افتتاح مدرسه تلویزیونی اشاره کرد و گفت: مدرسه تلویزیونی امسال از فردا به گونه‌ای کار خودش را آغاز می‌کند چرا که جشن شکوفه‌ها را داریم که ساعت 11 صبح با حضور دکتر حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی شبکه آموزش و همزمان با سوم مهرماه بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور کار خودش را رسماً با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش، معاون سیما، رئیس شبکه آموزش و جمعی از مدیران تلویزیون و شبکه‌های سیما رسماً کار خودش را ساعت 11 صبح آغاز می‌کند.

او درباره انتخاب معلمان برای سومین مدرسه تلویزیونی،‌ تأکید کرد: سعی کردیم باز هم در خدمتِ‌ معلمانی باشیم که به آموزش در فضای تلویزیون آشنا باشند. با اینکه بازخوردهای خوبی از آموزشِ معلمان مدرسه تلویزیونی داشتیم با توجه به تجربیات 13 ماهه فعالیت ما و همکاری خوب آموزش و پرورش، باز از بین معلمان، تلاش کردیم به بهترین‌ها برسیم.

مدیر گروه آموزش رسمی شبکه آموزش سیما در پاسخ به این سؤال که آیا برای دانش‌آموزان دبستانی برنامه ویژه‌ای خواهید داشت مثل استفاده از شخصیت‌های عروسکی، گفت: ما سال گذشته در برنامه خانم روستاپور شخصیت عروسکی داشتیم که ساعت 10:30 صبح روی آنتن می‌رفت و امسال به دلیل فشردگی کنداکتور، شخصیت عروسکی نداریم اما بازی داریم؛ ساده‌سازی دروس به عنوان یک مروجِ علم. به اعتقادمن معلمان ابتدایی باید مروج علم باشند و درس را ساده‌ کنند تا بهتر در ذهنِ دانش‌آموز بنشیند. استفاده از ابزار کمک آموزشی به خاطر ترویج علم است و در واقع این کار را به واسطه بازی انجام خواهیم داد.

او درباره استفاده از انیمیشن‌های آموزشی و گرفتنِ آزمون از دانش‌آموزان، گفت: موشن و انیمیشن، میان برنامه‌اند و ما باید در راستای پیوستِ رسانه‌ای کتاب‌های درسی گام برداریم. این کارها بیشتر حالت برنامه‌سازی آموزشی دارد. سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش طراحی کند امسال و سال آینده کتاب‌های درسی ما پیوست رسانه‌ای خواهند داشت. مدیا به کمکِ تولید محتوای آموزش بیاید اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

کجوری در پایان خاطرنشان کرد: درباره گرفتن آزمون از دانش‌آموزان صحبتی با روزنامه جام‌جم داشتیم که بخشی به عنوان مدرسه تلویزیونی داشته باشد مصاحبه با معلمان و سؤالات درسی را مطرح کند. دانش‌آموزان سؤالاتشان را بپرسند و کارهای مکملی در این زمینه انجام شود. ما در زمینه بودجه مشکل داریم و سازمان صداوسیما در مضیقه است اما به فکرِ این طراحی‌ها بوده و هستیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها