أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۹۲۷۱۸
زمان انتشار: ۰۷:۲۷     ۰۱ مهر ۱۴۰۰
اختصاص ۲۸ هزار هکتار مزرعه به کشت کلزا؛
مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه سال گذشته 149 هزار تن گندم در استان تولید شد، گفت: مقرر شد امسال ۲۸ هزار هکتار مزارع مازندران به کشت کلزا اختصاص یابد که از این میزان سطح زیرکشت، ۱۹ هزار هکتار آبی و ۸هزار هکتار دیم است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، خلیل حقیقی در ساری با بیان اینکه امسال با توجه به پراکنش بارندگی‌هایی که داشتیم نگرانی برای کشت محصولات پاییزه بوجود آمد، گفت: با توجه به اینکه عمده کشت‌ محصولات پاییزه در شرق مازندران است متاسفانه بارش‌های مطلوبی را در مناطق دشت و بالادست شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ هزار و ۴۷۵ هکتار مزارع مازندران به گندم آبی و ۲۸ هزار هکتار به گندم دیم اختصاص یافت که از این میزان سطح زیرکشت ۱۴۹ هزار و ۳۳۷ تن محصول در استان تولید شد، ادامه داد: متوسط عملکرد گندم آبی ۳هزار و ۷۰۰ کیلوگرم و متوسط عملکرد گندم دیم یک‌هزار و ۷۷۰ کیلوگرم در هکتار بود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: سال گذشته از ۳۰ مرکز خرید در استان، ۶۸ هزار و ۹۷۵ تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شد که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

حقیقی اظهار کرد: ۳۰ هزار و ۳۱۵ هکتار مزارع استان به کشت جو اختصاص یافت که از این میزان سطح زیرکشت ۸ هزار هکتار آن جو آبی و ۲۲ هزار و ۳۱۵ هکتار به صورت دیم کشت شد.

وی خاطرنشان کرد: برای سال زراعی جدید سطح ابلاغی گندم آبی و دیم به مازندران اعلام شد که بر این اساس ۲۶ هزار هکتار گندم آبی و ۲۸ هزار هکتار گندم دیم در مازندران به زیرکشت خواهد رفت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: مقرر شد امسال ۲۸ هزار هکتار مزارع مازندران به کشت کلزا اختصاص یابد که از این میزان سطح زیرکشت، ۱۹ هزار هکتار آبی و ۸هزار هکتار دیم است.

حقیقی اظهار کرد: کشت حبوبات دیم و نخود و عدس از دیگر زراعت‌های پاییزه است که می‌تواند به عنوان تنوع بخشی در مزارع بالادست استان کشت شود و کشاورزان بهره لازم را از اقتصاد آن خواهند برد چراکه نسبت به خشکسالی مقاوم‌تر است.

وی بیان کرد: نیاز استان برای تولید بذر گندم تامین شده است و ۳هزار و ۵۱۴ تن بذر گواهی شده، ۷۶۱ تن بذر مادری و ۸۰۰ تن بذر مرغوب گندم خریداری شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: در مجموع ۵ هزار و ۲۷۵ تن بذر گندم برای توزیع در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها