يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۲۹۶۶
زمان انتشار: ۱۳:۰۰     ۰۴ مهر ۱۴۰۰
مرگ بر اثر غرق شدن در دریای مازندران که عمدتا در فصل بهار و تابستان رخ می‌دهد امسال به ماه مهر رسید و طبق اعلام معاون عملیات فرماندهی انتظامی مازندران چهار نفر در آب‌های ساحلی استان غرق شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از نیروی انتظامی مازندران، شنا در دریای مازندران در حالی امسال در فصل پاییز هم اداه یافت که طبق ابلاغ رسمی استانداری شنا کردن در دریا در سال جاری به خاطر عدم امکان اجرای طرح های سالمسازی ممنوع بود و این موضوع از سوی فرمانداری های شهرهای ساحلی با نصب بنر در ورودی سواحل به مسافران و مردم اطلاع رسانی شد.

اگر چه طرح های سالمسازی در سواحل مازندران امسال نیز مانند سال گذشته اجرایی نشد، ولی از نیمه دوم خرداد ماه ۶۰۰ ناجی غریق در مناطقی که سال های قبل طرح دریا اجرا می شد ، مستقر شدند تا از ورود شهروندان بومی و مسافران و گردشگران به آب جلوگیری کنند .

مازندران طبق بررسی ستاد اجرایی طرح سالمسازی دریا ، حدود ۴۰۰ نقطه شنا ممنوع دارد که تا پیش از شیوع کرونا ماموران انتظامی در آنجا مستقر می شدند و از ورود مردم برای شنا در این مناطق جلوگیری می کردند.

روابط عمومی نیروی انتظامی مازندران روز شنبه از قول سرهنگ نعمت الله آزادی اعلام کرد که تمامی چهار نفری که روز گذشته در آب های ساحلی دریای خزر در محدوده این استان جان باختند ، غیربومی بودند.

سرهنگ آزادی محل غرق شدن این افراد را سواحل شهرستان های نوشهر، نور، چالوس و تنکابن اعلام و تاکید کرد که این افراد به علت عدم آشنایی به فنون شنا و شنا در خارج از محدوده طرح جان باختند.

طبق این گزارش، جسد این افراد با حضورعوامل امدادی کشف و به سردخانه منتقل شد .

ناآشنایی به فن شنا، شنا در خارج از محدوده طرح های ایجاد شده و نقاط حادثه خیز و بی توجهی به هشدارهای ناجیان غریق و ماموران انتظامی سالانه سبب غرق ده ها نفر از هموطنان و گردشگرانی می شود که نا آگاهانه تن به دریا می سپارند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها