يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۳۹۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۵     ۲۰ مهر ۱۴۰۰
سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان گفت، تیم ملی فوتبال نتایج قابل قبولی گرفته است و با این اوصاف دلیل انتقادها از سرمربی تیم ملی را نمی‌فهمد.

به گزارش پایگاه 598، مهدی مهدوی‌کیا سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان درباره شرایط تیم ملی فوتبال و کسب ۹ امتیاز از سه بازی اخیرش در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اظهار داشت: تیم ملی روند خوبی داشته و از شرایط خوبی برخوردار است. ما در بحرین شرایط سختی داشتیم و توانستیم از آن شرایط عبور کنیم. باید به مجموعه تیم و فدراسیون فوتبال تبریک بگوییم که از آن مرحله عبور کردند و در این مرحله هم با حداکثر امتیاز در صدر جدول هستیم و شرایط خوبی داریم. ما یک بازی خانگی هم با کره داریم و امیدوارم که بتوانیم این تیم را شکست دهیم. در کل همه چیز برای تیم ملی خوب پیش می‌رود.

وی در مورد شرایط سخت تیم ملی در مرحله اول مقدماتی جام جهانی گفت: بعضی مواقع خیلی شرایط سخت می‌شود. ما در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ هم در مرحله اول شرایط سختی داشتیم که در یک بازی نیز حتی به اردن باختیم و کارمان سخت شد. برای صعود باید در بازی‌های برگشت اردن و قطر را شکست می‌دادیم و بعد از آن بازی‌ها به مرحله دوم مقدماتی جام جهانی رفتیم و پس از آن توانستیم ‌با ژاپن صعود کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که «با توجه به نتایج تیم ملی کجای فوتبال آسیا هستیم؟»، گفت: ما از نظر استعداد یکی از قدرت‌های آسیا هستیم و در هر تورنمنتی جزو تیم‌هایی بودیم که حساب ویژه‌ای روی تیم ما باز شده است. الان هم به حق در صدر آسیا هستیم. اگر زیرساخت‌ها را کنار بگذاریم ما نفرات شایسته‌ای داریم. فوتبال ژاپن هم فوتبال خوبی است و بازیکنان خوبی دارند، ولی الان کارشان گره خورده است. ما همیشه یکی از قدرت‌های فوتبال آسیا بودیم. ما در کشورمان واقعاً استعداد زیاد داریم، نه تنها در فوتبال، بلکه در تمام رشته‌ها استعداد داریم و به حق جزو سه تیم برتر آسیا هستیم.

مهدوی‌کیا راجع به کیفیت فنی تیم امارات که ایران توانست این تیم را شکست دهد، یادآور شد: من امارات را تیم خوبی دیدیم. با توجه به بضاعتی که دارند ‌فوتبال خوبی بازی کردند و دستور کار این تیم این بود که از عقب فوتبال بازی کنند و مثل سوریه و عراق از توپ‌های بلند استفاده نمی‌کردند. آنها در نیمه اول تیم ملی را آزار دادند، ولی در نیمه دوم با تغییراتی که تیم ملی داشت توانستیم تیم برتر باشیم و از موقعیت‌های‌مان هم استفاده کردیم و این تیم را شکست دادیم، ولی حریف راحتی نبودند و یک تیم شایسته‌ای بودند که مقابل تیم ملی ما فوتبال خوبی بازی کردند.

وی که میهمان برنامه فوتبال برتر بود، ادامه داد: تیم‌های ایران و کره مدعیان اصلی برای صعود هستند و الان پس از سه هفته فاصله‌شان‌ با رقبا بیشتر شده است. اگر تیم‌های پایین جدول با هم مساوی کنند خیلی به نفع ماست و در حال حاضر هفت امتیاز با تیم سوم جدول فاصله داریم. ما هدف‌مان صعود به جام جهانی است، اگر چه که اول شدن هم از نظر روحی و روانی خیلی در تیم ما تأثیر دارد. اگر با کره همین روند را ادامه دهیم و لبنان‏، سوریه و عراق به مساوی‌های‌شان ادامه دهند، امیدشان را به صعود از دست می‌دهند و ما در بازی‌های خانگی کار صعود را تمام می‌کنیم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان راجع به شرایط گروه دوم مقدماتی جام جهانی تصریح کرد: آن گروه هم گروه سختی است، ولی عربستان و استرالیا نیز خودشان را جدا کردند. عمان هم با برانکو خوب نتیجه گرفته، ولی ژاپن ‌یک مقدار از کورس عقب مانده است. با این حال با فوتبال منطقی که این تیم بازی می‌کند، فکر می‌کنم به مسابقات برمی‌گردند. استرالیا و عربستان هم نتایج عالی گرفتند و نشان می‌دهد که عزم‌شان را برای صعود به جام جهانی جزم کردند.

مهدوی‌کیا در واکنش به انتقادهایی که از اسکوچیچ می‌شود، خاطرنشان کرد: من ابتدا یک سؤال مطرح می‌کنم از عزیزانی که می‌گویند کیفیت بازیکنان بالاست، این بازیکنان چند سال است که در تیم ملی هستند. نفرات اصلی تیم ملی تقریباً شش هفت سال است که کنار هم در تیم ملی بازی می‌کنند. باید سؤال کنیم که نتایج پیش از این تیم ملی هم از هنر بازیکنان بود یا نه؟ یک مقدار این حرف‌ها منصفانه نیست. ما ۱۰ بازی پشت سر هم را بردیم، یک کادر فنی خوب در تیم حضور دارد و تیم ملی با آرامش کار می‌کند.

وی در همین زمینه ادامه داد: دو بازیکن بزرگ پیشین تیم ملی در کادر فنی حضور دارند و تیم ملی با این کادر فنی نتایج خوبی گرفته است و باید کمک کنیم تا به جام جهانی صعود کنیم. من دلیل انتقادها از اسکوچیچ را نمی‌فهمم. بازیکنان نزدیک به شش هفت سال است که کنار هم بازی می‌کنند و تیم ملی شکل گرفته است. این انتقادها شایسته نیست و تیم نتیجه می‌گیرد و باید حمایت کنیم. امیدوارم با همین اقتداری که الان تیم ملی دارد، این روند ادامه داشته باشد و به جام جهانی صعود کنیم. الان می‌بینم که یک اتحادی بین کادر فنی و بازیکنان تیم وجود دارد و خیلی تلاش می‌کنند و شایسته است که کمک کنیم تا تیم صعود کند. اگر انتقادی هم داریم بگذاریم تیم صعود کند، همیشه وقت برای انتقاد وجود دارد.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در مورد اردوهای پیش روی تیم امید عنوان کرد: خیلی خوشحال هستم که بعد از سال‌ها به فوتبال ایران برگشتم و در این سمت قصد دارم کمک کنم. با توجه به اینکه یک برنامه‌ریزی درازمدت وجود داشت، من مسئولیت قبول کردم و اگر این برنامه کوتاه‌مدت بود قبول نمی‌کردم. برای اولین بار است که ۲.۵ سال قبل از المپیک شروع و بازیکنان را انتخاب کردیم. در حال حاضر هم خودمان را آماده کنیم تا یک تیم خوب را شکل دهیم.

مهدوی‌کیا درباره نسل جدید بازیکنانی که در تیم امید حضور پیدا کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط خوبی داریم و بازیکنانی که در اردو هستند در لیگ برتر و لیگ یک بازی می‌کنند و بسیاری از آنها در تیم‌های نوجوانان و جوانان بازی کردند. فوتبال ما پتانسیل خوبی دارد و اگر برنامه داشته باشیم و خوب کار کنیم قطعاً شرایط بهتری در آسیا خواهیم داشت. کشورهای دیگر مثل کره، ژاپن، عربستان و استرالیا در فوتبال پایه بهتر از ما کار کردند و نتایج بهتری گرفتند. ما در رده امید ۴۴ سال است که به المپیک صعود نکردیم و این نشان می‌دهد که حریفان ما برنامه‌ریزی بهتری داشتند. در دوره‌های گذشته متأسفانه تیم‌های امید ما خیلی دیر کارشان را شروع کردند، ولی این بار با توجه به برنامه درازمدت قبول مسئولیت کردم و امیدوارم که اتفاقات خوبی را رقم بخورد.

وی در واکنش به این موضوع که ‌ تیم‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ما توانسته‌اند به جام جهانی صعود کنند، ولی صعود به المپیک برای تیم امید ما طلسم شده است، تصریح کرد:‌ این موضوع علت‌های زیادی دارد. هر دوره را که نگاه کنیم مشکلات و مسائلی وجود داشته است. یک دوره دیر شروع کردیم و دوره‌ای دیگر بازیکنان کلیدی نتوانستند به اردو اضافه شوند. الان ما یک مقدار کار را زودتر شروع کردیم و امیدوارم با حمایت فدراسیون یک برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و با رقیبان خوب‌مان رقابت خوبی داشته باشیم. در دوره‌ قبل خیلی تغییرات در چند مرحله در کادر فنی وجود داشت و خیلی اتفاقات افتاد که به تیم ضربه زد و امیدوارم در این مرحله با برنامه‌ریزی درست بتوانیم موفق شویم. بحث ملی را خیلی در حرف‌های‌مان مطرح می‌کنیم، ولی در عمل باید ازخودگذشتگی داشته باشیم و اجازه دهیم این تیم شکل بگیرد و یک کار خوب انجام دهیم.

مهدوی‌کیا خاطرنشان کرد: یک مشکلاتی از گذشته بوده و هنوز هم پابرجاست، این است که خیلی از مسابقات ما در روزهای فیفا نیست و ما با باشگاه‌ها مشکل داریم و نمی‌توانیم بازیکنان‌ را در اختیار داشته باشیم. من طی ملاقاتی هم که با مسئولان اماراتی و قطری داشتم خواستم که یک نامه به AFC بزنیم  و بگوییم چه ایرادی دارد در روزهای فیفا بازی‌های رده امید برگزار شود. نمی‌دانیم علت این برنامه‌ریزی چه چیزی است! اگر برنامه‌ریزی درستی صورت بگیرد خیلی به ما کمک می‌کند و می‌توانیم با باشگاه‌ها هم تعامل داشته باشیم. یکی دو بازیکن در اردوی گذشته ما نبودند، ولی باز امیدواریم که بتوانیم تمام نفرات‌مان را در اختیار داشته باشیم. یک مشکل دیگر ما بحث خروج از کشور بازیکنان است، امیدوارم یک تفاهم‌نامه‌ای امضا شود تا این مشکل حل شود. امیدوارم این تعاملات را داشته و بازیکنان را در اختیار داشته باشیم و بتوانیم یک اتفاق خوب را رقم بزنیم.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در پاسخ به این سؤال که تا پیش از برگزاری مسابقات، بازی تدارکاتی انجام خواهند داد، گفت: ما پیش‌بینی بازی دوستانه بین‌المللی کرده بودیم، ولی این اتفاق نیفتاد. دو بازی تدارکاتی داخلی هم داریم که یکی‌اش را انجام دادیم و یکسری از بازیکنان ما در لیگ یک هم بازی می‌کنند و بعد از هفته اول مسابقات ان‌شاءالله به تاجیکستان می‌رویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها