يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۱۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۰۸ آبان ۱۴۰۰
رئیس جمعیت هلال‌احمر ضمن توضیح درباره واردات واکسن، نحوه ارسال کمک‌های بشردوستانه و فعالیت‌های سال‌های اخیر جمعیت گفت: اگر موانع برداشته می‌شد، واردات واکسن به کشور زودتر انجام می‌گرفت.

به گزارش پایگاه 598، کریم همتی در برنامه تلویزیونی درباره مشکلات پیش‌رو برای واردات واکسن در نیمه اول سال ۱۴۰۰ گفت: در هر دو دوره دولت قبلی، تمایل به واردات واکسن داشتند. با این حال در دولت جدید زمان بیشتر و بهتری در اختیار داشتیم تا پیگیر واردات واکسن باشیم و از ابتدای تشکیل دولت، جلسات منظمی در روز‌های شنبه با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری برگزار می‌شد و اگر مشکلی در بحث واردات واکسن وجود داشت، با حضور آقای مخبر در این جلسه و دستور مستقیم ایشان سریع رفع می‌شد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره وجود حس کارشکنی در واردات واکسن توسط برخی نهاد‌ها گفت:در زیرمجموعه برخی وزارتخانه‌ها، افرادی بودند که تمایلی به واردات واکسن توسط هلال‌احمر نداشتند و همچنین مراکز مختلفی از جمله بخش خصوصی، برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها هستند که می‌توانستند مجوز واردات واکسن دریافت کنند و این توجیه به میان می‌آمد که چه لزومی دارد هلال‌احمر این مجوز را دریافت کند؟ اما این عدم تمایل از طرف شخص وزیر و هیأت دولت نبود و به برخی زیرمجموعه‌های وزارتخانه‌ها مربوط می‌شد.

همتی افزود: حجم واردات واکسنی که ما نیاز داشتیم، نسبت به حجم واکسن مورد نیاز چین، هند و پاکستان، خیلی زیاد نبود و اگر از ابتدا موانع برداشته می‌شد و می‌توانستیم منابع مالی را تامین کنیم، می‌شد واکسن را زودتر وارد کرد.

واکسن چینی ۹ دلار است

رئیس جمعیت هلال‌احمر درباره شایعه خرید واکسن چینی به قیمتی بالاتر از دیگر کشور‌ها گفت: واکسن خریداری‌شده به قیمت در کارخانه است و قیمتی حدود ۹ دلار دارد.

وی درباره روند واکسیناسیون و همکاری جمعیت هلال‌احمر با وزارت بهداشت در واکسیناسیون گفت: از مجموع ۱۰۶ میلیون دوز واکسن وارد شده به کشور، تاکنون ۷۲میلیون دوز تزریق شده و بقیه هم توسط وزارت بهداشت در مراکز واکسیناسیون توزیع می‌شود. امروز با همکاری که هلال‌احمر و نیرو‌های مسلح در واکسیناسیون با وزارت بهداشت داشتند، سرعت واکسیناسیون در مراکز بهتر شده و تعداد بیشتر و کیفیت بهتری از واکسیناسیون ارائه می‌شود. با شیفت‌بندی این مراکز و ایجاد مراکز تجمیعی، وضعیت واکسیناسیون بهتر از قبل شده است.

همتی یکی از دستاورد‌های هلال‌احمر در سال‌های گذشته را کم شدن موازی‌کاری نهاد‌های امدادی در حوادث و بحران‌ها دانست و افزود: موازی‌کاری هلال‌احمر و اورژانس و دیگر نهاد‌های امدادرسان در مواقع بحران همواره رخ می‌دهد و ممکن است اقدامات انجام‌شده همپوشانی کامل نداشته باشند و نمونه کم کردن این موازی‌کاری‌ها در حوادث، زلزله سی‌سخت بود که با تیم‌بندی و پهنه‌بندی مناطق مختلف، موازی‌کاری‌ای انجام نشد و بقیه نهادها، پشتیبان هلال‌احمر بودند.

تجهیز انبار‌ها و لجستیک هلال‌احمر از دیگر نکاتی بود که کریم همتی به آن اشاره کرد و از بهبود شرایط انبار‌ها و تجهیزات و اقلام امدادی در سال گذشته خبر داد و گفت: بخشی از کسری اقلام و تجهیزات انبار‌های ما در سال گذشته با مساعدت دولت برطرف شد و در این دوره هم طی نامه‌ای از دولت درخواست کردیم که امسال هم این کمک‌ها را داشته باشیم تا نقص‌های موجود در انبار و لجستیک هلال‌احمر جبران شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها