يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۲۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۴۲     ۰۹ آبان ۱۴۰۰
تا پایان ماه اکتبر کسری بودجه دولت به زیر سه تریلیون دلار آمد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، میزان بدهی‌های دولت این کشور تا پایان ماه اکتبر به ۲۸ تریلیون و ۹۳۱ میلیارد و ۵۲۶ میلیون دلار رسیده است. میزان بدهی هر شهروند آمریکایی تا پایان این ماه به طور متوسط ۸۶ هزار و ۹۰۶ دلار و میزان بدهی هر مالیات دهنده آمریکایی به طور متوسط ۲۲۹ هزار و ۷۰۵ دلار بوده است.

کسری بودجه دولت آمریکا تا پایان ماه اکتبر به دو تریلیون و ۷۸۸ میلیارد و ۷۲۸ میلیون دلار رسیده است. در حال حاضر بزرگ‌ترین اقلام بودجه‌ای آمریکا شامل: مراقبت‌های درمانی با یک تریلیون و ۲۴۰ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار، تامین اجتماعی با یک تریلیون و ۸۸ میلیارد و ۸۸۵ میلیون دلار، هزینه‌های دفاعی با ۷۱۶ میلیارد و ۵۱۶ میلیون دلار و بهره پرداختی بدهی با ۴۱۵ میلیارد و ۷۷۹ میلیون دلار است.

هم‌چنین تا پایان این ماه، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۴ تریلیون و ۹۵۵ میلیارد و ۱۱۹ میلیون دلار بوده است. از این میزان، ۲۱ تریلیون و ۷۶۱ میلیارد و ۴۴۱ میلیون دلار مربوط به بدهی های شخصی بوده که یک تریلیون و ۷۴۹ میلیارد و ۳۹۲ میلیون دلار آن به شکل وام دانشجویی بوده است.

طی این مدت، اوراق قرضه آمریکایی در اختیار کشورهای خارجی به هفت تریلیون و ۶۳۴ میلیارد و ۶۵۱ میلیون دلار رسیده است. کسری تجاری آمریکا در یک ساله منتهی به این ماه معادل یک تریلیون و ۴۳ میلیارد و ۷۴۷ میلیون دلار اندازه گیری شده است که ۳۴۰ میلیارد و ۶۵۷ میلیون دلار از این کسری مربوط به تجارت با چین بوده است. این کسری بودجه بزرگ همواره یکی از موارد اختلافی مهم با چین بوده و این کشور متعهد شده است در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا، این رقم را کاهش دهد.

در طرف دارایی ها نیز مجموع دارایی های ملی ۲۰۰ تریلیون دلار و ۹۲۷ میلیارد دلار و مجموع دارایی های خانوارهای آمریکایی ۱۶۷ تریلیون و ۶۹۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها