يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۵۴۸۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۱     ۱۲ آبان ۱۴۰۰
«شاهچراغی» با رأی قاطع هیئت دولت استاندار قم شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر: سید محمد تقی شاهچراغی در جلسه چهارشنبه هیئت دولت به عنوان استاندار قم انتخاب شد.

محمدتقی شاهچراغی فوق لیسانس و دانشجوی دکترای مدیریت در سال ۱۳۴۳ در خانواده‌ای مذهبی، انقلابی و روحانی در شهر قم به دنیا آمد.

پدر وی از اساتید حوزه علمیه و سال‌ها نماینده ولی فقیه در استان سمنان بود.

وی بعد از اتمام دوره دبیرستان وارد حوزه علمیه قم شد و با آغاز جنگ تحمیلی راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدت کوتاهی یکی از فرماندهان لشگر ۱۷ علی بن ابیطالب در کنار شهید زین‌الدین و دیگر سرداران شهید این لشکر حدود ۸۰ ماه حضور مؤثر در جبهه‌های جنگ تحمیلی داشت.

سردار سرتیپ دوم پاسدار شاهچراغی در دوران پس از جنگ در عرصه‌های علمی، فرهنگی و عمرانی حضور چشمگیری داشت و طراحی و اجرای طرح محله محور بسیج برای محرومیت زدایی از محله‌های قم، نوسازی و تجهیز بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع)، ساخت بیش از ۱۱۰ واحد مسکونی در شهرهای سیل زده استان لرستان، احداث بخشی از واحدهای مسکونی زلزله زدگان سی سخت، ورود فعالانه به عرصه مبارزه با کرونا و ایجاد نقاهتگاه برای بیماران کرونایی، هماهنگی برای جمع آوری کمک‌های مومنانه، تولید ماسک و ضدعفونی اماکن همگانی بخش از فعالیت‌های استاندار جدید قم است.

سیدمحمدتقی شاهچراغی استاندار قم شد

وی همچنین در ایام شیوع کرونا و به دلیل فعالیت‌های گسترده در مقابله با این بیماری با تشکیل قرارگاه کریمه مورد تقدیر فرمانده کل قوا قرار گرفته است.

سردار شاهچراغی فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) استان قم، فرماندهی سپاه سیدالشهدای استان تهران، سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان و سپاه کربلای استان مازندران را در کارنامه خدمتی خود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها