أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۵۵۴۳
زمان انتشار: ۰۸:۲۵     ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سفر میدانی رئیس جمهوری به سمنان:
رئیس‌جمهوری در سفر استانی به سمنان: در مذاکرات از رفع تحریم‌ها کوتاه نمی‌آییم - هیچ بانکی حق ندارد بنگاه تولیدی را تعطیل کند.

به گزارش پایگاه 598، سمنانی‌ها پنجشنبه میزبان سفر میدانی رئیس جمهوری و هیأت همراهش بودند. آیت‌الله سید‌ابراهیم رئیسی در این سفر هم به سیاق سفرهای گذشته، هم از بنگاه‌های تولیدی و اقتصادی بازدید داشت، هم با جمع‌های مردمی دیدار کرد و هم در نشست شورای اداری و جلسه با علما و نخبگان استان پای حرف‌ها و نقطه نظرات آنها نشست. دیگر اعضای دولتی هم با سفر به شهرستان‌های مختلف استان پیگیر مشکلات شدند. رئیسی در بدور ورود به سمنان درباره اهداف این سفر گفت: قبل از انجام این سفر مشکلات و کمبودهای استان سمنان در حوزه‌های مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته است و در جریان این سفر مصمم هستیم در جلساتی با مسئولان مربوطه و فعالان اقتصادی تصمیمات روشنی را برای رفع مشکلات استان سمنان اتخاذ کنیم.

مردم قدردان پاسخ‌های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور هستند
تقارن سفر به سمنان با روز استکبارستیزی زمینه‌ساز حضور سرزده رئیس جمهوری در میان اجتماع‌کنندگان مراسم یوم‌الله ١٣ آبان در مصلای این شهر شد.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی با اشاره به سابقه دیرینه دشمنی امریکا با ایران گفت که اما در ۴۳ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیروز میدان مقابله با دشمنی‌های بی‌پایان امریکا، ملت ایران بوده است.وی افزود: مردم ایران همواره اقدامات مداخله‌گرانه و قلدرمآبانه امریکایی‌ها در منطقه از جمله رفتار اخیر آنها را تقبیح کرده‌اند و همواره قدردان پاسخ‌های هوشمندانه و مقتدرانه پاسداران غیور مرزهای عزت و استقلال کشور هستند.

رئیس‌جمهوری همچنین با اشاره به تعیین تاریخ آغاز مذاکرات (8 آذر) درباره رفع تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران گفت: مذاکره مد نظر ما، یک مذاکره نتیجه‌محور است و ما به هیچ عنوان از خواسته بحق ملت ایران یعنی رفع تحریم‌های ظالمانه کوتاه نخواهیم آمد. رئیسی گفت: همان‌طور که ایران پیش‌تر اعلام کرده است، میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم اما در مقابل زیاده‌خواهی‌ها هم که منجر به تضییع منافع ملت ایران می‌شود، ایستادگی می‌کنیم. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه از منافع ملت ایران به‌هیچ عنوان عقب‌نشینی نخواهیم کرد، گفت: همزمان، هم رفع تحریم‌ها را دنبال می‌کنیم و هم خنثی‌سازی تحریم‌ها را.

رئیس‌جمهوری همچنین در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا و ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم استان سمنان با تأکید بر اینکه در حوزه مسائل اقتصادی هم باید استکبارستیزی جلوه داشته باشد، ادامه داد: مهم‌ترین جلوه استکبارستیزی در حوزه اقتصادی دستیابی به استقلال اقتصادی در مقابل بیگانگان و اتخاذ راهکارهای رونق و رفع موانع تولید است. رئیس‌جمهوری با بیان اینکه شکل‌گیری دولت اسلامی در گرو توجه به مبانی انقلاب اسلامی است، گفت: امروز استفاده از نیروهای صالح و کارآمد، حرکت در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی و رفتار جهادی برای رفع مشکلات کشور می‌تواند دولت اسلامی را که خواست مردم و مجاهدان در طول تاریخ انقلاب بوده است محقق سازد. رئیسی با اشاره به پیشنهاد فعال فرهنگی و اجتماعی استان در زمینه بی‌توجهی به ساعات کار بانوان و استفاده از آنان در شیفت‌های کاری شبانه تصریح کرد: به هیچ عنوان منزلت بانوان نباید مخدوش شود و نباید به‌گونه‌ای ساعات کار برنامه‌ریزی شود که نسبت به‌ شأن مادری و همسری بانوان بی‌توجهی شود و لازم است همه شرکت‌ها و ادارات به نحوی برنامه کاری را تنظیم کنند که نهاد و کانون خانواده مخدوش نشود.

هیچ بانکی حق ندارد کارخانه یا کارگاهی را تعطیل کند
رئیس‌جمهوری همچنین در شورای اداری استان، خدمت به مردم را سه گونه برشمرد و گفت: یک عده دنبال خدمت منفعت‌گرایانه به مردم هستند، نوع دیگر خدمت اومانیستی است؛ و نوع سوم، گره‌گشایی از مشکلات مردم برای خداست که هم مشکلات جامعه را حل می‌کند و هم رضایت خدا را همراه دارد. رئیسی همچنین هرگونه معطلی بدون توجیه مردم را ناصحیح دانست و افزود: اینکه یک بانکی، کارخانه‌ای را برای طلبش مصادره کند درست نیست و هیچ بانکی حق ندارد برای پیگیری مطالباتش کارخانه یا کارگاهی را تعطیل کند، چون تعطیلی واحدهای تولیدی، برخلاف سیاست‌های کلان کشور و دولت است. رئیسی ظرفیت‌های استان سمنان در حوزه کشاورزی، معدن و گردشگری را خوب توصیف کرد و گفت: طبق قانون، باید یک درصد حق روستاییان از سوی بهره‌برداران معادن پرداخت شود.

رئیس‌جمهوری همچنین در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها درباره مشکل کم آبی در سمنان هم گفت: مقرر شد کارگروهی زیرنظر استاندار تشکیل شود تا با مدیریت درست و راهکارهای مناسب، از منابع کنونی آب استان به نحوی استفاده شود که نگرانی مردم برطرف گردد.رئیسی گفت: در جریان این سفر در حوزه صنعت، کشاورزی، آب و بهداشت و درمان استان تصمیمات خوبی اتخاذ شده است و معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری روند اجرای این مصوبات را با دقت پیگیری خواهد کرد.

بازدید های میدانی رئیس جمهور؛ از سیاه‌چادر عشایر تا کارخانه تعطیل شده
آیت‌الله رئیسی همچنین در حضور سرزده در یکی از سیاه‌چادرهای عشایر شهرستان مهدیشهر و پس از شنیدن مشکلات عشایر منطقه، گفت: مسائل مطرح شده بیشتر درباره کم‌آبی است و علاوه بر اقدامات لازم، باید دعا کنیم خداوند رحمت الهی را نصیب کشور کند. رئیس‌جمهوری با اشاره به گزارش وزیر جهاد کشاورزی برای حل مشکلات عشایر و دامداران مهدیشهر گفت: نهاده‌های دامی به نحوی در اختیار عشایر و دامداران مهدیشهر قرار گیرد که پس از به ثمر نشستن دام آنها، بازپرداخت اقساط تسهیلات آغاز شود.رئیس‌جمهوری با قدردانی از تلاش زنان عشایر برای تولید صنایع دستی و اهمیت موقعیت مکانی استان سمنان که به باب الرضا(ع) معروف است، گفت: ایجاد بازار و بازاریابی برای فروش محصولات صنایع دستی در حمایت از این صنعت محلی اهمیت زیادی دارد.

رئیسی در ادامه بازدیدهای میدانی در استان سمنان، از کارخانه تولید لوازم خانگی سنگرکار در شهرستان مهدیشهر هم بازدید کرد. رئیس‌جمهوری در این بازدید از نزدیک در جریان مشکلات و درخواست‌های کارگران و مدیران کارخانه قرار گرفت و گفت: دولت از تولیدکننده‌های داخلی لوازم خانگی حمایت می‌کند اما در عین‌حال تولیدکننده‌ها باید به ارتقای کیفیت محصولات، قیمت‌گذاری مناسب و جلب رضایت مصرف‌کننده متعهد باشند. دولت برای تحقق این امر عزم جدی دارد و بر اجرای آن نظارت می‌کند.شرکت سنگرکار که در سال ۱۳۵۸ با هدف تولید لوازم خانگی در منطقه صنعتی مهدیشهر استان سمنان راه‌اندازی شده، جزو نخستین تولیدکنندگان کولر آبی، بخاری گازی، انواع آبگرمکن‌های نفتی، برقی و گازی در ایران است که در صادرات بویژه به کشورهای همسایه موفقیت‌هایی دارد.

رئیس‌جمهــــوری همچنیـــن در بازدید سرزده از کارخانه تعطیل شده «پاکریس»، با گزارش مسئولان و مدیران مربوطه در جریان دلایل تعطیلی و موانع و مشکلات این واحد تولیدی قرار گرفت.کارخانه نساجی پاکریس مهدیشهر با ۳۵ هکتار مساحت و ۱۲ هکتار فضای مسقف، در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف، تعطیل شده و بلااستفاده مانده است.آیت‌الله رئیسی در بارگاه امامزاده یحیی بن موسی علیه السلام هم حضور یافت و ضمن زیارت و خواندن نماز در این آستان مقدس با زائران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.وی همچنین با آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت‌و‌گو کرد. رئیس‌جمهوری در این دیدار ضمن قدردانی از مجاهدت‌های آیت‌الله شاهچراغی در کنار مردم سمنان گفت: آثار و برکات حضور شما در این استان جاودانه است زیرا شما با اخلاص کار کردید و خداوند کارهای خالصانه را می‌پذیرد و یاری می‌کند.

رئیس جمهور همچنین از نمایشگاه « گام دوم انقلاب با دهه هشتادی ها» در سمنان بازدید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها