أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۷۲۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اصغر نوبخت عضو شورای انتخاب بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم با ابراز خرسندی از حضور پیشکسوتان تئاتر قم در شورای انتخاب و شناخت کافی آنان از گروه‌های هنری، گفت: نیمی از نمایش‌های بخش مسابقه جشنواره به موضوع دفاع مقدس اختصاص دارد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ستاد خبری بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم، اصغر نوبخت اشاره به برگزاری جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: شیوع ویروس کرونا لطمه سنگینی به هنر وارد کرد اما نمی‌توان دست از تلاش برداشت و هنر را تعطیل کرد.

این پیشکسوت تئاتر قم تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت دست‌اندرکاران و تلاش مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، جشنواره استانی تئاتر برپا شد و هنرمندان قم با وجود وقفه یک‌سال‌ونیم از تعطیلی فعالیت‌های هنری، مجدداً به صحنه برگشتند و اثر تولید کردند.

عضو شورای انتخاب بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم با تأکید بر اینکه اجرای تئاتر بدون مخاطب سخت است، گفت:  هنرمند تئاتر باید نفس به نفس مخاطب باشد تا هم مخاطب و هنرمند به وجد بیایند.

نوبخت با اشاره به بازبینی 16 نمایش متقاضی حضور در بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم، گفت: با وجود توقف فعالیت‌های هنری، هنرمندان استان استقبال خوبی از جشنواره داشتند.

وی افزود: خوشبختانه امسال اعضای شورای انتخاب آثار جشنواره از میان پیشکسوتان تئاتر استان انتخاب شدند و شناخت کافی روی گروه‌های هنری دارند.

عضو شورای انتخاب بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به ارزیابی خود از آثار جشنواره، گفت: امسال چند اثر باکیفیت در حوزه دفاع مقدس و مسائل اجتماعی راهی جشنواره شد که به‌نسبت دیگر آثار از قوت بیشتری برخوردار بودند.

نوبخت افزود: اصل برگزاری جشنواره و حضور دوباره هنرمندان از اهمیت بیشتری برخوردار است چراکه اگر تعطیلی فعالیت‌های هنری تداوم پیدا می‌کرد، ارتباط هنرمندان و هنرجویان را از جریان تئاتر قطع می‌شد.

عضو شورای انتخاب بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم همچنین بر ضرورت توجه به ابعاد رسانه‌ای جشنواره استانی تئاتر قم تأکید کرد و گفت: رسانه چشم و چراغ جشنواره است و اگر به نقش رسانه بی‌توجهی شود، بازتابی از جشنواره در جامعه نخواهیم داشت.

خاطرنشان می‌شود بیست‌ودومین جشنواره استانی تئاتر قم به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن هنرهای نمایشی استان قم و با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، کنگره ملی شهدای قم و سازمان بسیج هنرمندان قم در روزهای 9 تا 12 آذرماه برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها