کد خبر: ۴۹۷۶۲۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۱۹ آذر ۱۴۰۰
در گفتگوی با زینب اصغریان مدیر مجمع احیا تفکرات انقلاب اسلامی مطرح شد؛
رویکرد نوین در تبیین جایگاه اجتماعی بانوی مسلمان ایرانی، گفتمان امامین انقلاب را محل رجوع تشکل تازه نفسی کرده است که غور در منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته را سرلوحه­ی کار خویش کرده و در این موضوع گام های موثری را برداشته اند.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، رویکرد نوین در تبیین جایگاه اجتماعی بانوی مسلمان ایرانی، گفتمان امامین انقلاب را محل رجوع تشکل تازه نفسی کرده است که غور در منویات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای دامت برکاته را سرلوحه­ی کار خویش کرده و در این موضوع گام های موثری را برداشته اند.

زینب اصغریان در گفتگو با پایگاه ۵۹۸، با بیان این مطلب که راهبرد مجمع احیا تفکرات انقلاب اسلامی در زمینه حضور اجتماعی بانوان بر اساس منظومه­‌‌ی فکری امامین انقلاب است، بیان کرد: اینکه به مسئله­ی زن و حضور او در عرصه­های اجتماعی می­پردازیم انتظار داریم تا نهادهای مرتبط با این موضوع هم در برنامه­های مجمع همکاری کنند تا موضوع به گفتمانی فراگیر مبدل شود و منجر به بازیابی هویت اجتماعی زن مسلمان ایرانی گردد.

زینب اصغریان در پاسخ به این سوال که رسالت مجمع چیست و چرا شکل گرفته است، گفت اعتقاد دارم که منویات مقام معظم رهبری در حیطه فعالیتهای اجتماعی زنان بر زمین مانده است و عزم جدی لازم بود تا منویات معظم له سرلوحه قرار گیرد و به بررسی و دقت نظر هر چه بیشتر در این مقوله پرداخته شود. در این راستا مجمع شکل گرفت و عنوان احیا تفکرات امامین انقلاب را سرلوحه کار خویش قرار داد و بر خام نماید.د لازم می­داند تا تبیین کامل منویات و عملی کردن آن در جامعه بانوان اقدان نماید.

مجمع احیا تفکرات انقلاب اسلامی، مجمع جوانی است، پس اولین اقدامش این بود که وضعیت قانونی را برای مجمع شدن مناسب کند. تشکیل جلسه هسئت موسس و شکل گیری هیئت مدیره و انتخاب رئیس مجمع، اقدامات مربوط به نهادسازی و استقرار نهادینه مجمع می شود؛ که انجام شد و مراحل ثبت نهایی در حال انجام است

اقدام مهم دیگر مجمع برگزاری جلسات هیدت مدیره که منجر به برنامه ریزهایی برای شش ماهه اول سال 1400 شد، از جمله تشکیل کمیته های تخصصی مجمع، برگزاری کارگاههای تخصصی با موضوع  () در دهه­ی محرم، برگزاری کارگاههای تخصصی () در هفته ولادت پیامبر اعظم (ص) از جمله اقداملتی است که مجمع تا کنون انجام داده است، بحث عضوگیری و افزایش اعضا که از اقدامات اساسی برای مجمع بود که همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت، تعامل با نهادها و سازمانهای ذیربط و در راستای هدف مجمع از جمله کارهایی بود که مجمع در همین مدت کم توانست تعامل خوبی برقرار نماید.

مسئول مجمع احیا تفکرات انقلاب اسلامی (بانوان) ادامه دادند: باید توجه داشت که مجمع بودجه خاصی ندارد، تشکلی است که بصورت جهادی باید اداره شود. فعالیت­های اداری، فرهنگی و آموزشی آن بصورت داوطلبانه است و در واقع اعضا در پیش برد کارها داوطلب هستند و مشارکت می­کنند. ما سعی می کنیم منابع مالی را از نهادهای مرتبط با منافع مجمع تامین کنیم تا مجمع بتواند مسیر رو به پیشرفتی را دنبال کنند، گرچه بدون منابع مالی توسعه کار مجمع سخت است اما یر ممکن نیست و ما برای ارتقاأ فعالیت­های مجمع را از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

زینب اصغریان ضمن تشکر از اعضای هیئت مدیره مجمع و دوستان همکارشان، در پاسخ به این سوال که درباره­ی برنامه­های آتی مجمع توضیحاتی بدهند، خاطرنشان کردند: کلیات روشن است و در آن با تمامی اعضا به توافق نظر رسیده­ایم ولی عمیق شدن آن مستلزم توسعه کار و فعالیت­های اجتماعی و فرهنگی مجمع است، اعضای مجمع باید این راه را باز کنند. روی مرز بیانات امامین انقلاب حرکت کردن، کار شبکه­ای کردن، نشست­های فرهنگی گذاشتن، پر کردن خلا های فکری و معرفتی در خصوص فعالیتهای اجتماعی بانوان، تعامل سازنده با سازمانها و نهادهای مرتبط با اهداف مجمع خطوط اصلی کار ماست؛ و بر آن اصرار و پافشاری داریم.

زینب اصغریان در پایان ابراز داشت: امیدوارم مجمع احیا تفکرات انقلاب اسلامی بتواند اصول ارزشی و معرفتی مجمع را بر اساس اهداف و ارزشهای الهی ایجاد کند و ظرفیتی را که می­تواند به سمت انحراف و ناکارآمدی بلغزد به سمت طرفیتی اثرگذار، فعال و حضوری کارآمد حرکت دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها