أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۳۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۰۱ دی ۱۴۰۰
در چنین روزی دو ستاره فوتبال جهان موفق به کسب توپ طلا شدند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، توپ طلای ۱۹۹۲ سی و هفتمین رویداد سالانهٔ توپ طلا بود که از سوی مجلهٔ فرانس فوتبال به بهترین بازیکن فوتبال در سال ۱۹۹۲ اعطا شد که در این سال، مارکو فان باستن برندهٔ توپ طلا شد.

مارکو فان باستن در دوران فوتبالش، سه بار صاحب توپ طلا شد. او در سال‌های ۹۲، ۸۹، ۱۹۸۸ این جایزه را برد. ستاره پیشین تیم ملی هلند در تیم دوم آژاکس مربیگری می‌کرد که به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شد تا فوتبال تهاجمی هلند را بهبود ببخشد. گل زلاتان ابراهیموویچ، پیروزی نارنجی‌ها را تبدیل به تساوی کرد تا فان باستن اولین دیدار را با برد پشت سر نگذارد. پس از صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۰۶ و یورو ۲۰۰۸، هلند را ترک کرد تا در تیم‌های باشگاهی این کشور به کار خود ادامه دهد. او در تیم‌های آژاکس، هیرنوین و آلکمار مربیگری کرد.

سی و هفتمین رویداد سالانهٔ توپ طلا بود که از سوی مجلهٔ فرانس فوتبال به بهترین بازیکن فوتبال در سال ۱۹۹۲ اعطا شد که در این سال، مارکو فان باستن برندهٔ توپ طلا شد.

هم‌چنین در چنین روزی در سال ۱۹۶۴ دنیس لاو، ستاره پیشین منچستریونایتد نیز توپ طلا را برد.

لاو در اسکاتلند متولد شد. در ۱۷ سالگی فوتبال حرفه‌ای را در تیم هادرزفیلد شروع کرد. مهاجم اسکاتلندی در این سن، خیلی لاغر بود و در ابتدا کسی او را باور نداشت اما خیلی زود خود را به همه ثابت و یک سال بعد نیز به تیم ملی راه پیدا کرد. در نخستین بازی‌اش برابر ولز، در کاردیف گلزنی کرد. سپس با ۵۵ هزار پوند به منچسترسیتی پیوست و رکورد نقل و انتقالات را در بریتانیا شکست. باشگاه سیتی در این رابطه ضرر نکرد چون یک سال بعد لاو با قراردادی به ارزش ۱۱۰ هزار پوند به تورینو فروخت. لاو اما مانند همه بریتانیایی‌ها، خیلی زود از کالچو خسته شد و به لیگ انگلیس بازگشت. منچستریونایتد در سال ۱۹۶۲ برای انتقال این بازیکن ۱۱۵ هزار پوند هزینه کرد.

این بازیکن اسکاتلندی در یونایتد با حضور بست و چارلتون و دیگر بزرگان یونایتد، بهترین دوران خود را سپری کرد. به همراه شیاطین سرخ در سال ۱۹۶۸ جام قهرمانان اروپا را فتح کرد. البته در دیدار نهایی به علت آسیب دیدگی زانو حضور نداشت. پیش از این در سال ۱۹۶۳ عضو تیم منتخب جهان شد و برابر انگلیس بازی کرد. بازیکنانی هم‌چون کوپا، دی‌استفانو، اوزه‌بیو و خنتو در تیم منتخب بازی می‌کردند. لاو در سال ۱۹۶۴، توپ طلا را هم کسب کرد. او برای تیم ملی کشورش گل‌های زیادی به ثمر رساند، در میان هواداران یونایتد محبوبیت خاصی پیدا کرد و طرفداران لقب The king را به او دادند. این لقب به خاطر بازی‌های فوق‌العاده و گل‌هایی فراوانی که به ثمر رساند، برازنده‌اش بود.

لاو پیش از بازنشستگی، یک بازی برای تیم ملی کشورش انجام داد در مجموع ۵۸۵ بازی ملی ۳۰۰ گل به ثمر رساند. البته لاو دوست داشت تعداد گل‌هایش ۲۹۹ بماند. بیش‌تر شهرت لاو به دلیل یازده سال بازی در تیم منچستر یونایتد است که رکورد خارق‌العاده ۲۳۷ گل در ۴۰۹ بازی را از خود به جای گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها