أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۹۸۳۴۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۱ دی ۱۴۰۰
فیلم «قهرمان» ساخته «اصغر فرهادی» به عنوان نماینده سینمای ایران به فهرست اولیه نامزدهای نودوچهارمین دوره از جوایز اسکار راه یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی دیروز (۳۰ آذر) فهرست اولیه نامزدهای نودوچهارمین جایزه اسکار را در ۱۰ شاخه مستند بلند، فیلم بین‌المللی، انیمیشن کوتاه، لایو اکشن کوتاه، مستند کوتاه، چهره‌آرایی، موسیقی متن، بهترین ترانه، صدا و جلوه‌های بصری منتشر کرد.

بیست و پنجمین قسمت از فیلم جیمز باند با عنوان زمانی برای مردن نیست، با نامزدی در پنج شاخه و فیلم تل ماسه با نامزدی در چهار شاخه خوش درخشیدند و غیبت فیلم تیتان از ژولیا دوکورنو، برنده نخل طلای جشنواره کن ۲۰۲۱، در این فهرست سینمادوستان را حسابی غافلگیر کرد.

انیمیشن فرار محصول کشور دانمارک در دو شاخه بهترین مستند بلند و بهترین فیلم بین‌المللی نامزد شد. این فیلم برای رقابت در شاخه بهترین انیمیشن بلند نیز واجد شرایط شناخته شده و اگر بتواند به فهرست کوتاه نامزدهای هر سه رشته راه یابد، رکورد جدیدی در تاریخ اسکار ثبت خواهد کرد.

یکی از رقبای انیمیشن فرار در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی، فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی به نمایندگی از سینمای ایران است که براساس پیش‌بینی نشریات معتبر سینمایی جهان، بخت قابل توجهی برای دریافت جایزه اسکار دارد.

در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی ۹۲ کشور واجد شرایط رقابت شناخته شده بودند و در نهایت ۱۵ فیلم به فهرست نامزدهای اولیه راه یافتند. قهرمان در این مرحله برای رسیدن به فهرست نامزدهای کوتاه با فیلم‌های آزادی بزرگ از اتریش، زمین بازی از بلژیک، قایقی در کلاس از بوتان، فرار از دانمارک، محفظه شماره ۶ از فنلاند، من مرد تو هستم از آلمان، بره از ایسلند، دست خدا از ایتالیا، ماشینم را بران از ژاپن، کندو از کوزوو، دعا برای دزدیده شده از مکزیک، بدترین آدم دنیا از نروژ، کلیسای جامع پلازا از پاناما و رئیس خوب از اسپانیا رقابت خواهد کرد.

قهرمان تنها اثر یک کارگردان ایرانی در فهرست نامزدهای اولیه اسکار نیست؛ انیمیشن نوازنده ساخته رضا ریاحی نیز در بخش بهترین انیمیشن کوتاه به این فهرست راه یافت. نوازنده از جمله ۱۵ نامزدی بود که از بین ۸۲ فیلم انتخاب شدند. این انیمیشن کوتاه برای راهیابی به رقابت نهایی برای جایزه اسکار باید با انیمیشن‌های امور هنری، شاگرد شمن، جنس خراب‌ها، جانور، بوکس و باله، مادر چون باران می‌بارد، نامو، فقط یک بچه، سوغاتی، قدم گذاشتن به رودخانه، دوباره ما و برف پاک کن رقابت کند.

فهرست نامزدهای نهایی اسکار نودوچهارم روز سه‌شنبه، ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن ۱۴۰۰) اعلام می‌شود و مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها