يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۸۴۱۴
زمان انتشار: ۱۰:۳۸     ۰۴ دی ۱۴۰۰
بمناسبت روز میلاد حضرت عیسی (ع)؛

پایگاه 598-دکتر سید جواد هاشمی فشارکی؛ حضرت عیسی (ع) تکمیل کننده شریعت موسوی (ع)[1] ،چهارمین پیامبر اولوالعزم و صاحب کتاب انجیل بعنوان کامل شده تورات و بشارت دهنده آخرین پیامبر الهی(ص) [2]  ، در روز ۲۵ دسامبر سال اول میلادی یعنی ۶۲۲ سال پیش از هجرت حضرت محمد (ص) ، از حضرت مریم باکره (س) و روح القدس ؛ در بیت لحم واقع در سرزمین فلسطین به دنیا آمد.

پیامبری که علاوه بر موعظه کردن، بیماران را شفا می داد و یاور مستضعفان و محرومان اجتماعی بود، و بسیار احسان می کرد. درقرآن کریم حکایت حضرت مسیح 36 مرتبه با اسم عیسی، مسیح و ابن مریم بیان شده است .

وصف حضرت عیسی و مادرشان : امام خمینی و امام خامنه ای در خصوص حضرت عیسی و حضرت مریم چنین بیان کرده اند : "صلوات و سلام خدای بزرگ بر حضرت عیسی بن مریم روح الله و پیغمبر عظیم الشأن که مردگان را احیا و خفتگان را بیدار فرمود! صلوات و سلام خدای بزرگ بر مادر عظیم الشأنش مریم عذرا و صدیقه حَوْرا، که با نفخه الهی چنین فرزند بزرگی را به تشنگان رحمت الهی تسلیم نمود! "( امام خمینی ، دی 1357 )

"آن پیامبر برگزیده‌ی خدا، مردم را به راه خدا که راه خوشبختی انسان است دعوت میکرد و از پیروی هوا و هوس و آلودن صفای روح انسان به زشتی و ستم و بدکرداری، برحذر میداشت. " ( امام خامنه ای ،۱۳۷۳/۱۰/۱۲ )

رسالت و ماموریت حضرت مسیح : ".... برای طرفداری مظلومان و برقراری عدل و رحمت مبعوث، و با گفتار آسمانی و کردار ملکوتی خود ظالمان و ستمکاران را محکوم، و مظلومان و مستضعفان را پشتیبانی فرمود، .... "( امام خمینی ، دی 1357 ) ، " آن کلمه‌ی خدا در دوران گمراهی و جهل و بی عدالتی و بی اعتنایی به ارزش انسان، پرچم هدایت و نجات انسانها را بر دوش گرفت و با قدرتهای ستمگرِ زر و زور به ستیزه برخاست و به بسط عدل و رحمت و توحید همّت گماشت." ( امام خامنه ای ، ۱۳۷۰/۱۰/۷ ) ، "ولادت عیسی، ولادت رحمت و برکت در جهان برای مردمی بود که بر اثر سلطه‌ی قدرتهای مستکبر و سنگینی نظام‌های تباه‌گر، غرق در ظلمت و جهالت و فساد و محرومیّت و تبعیض بودند. پیام عیسی مسیح، نجات انسانها از این همه بود. " ( امام خامنه ای ، ۱۳۶۴/۴/۱۰ ) ، "قدرت‌های طاغوتی و فاسد و زورگو و بندگان زر و زور، آن رسول الهی را مورد آزار و تهمت قرار دادند و قصد جان او را کردند و پس از آنکه خدای متعال او را در آغوش حفظ و امان خود جای داد، حواریّون و پیروانش را سالهای سال به شکنجه‌های هولناک دچار ساختند تا تعالیم او را که بر ضدّ فساد و ظلم و شرک و هوسرانی و جنگ‌افروزی و مردم‌فریبی بود، از بین ببرند. آنان که خود، فاسد و ظالم و هوسران و جنگ‌افروز و مردم فریب بودند، نمیتوانستند دین خدا و پیامبر خدا و رهروان راه خدا را تحمّل کنند. " ( امام خامنه ای ،۱۳۷۳/۱۰/۱۲ ) ؛ "عیسی مسیح (علیه‌السّلام) مجهّز به معجزه و دعوت الهی برای نجات بشر از ظلمات شرک و کفر و جهل و ظلم و رسانیدن وی به نور معرفت و عدل و عبودیّت پروردگار مبعوث گشت و در همه‌‌ی مدّت اقامت خود در میان انسانها لحظه‌‌ای در مبارزه با بدی و دعوت به نیکی درنگ نفرمود. و این درسی است که مسیحیان و مسلمانان که معتقدان به نبوّت آن بزرگوارند باید فراگیرند. " ( امام خامنه ای ، ۱۳۷۲/۱۰/۱۲)

روحانیون مسیحی : "درود بر روحانیون و احبار و رهبانان که با تعالیم عیسی مسیح، نَفْس سرکشان را به آرامی دعوت می‏ کنند! "( امام خمینی ، دی 1357 ) "هان ای پدران کلیسا! بپاخیزید و عیسی مسیح را از چنگال این دژخیمان نجات دهید؛ که آن پیامبر بزرگ از ستمگری که دین را وسیله ظلم، و دعا را وسیله رسیدن به مَسند ستمگری به بندگان خدا قرار می ‏دهد بیزار است؛ که دستورهای آسمانی همه برای نجات مظلومان، از ملکوت نازل شده است؛ "( امام خمینی ، دی 1357 )"

رسالت پیروان مسیح (ع) و مسیحیان جهان : امروز مؤمنانِ به آن پیامبر بزرگ -یعنی مسیحیّان و مسلمانان- برای استقرار نظم شایسته‌ی جهانی، باید به تعالیم و راه پیامبران روی آورند و فضایل انسانی را بر طبق آموزش آن معلّمان بشریت گسترش دهند. " ( امام خامنه ای ، ۱۳۷۰/۱۰/۷ )" اگرحضرت‌ مسیح‌(ع) امروز در میان‌ ما می‌بود لحظه‌یی‌ را برای‌ مبارزه‌ با سردمداران‌ ظلم‌ و استکبار جهانی‌ از دست‌ نمی‌داد و گرسنگی‌ و سرگردانی ‌میلیاردها انسانی‌ را که‌ به‌ وسیله‌ی‌ قدرتهای‌ بزرگ‌، استثمار و به‌ جنگ‌ و فساد و ستیزه‌خویی‌ سوق‌ داده‌ می‌شوند تحمل‌ نمی‌کرد. " ( امام خامنه ای ، 1370/10/7 )

مسیحیان ازاده : "درود بر ملت آزاده مسیح، آنان که از تعالیم آسمانی عیسی روح الله برخوردارند! "( امام خمینی ، دی 1357 )

مسلمین نسبت حضرت مسیح (ع) : "در اسلام هرکس عصمت حضرت عیسی مسیح و حضرت مریم را منکر شود، از اسلام خارج است. احترام به مسیحیت این گونه است." ( امام خامنه ای ، 5 دی ۱۳۹۸)

سخن پایانی

پس از کشتار انبوه مردم و پایان جنگ دوم جهانی ، کشورهای پیروز میدان جنگ و جنایت ، با ایجاد سازمان های بین المللی ، نظام سلطه را بر جهان حاکم کرده و استعمار نوین توسط کشورهای غربی که خود را مسیحی می پندارند ، برقرار کردند و با انواع جنگهای منطقه ای و ستمهای فشار و محدودیت بر ازادیخواهان ، سبب مشکلات عدیده ای بر مردم مظلوم جهان روا داشته اند و ضرورت دارد، نفس مسیحایی بر مسیحیان ازاده جهان دمیده و همچون حضرت مسیح (ع)  یاور مستضعفان و محرومان اجتماعی بوده و رسالت خویش را در برابر کشورهای ستمگر که در راس آن امریکا و انگلیس می باشد، ایفا کرده و بپا خیزند و صلح و آرامش را برای مردم جهان به ارمغان آورند .

 

[1] مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراةِ

[2]  وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَدُ(صف، 6)

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها