يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۰۳۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۹     ۱۵ دی ۱۴۰۰
اینستاگرام در بحران؛
دوستداران سردار دلها با ثبت امتیاز منفی برای اینستاگرام در گوگل پلی، این پیام رسان را وارد چالش جدی‌ای نمودند. میزان رضایت کاربران در اینستاگرام 4.4 از 5 بود که در حال حاضر به عدد 2.4 کاهش پیدا کرده است!

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، از 13 دی 1398 یعنی روز ترور سردار مقاومت توسط ارتش تروریستی آمریکا، عملیات فیلترینگ حاج قاسم سلیمانی در شبکه های اجتماعی آغاز شد. پرچم دار این اقدام ضد بشری نیز پیام رسان اینستاگرام بوده و می‌باشد. این پیام رسان خارجی تمامی محتویات مربوط به سردار سلیمانی اعم از اسم، هشتگ، تصویر، فیلم و... از ایشان را به شدت سانسور و فیلتر می‌کند.

مدعیان آزادی بیان با سیاست دیکتاتوری مجازی، خشم بسیاری از کاربران ایرانی و خارجی در این شبکه اجتماعی را برانگیختند. بطوریکه دوستداران سردار دلها با ثبت امتیاز منفی برای اینستاگرام در گوگل پلی، این پیام رسان را وارد چالش جدی‌ای نمودند. تا چندی پیش میزان رضایت کاربران در اینستاگرام 4.4 از 5 بود که در حال حاضر به عدد 2.4 کاهش پیدا کرده و همچنان روند نزولی دارد!

 

دیکتاتوری مجازی در اینستاگرام به گِل نشست / سهام اینستاگرام سقوط کرد

 

باید توجه داشت که این اولین اجماع کابران اینستاگرام برای مقابله با سیاست های ضد ایرانی این پیام‌رسان خارجی است. این اقدام کاربران فضای مجازی، به منزله نوعی اعتراض مدنی به سانسورینگ قهرمان ایرانی است.

در واقع از آنجا که سهام اینستاگرام به نوعی وابسته به رضایت مشتریان است،کاربران ایرانی و خارجی در سالگرد ترور سردار شهید قاسم سلیمانی با انتشار هشتگ #انتقام_از_اینستاگرام، کمپین پایین‌ترین امتیاز به این اپلیکیشن را در گوگل پلی راه‌اندازی کردند تا ارزش سهام کمپانی متا (فیسبوک) که اینستاگرام از زیرمجموعه‌های آن به حساب می‌آید، کاهش پیدا کند. گفته می‌شود که تاکنون 4 درصد از ارزش سهام متا (فیسبوک) کاسته شده و به نظر می‌رسد، این اعتراض کاربران شبکه های اجتماعی اثرگذار بوده است.

چند روز پیش نیز رهبر انقلاب در سخرانی خود در جمع خانواده شهید سلیمانی و اعضای مکتب سلیمانی فرمودند: برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ است.

گفتنی است این اقدام پیش‌تر نیز از سوی برخی کاربران فلسطینی انجام و در نهایت منجر به عذرخواهی مدیرعامل شرکت فیسبوک از آنها شده است. کاربران فلسطینی اوایل سال جاری در فیس‌بوک و اینستاگرام، نسبت به از دسترس خارج شدن هشتگ‌های شامل کلمه الاقصی و حذف تمامی پست‌های اینستاگرامی مربوط به رویدادهای بیت‌المقدس و محله شیخ جراح معترض شده بودند که در نهایت اینستاگرام پذیرفت در این رابطه مشکلاتی وجود داشته و بابت آن عذرخواهی کرد.

تاکنون پست ها و استوری‌های زیادی از حاج قاسم سلیمانی در اینستاگرام فیلتر شده است. به عنوان مثال «پدرو ساودرا» pedro J. saavedra، مستندساز و عکاس اسپانیایی، حدود بیست سال است که در این حرفه مشغول فعالیت است و سفرهای متعددی به ایران، لبنان، اکراین، روسیه، برزیل و.. داشته است. وی در واکنش به شهادت حاج قاسم سلیمانی در استوری اینستاگرام خود انتشار عکسی از سردار نوشت: «ممنونم ازت به خاطر متوقف کردن داعشی‌های تروریست.» اما تنها پس از چند ساعت توسط اینستاگرام حذف شد!

 

دیکتاتوری مجازی در اینستاگرام به گِل نشست / سهام اینستاگرام سقوط کرد

دیکتاتوری مجازی در اینستاگرام به گِل نشست / سهام اینستاگرام سقوط کرد

 

همچنین بسیاری از هنرمندان کشورمان نیز، پس از انتشار عکس یا نام حاج قاسم سلیمانی در صفحه شخصی خود، شاهد حذف ن از سوی اینستاگرام شدند.

 

دیکتاتوری مجازی در اینستاگرام به گِل نشست / سهام اینستاگرام سقوط کرد

دیکتاتوری مجازی در اینستاگرام به گِل نشست / سهام اینستاگرام سقوط کرد

دیکتاتوری مجازی در اینستاگرام به گِل نشست / سهام اینستاگرام سقوط کرد

باید منتظر ماند و دید که اینستاگرام نظر کاربران خود را محترم می‌شمارد یا اینکه بر سیاست های استکباری خود پافشاری می‌کند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها