يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۰۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۵ دی ۱۴۰۰
جایزه پوشکاش، در دسترس‌تر از هر زمانی دیگری؛
مهدی طارمی توانست با کسب آراء مردمی، به جمع 3 نامزد پایانی کسب جایزه پوشکاش یا بهترین گل سال 2021 میلادی راه یابد.

یک قدم تا بهترین اتفاق سال برای طارمی + عکس و فیلم

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، پس از اینکه پسر بوشهری فوتبال ایران جوایزی همچون بهترین گل فصل لیگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد، حالا او هدف بزرگتری را مدنظر قرار داده است. مهدی طارمی پس از پشت سر گذاشتن 7 حریف گردن کلفت، اکنون خود را در میان 3 نفر پایانی برای کسب عنوان جایزه پوشکاش یا بهترین گل سال دنیای فوتبال می بیند.

پوشکاش جایزه ای است که در 20 اکتبر 2009 توسط فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و به دستور سپ بلاتر رئیس وقت این نهاد تأسیس شد تا به مرد یا زنی اعطا شود که از نظر زیبایی بهترین گل سال را در تقویم 365 روز میلادی به ثمر رسانده باشد و اکنون فوتبال ایران تا تصاحب بزرگترین عنوان جهانی خود، فاصله چندانی ندارد.

در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، پورتو برای جبران شکست 2 بر صفر مقابل چلسی در استادیوم سانچز پیسخوان شهر سویا به مصاف این تیم رفته بود. دیداری که به دلیل شرایط کرونایی در این استادیوم برگزار شد. طارمی در بازی رفت و به دلیل اخراج مقابل یوونتوس غایب بود و در مسابقه برگشت نیز از دقیقه 63 وارد زمین شد و در لحظات پایانی مسابقه روی پاس نانو به هوا برخاست و با ضربه ای قیچی برگردان و استثنایی، دروازه ادوارد مندی را باز کرد.

یک قدم تا بهترین اتفاق سال برای طارمی + عکس و فیلم

هر چند که گل زیبای طارمی باعث پیروزی یک بر صفر تیمش شد اما به کمک پورتو نیامد و آنها تنها شکست قهرمان آن دوره از رقابت های لیگ قهرمانان اروپا را رقم زدند اما این این گل استثنایی دستاوردهای فردی متعددی را برای مهاجم ایرانی پورتو در پی داشته و اکنون او فاصله ای تا تصاحب یک عنوان بزرگ دیگر ندارد.

مرحله نخست رأی گیری برای انتخاب بهترین گل سال فوتبال جهان بین کاربران وب سایت رسمی فیفا برگزار شد و از میان 10 گلی که کاندیدا بودند، گل محشر مهدی طارمی به چلسی در کنار گل پاتریک شیک مهاجم تیم ملی چک به اسکاتلند در یورو 2020 و همچنین گل اریک لاملا بازیکن تاتنهام به آرسنال در لیگ برتر انگلیس سه کاندیدای نهایی تصاحب جایزه پوشکاش محسوب می شوند.

یک قدم تا بهترین اتفاق سال برای طارمی + عکس و فیلم

یک قدم تا بهترین اتفاق سال برای طارمی + عکس و فیلم

تا سال 2018، برنده این عنوان کاملاً بر اساس رای هواداران در وب سایت رسمی فیفا تعیین می شد. با این حال، پس از یک جنجال در جایزه 2018، فیفا رویه را تغییر داد. اکنون، این جایزه توسط کارشناسان منتخب فیفا تعیین می شود که برنده را بر اساس سه گل برتری که مردم به آن رای داده اند، انتخاب می کنند.

طارمی چند ماه پیش و درخصوص پیروزی احتمالی و کسب جایزه پوشکاش در مراسم گالا گفته بود: نمی دانم قبلا این را گفته ام یا نه ولی چند سالی است که به این فکر هستم که یک روز در  مراسمی که جایزه هایی  به بازیکنان تعلق می گیرد حضور داشته باشم. نمی دانستم برای چه عنوانی باید آنجا باشم اما همیشه مدنظرم بود که من باید روی آنجا باشم. حالا خوشبختانه شاید گلی که زدم کاندید جایزه گل پوشکاش باشد. با محبتی که مردم همیشه به من داشتند امیدوارم گل من باز هم رای بیاورد و جزو 3 گل پایانی باشد و در این مراسم حضور داشته باشم.

یک قدم تا بهترین اتفاق سال برای طارمی + عکس و فیلم

حالا بخش نخست رویای مهاجم بوشهری رخ داده و نام طارمی در میان 3 کاندیدای پایانی دیده می شود. او توانست رأی اعتماد را از کاربران وب سایت فیفا دریافت کند و اکنون برای تصاحب جایزه اصلی و پایانی، باید نظر کارشناسان فیفا را به خود جلب کند. مراسمی که قرار است 27 دی ماه برگزار شود و همگان امیدوارند تا یک ایرانی بتواند یکی از بزرگترین جوایز فردی دنیای فوتبال را از آن خودش کند.

سوپرگل طارمی به چلسی با ضربه قیچی:

گل زیبای پاتریک شیک به اسکاتلند از وسط زمین:

گل دیدنی اریک لاملا به آرسنال با ضربه رابونا:

منبع: ورزش سه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها