يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۱۳۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۳     ۱۸ دی ۱۴۰۰
نشست خبری شورای نگهبان؛
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور یافت. هادی طحان نظیف در واکنش به شایعات مطروحه نسبت به استعفای آیت الله جنتی از شورای نگهبان بیان کرد:تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.

به گزارش پایگاه خبری 598، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری با اصحاب رسانه حضور یافت. هادی طحان نظیف در واکنش به شایعات مطروحه نسبت به استعفای آیت الله جنتی از شورای نگهبان بیان کرد: تغییری در شورای نگهبان مطرح نیست و این شایعات غلط است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار 598 مبنی بر اینکه، آیا مصوبه‌ای در رابطه با آزادسازی واردات خودرو و همچنین آزادسازی قیمت خودروهای داخلی و خارجی به شورای نگهبان ارسال شده است، اشاره کرد: مصوبه‌ای مبنی بر ساماندهی صنعت خودرو به ما ارسال شد. ما در این مرحله نسبت به این مصوبه اشکال و ابهامی نداشتیم اما پیرو نامه‌ای که از هیئت عالی نظارت دریافت کردیم، طبق قانون بایستی اعلام مغایرت می‌کردیم. طبیعتا این مصوبه در اختیار مجلس قرار گرفته و اگر اصلاحیه صورت بگیرد مجددا بررسی خواهد شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قانون برای اعلام موارد رد صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شفاف است،‌ بیان داشت: ما همیسه از اصلاح قانون انتخابات استقبال کردیم و معتقدیم که این اتفاق باید مبتنی بر سیاست‌های کلی انتخابات رقم بخورد. همچنین اگر قانون انختابات تغییر بکند، ما نیز پایبندیم.

طحان نظیف در رابطه با بودجه شورای نگهبان ابراز داشت: بودجه شورای نگهبان کاملا شفاف است و چیز پنهانی وجود ندارد. تمامی هزینه‌ها و مصارف در بودجه شورای نگهبان معلوم است. تمامی نهادها اعم از دیوان محاسبات یا سازمان برنامه و بودجه نظارت کامل بر بودجه شورای نگهبان دارند و در تمام این سال‌ها، هیچگونه تخلفی از عملکرد مالی شورای نگهبان اعلام نشده است.

وی همچنین در ادامه گفت: ما در شورای نگهبان هیچ هزینه اضافی و تشریفاتی نداریم. بودجه شواری نگهبان در سال بعد نتنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز پیدا کرده است. دلیل آن هم نبود انتخابات در سال بعد است. 

سخنگوی شورای نگهبان نسبت به شایعات بیان شده در برخی رسانه‌ها اظهار داشت: عده‌ای انصاف را رعایت نمی‌کنند. بدون در نظر گرفتن هزینه ها و تورم ، بودجه شورا را با 14 سال قبل مقایسه می‌کنند. این کارها به نظرم حرفه‌ای نیست. ما کار رسانه را، کار مقدسی می‌دانیم. رساننده خبر باید رساننده خبر صحیح و دقیق به مخاطب باشد. من به رسانه‌ها توصیه می‌کنم اخلاق و انصاف را رعایت کنند و اعتبار حرفه‌ای خود را فدای هیچ چیزی نکنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها