يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۹۹۴۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۲۲ دی ۱۴۰۰
در جریان معرفی مدیر جدید پتروشیمی خلیج فارس؛
شرایط بد اقتصادی امروز کشور اگرچه حاصل بی‌تدبیری های دولت پیشین است اما تکرار آن توسط دولت جدید نیز پذیرفتنی نیست. چطور می‌توان یک مجموعه مهمی چون هلدینگ خلیج فارس را بر روی دوش علی عسگری گذاشت؟ صلاحيت علی عسگری برای اين سمت چه بوده است؟

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، انتشار خبر انتصاب رئیس سابق سازمان صدا و سیما به عنوان مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس موجی از واکنش‌ها را در پی داشت. در این گزارش به بررسی سوابق عبدالعلی علی عسگری و تخصص وی، اهمیت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و تاثیر آن بر اوضاع اقتصادی کشور خواهیم پرداخت.


سوابق علی عسگری چیست؟

او متولد سال ۱۳۳۷ است. مهندسی برق، مهندسی صنایع و مدیریت، رشته‌های تحصیلی علی عسگری بوده اند. مشاور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مراکز ایرانگردی و جهانگردی، بنیانگذاری شرکت فروشگاه‌های رفاه، مدیر بنیاد فرهنگی پژوهشی غرب‌شناسی، مشاور ریاست سازمان صدا و سیما، معاون آموزشی صدا و سیما، رئیس دانشگاه صدا و سیما، معاون توسعه و فناوری رسانه در سازمان صدا و سیما، عضویت در قرارگاه فضای مجازی و از طراحان اصلی شورای عالی فضای مجازی، عضویت شورای سیاست‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه، مشاور رئیس قوه قضائیه و در آخر ریاست سازمان صدا و سیما از سوابق علی عسگری است.


هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد. این شرکت در سال مالی ١٣٩۴ درآمدی بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان کسب نمود و به‌عنوان دومین شرکت ایران بر پایه میزان درآمد شناخته شد. هلدينگ پتروشيمي، ٨ ميليارد دلار پروژه در حال اجرا و ١٥ميليارد دلار پروژه مصوب دارد. فروش داخلي و صادراتي سال ٢٠٢٠اش، حدود ٨.٤ ميليارد دلار بوده و ٣٨ امين شركت شيميايي دنياست. ٤٠ درصد پتروشيمي كشور را تشکیل می‌دهد و صادرات امسال آن به ٥ ميليارد دلار می‌رسد. اين هلدينگ، بزرگترين شركت بورسی كشور است، ١٥ شركت توليدي پتروشيمي و مجموعا ٦٠ شركت زير مجموعه دارد و به تنهايي ٢٠ درصد ارز كشور را تامين می‌كند. از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس می‌توان به: پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی اروند، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی فجر، پتروشیمی بوعلی، پتروشیمی مبین، پتروشیمی ایلام، پتروشیمی کارون، پتروشیمی پارس، عملیات غیرصنعتی پازارگاد، پتروشیمی نوری و پالایشگاه گاز بیدبلند اشاره کرد.

هلدینگ خلیج فارس لقمه دهان علی عسگری نیست!


با نگاهی اندک به سوابق علی عسگری می‌توان دریافت که فعالیت های وی در طول این 30 سال حول موضوع واحدی نبوده است. به عنوان مثال تفاوت موضوع مشاورت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تا شورای عالی فضای مجازی بسیار است. یا بنیانگذاری شرکت فروشگاه‌های رفاه و ریاست سازمان صدا و سیما را نمی‌توان در تراز یکدیگر دانست. وی در طول این سالها هرگز مسئولیتی در زمینه تحصیلات خود نداشته است. از طرفی این شرکت بزرگ پتروشیمی به قدری پر اهمیت است که نمی‌توان از کنار آن به سادگی گذشت. پس چطور می‌توان یک مجموعه مهمی چون هلدینگ خلیج فارس را بر روی دوش علی عسگری گذاشت؟ صلاحيت علی عسگری برای اين سمت چه بوده است؟

شرایط بد اقتصادی امروز کشور اگرچه حاصل بی‌تدبیری های دولت پیشین است اما تکرار آن توسط دولت جدید نیز پذیرفتنی نیست. در ماه‌ها و سال‌های اخیر شاهد ریزش یک شبه بورس و سوختن سرمایه مردم در آن بودیم. لذا نباید با تصمیمی اشتباه هیزم به آتش بورس ریخت. همانطور که در مطلب فوق گفته شد، 20% ارز کشور توسط این هلدینگ عظیم تامین شده و بر بخش بزرگی از بازار بورس حکمرانی می‌کند. وضعیت بازار ارز و بورس کشور چیزی فراتر از حاد است و یک تصمیم اشتباه کافی است تا آن را نابود سازد.

اما ساعاتی پس از انتشار این خبر، گویا مسئولان دولتی نسبت به این عمل هشیار شده و این خبر را تکذیب کردند. رئیس کل سازمان خصوصی سازی، انتصاب علی عسگری به سمت مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس را رد کرد و گفت که این شرکت هنوز صورت‌جلسه‌ای برای بررسی به سازمان خصوصی سازی ارسال نکرده است.

هلدینگ خلیج فارس لقمه دهان علی عسگری نیست!


اما این در حالی است که روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد، با تصویب هیات مدیره شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، دکتر عبدالعلی علی عسگری به عنوان مدیرعامل جدید این گروه انتخاب شد.

هلدینگ خلیج فارس لقمه دهان علی عسگری نیست!


روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس همچنین اظهار داشت:« شب گذشته جواد اوجی در نشستی با عبدالعلی علی‌عسگری، مدیرعامل جدید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ضمن آرزوی موفقیت برای او، اظهار داشت: پروژه‌های بزرگی در صنعت نفت وجود دارد که افزایش همکاری شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و صندوق بازنشستگی صنعت نفت در اجرای این پروژه‌ها بسیار مثمر ثمر خواهد بود».

هلدینگ خلیج فارس لقمه دهان علی عسگری نیست!


همچنین تصویری از مراسم اعطای حکم مسئولیت علی عسگری در این هلدینگ، نشان از واقعی بودن انتصاب وی هست.

هلدینگ خلیج فارس لقمه دهان علی عسگری نیست!


گفتنی است که انتشار این خبر، واکنش‌ها و انتقادات بسیاری از کاربران فضای مجازی را برانگیخت. همکاران علی عسگری در صدا و سیما، اولین کسانی بودند که نسبت به این انتصاب واکنش نشان دادند. شاید عملکرد ضعیف وی در سمت ریاست صدا و سیما، باعث نگرانی همکاران وی گشته است!

محمد سرافراز، رئیس اسبق صدا و سیما در توییتی به این انتصاب واکنش داد: جناب علی عسگری همانطور که رسانه ملی را با کمک خانواده و دو مرجع تصمیم ساز،از فروپاشی نجات داده و مخاطب آنرا به بیش از هشتاد درصد رساند و معضلات کشور را یکجا حل کرد، اکنون در تراستِ خصولتیِ پتروشیمیِ خلیج فارس، مشکل مالی دولت را هم حل خواهد کرد!

هلدینگ خلیج فارس لقمه دهان علی عسگری نیست!


همچنین محمد سرشار، مدیر شبکه پویا تلویزیون نیز در صفحه شخصی خود نوشت: هلدینگ پتروشیمی کودکان و نوجوانان سراغ ندارید!

هلدینگ خلیج فارس لقمه دهان علی عسگری نیست!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها