أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۹۹۸۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۲۹ دی ۱۴۰۰
رئیسی:
رئیس جمهور گفت: سفر به روسیه نقطه عطفی در روابط دو کشور و منطقه خواهد بود.

به گزارش پایگاه 598، سید ابراهیم رئیسی پیش از عزیمت به مسکو در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ایران و روسیه دو کشور مستقل و قدرتمندند و روابط سیاسی و تجاری زیادی دارند و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در گسترش این روابط باشد.

 

 
 
 
 
Remaining Time -0:42
 
 
 
رئیس جمهور افزود: این سفر به دعوت رئیس جمهور فدراسیون روسیه انجام می‌شود و یکی از اهداف آن ارتقای دیپلماسی همسایگی و منطقه‌ای خواهد بود.
 
آقای رئیسی اظهار داشت: در اجلاس اخیر شانگهای زمینه عضویت دائم ایران فراهم شد و این عضویت سبب همکاری‌های بسیار خوبی با کشور‌های منطقه و تأثیرگذار اقتصادی شده است و در این سفر به ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی در کنار فعالیت‌های دیپلماتیک پرداخته خواهد شد.
 
رئیس جمهور گفت: دو کشور مهم و دارای نفوذ در منطقه می‌توانند گفتگوهایشان در جهت امنیت منطقه و روابط اقتصادی و تجاری منطقه مؤثر باشد.
 
آقای رئیسی افزود: روسیه در تشکل‌های سیاسی و اقتصادی منطقه مانند اتحادیه شانگهای و اتحادیه کشور‌های اوراسیا نقش بسیار مهم و محوری دارد و منافع مشترک ما با روسیه و تعامل خوب دو کشور در منطقه امنیت ساز خواهد بود.
 
 
 
 
 
 
Remaining Time -0:40
 
 
 
رئیس جمهور با اشاره به مسائل دوجانبه و موضوعات مشترک دو کشور در حوزه انرژی، هوافضا و موارد دیگر افزود: اقدامات و همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های تجاری و اقتصادی نه از جانب ایران و نه از جانب روسیه رضایت بخش نیست و باید این همکاری‌ها ارتقا پیدا کند.
 
دکتر سید ابراهیم رئیسی با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جمعی از اعضای کابینه، تهران را به مقصد مسکو پایتخت جمهوری فدراسیون روسیه ترک کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها