کد خبر: ۵۰۱۲۲۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۱     ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

پایگاه 598: "این همه حمایت از خودروی تولید داخل شد اما کیفیت پایین است و مردم به درستی ناراضی اند"

این جمله بخشی از سخنان چند روز اخیر رهبر انقلاب، در دیدار با جمعی از تولیدکنندگان و فعالان صنعتی بود.
دفاع از حقوق مردم موضوعی است که اگر به روند مواضع ایشان فقط در طی چند سال اخیر توجه کنیم، به چندین مورد مهم از مصادیق آن برخورد خواهیم کرد.

به طور مثال مسئله کم آبی خوزستان، که منجر به اعتراضات مردمی در این استان شد، را در نظر بگیرید.
رهبری با اشاره به وفاداری مردم عزیز خوزستان و امکانات استعدادهای طبیعی موجود در این استان فرمودند که وضع فعلی مردم واقعا درد آور است و نباید کار به نارضایتی مردم می‌رسید!

 مواضع مردمی رهبری در مورد مسئله حقوق‌های نجومی، که همواره بازتاب‌های گسترده‌ای در جامعه دارد و مجرب ضربه خوردن اعتماد عمومی می شود، در این مسئله رویکرد صریح و کاملاً روشنی به خود می‌گیرد؛ ایشان در این باره فرمودند:
 "از مسئله حقوق‌های نجومی به آسانی عبور نکنید. به مردم بگوید که چه کار کردید.

در این بین مشکلی که بیشتر از همه نظر رهبری دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای بوده، مشکلات اقتصادی و معیشتی چند سال اخیر است.

این امر حتی در نحوه نامگذاری سال‌ههی دهه نود نیز به خوبی ملموس است؛ نامگذاری که اکثرا به مسئله اقتصاد اشاره می‌کند.
عبارت‌هایی همچون: اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اقتصاد و فرهنگ، جهاد اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید تماما سخن از اهمیت مساله اقتصاد در دیدگاه ایشان است.

البته این حمایت‌ها فقط منحصر به نامگذاری نمی شود؛ بلکه ایشان بارها با تاکید بر اینکه دائما وضعیت معیشتی مردم را دنبال می‌کنند، عنوان نمودند که مسئله معیشت مردم دچار مشکل است.

 مثلا در مورد مشکل بیکاری بیان کردند که:

"بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده میشوم‌]... شرمندگی بنده‌ی حقیر از ملاحظه‌ی این آمار و مطالعه‌ی این حقیقت، از شرمندگی آن جوانی که بیکار میرود خانه و دستش چیزی نیست، کمتر نیست، بلکه بیشتر است.‌"

همه این موضع‌گیری‌ها گویای این حقیقت است که رهبری انقلاب، بر خلاف جبهه‌بندی‌های مختلف سیاسی موجود در کشور، طرفدار مردم است و در دفاع از این حق به هر طریق ممکن عمل می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها