أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۲۰۴۳
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
با انتشار خبر سفر آقای رئیسی به قطر، یکی از موضوعاتی که مورد توجه بوشهری‌ها و مردم کشورمان قرار گرفت، اتصال بندر دیر استان بوشهر به قطر از طریق تونل بود.

به گزارش پایگاه 598، با انتشار خبر سفر آقای رئیسی به قطر، یکی از موضوعاتی که مورد توجه بوشهری‌ها و مردم کشورمان قرار گرفت، اتصال بندر دیر استان بوشهر به قطر از طریق تونل بود.

خبری که معاون وزیر راه و شهرسازی آن را اعلام کرد و گفته از سوی وزارت راه و شهرسازی چهار توافقنامه در این سفر مدنظر است. در یک مورد آن ساخت تونل زیر دریا بین ایران و قطر است که یک پروژه بی‌نظیر به شمار می‌رود و از بندر دیر بوشهر تا قطر خواهد بود.

در ابتدا تونل زیردریایی حد فاصل قطر تا بوشهر به طول ۱۶۰ کیلومتر توسط دولت قطر به یک شرکت ترکیه‌ای سپرده و مدت قرارداد ۱۶ ماه بود اما سال گذشته وزیر حمل و نقل قطر این طرح را روی میز وزارت راه ایران گذاشت و خواسته است مهندسان و کارشناسان ایرانی درباره این تونل زیردریایی نظر دهند.

در آن زمان این موضوع از جانب قطری‌ها تکذیب شد، اما هم اکنون قطری‌ها این موضوع را از طرف ایرانی خود می‌خواهد.

گفتنی است در نمونه مشابه ساخت تونل زیردریایی مانش با طول ۵۲ کیلومتر که با همکاری فرانسه و انگلستان ساخته شد، حدود ۲۰ سال طول کشید.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها