يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۲۲۵۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه ۵۹۸؛
سخنگوی شورای نگهبان در نشست مطبوعاتی خود آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو را تشریح کرد.

 

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری 598، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع)، در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری 598 پیرامون آخرین وضعیت طرح ساماندهی صنعت خودرو بیان کرد: در مراحل قبل نسبت به ماده 4 طرح ساماندهی صنعت خودرو ابهامات و اشکالاتی وجود داشت که در مرحله آخر توسط مجلس مرتفع شد و از نظر ما ایرادی بر آن وارد نبود. اما طبق قانون صرفا ایرادی که از طرف هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به ما ابلاغ شده بود را، به مجلس اعلام مغایرت کردیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: طبق اطلاعی که بنده دارم، مجلس بر موضوع وارده تاکید و اصرار داشت. در حال حاضر رسیدگی به این طرح در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

طحان نظیف همچنین با بیان گزارشی از بررسی آخرین طرح‌ها و لوایح، تشریح کرد: در این مدت که نشست خبری نداشتیم ۱۵ طرح و لایحه بررسی شد. اولین مورد لایحه اصلاح قانون «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» است که دیگر شورای نگهبان نسبت به آن ایراد و ابهامی نداشت و تایید شد. این لایحه متعلق به دولت بود و برای بهبود بحث قاچاق کالا و ارز تهیه شد و گام‌های موثری قرار است بردارد و انشالله در اجرا شاهد قانون موثری باشیم.
وی درباره طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان هم گفت: دومین مورد، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان است که با بررسی‌های صورت گرفته ابهامات آن رفع شد و تایید شد. امیدواریم با اجرای این قانون شاهد کاهش مشکلات مردم این منطقه باشیم. 

سخنگوی شورای در رابطه با طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» گفت: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایرادات و ابهاماتی داشت اما با اصلاحات مجلس این ایرادات برطرف شد و ما دیگر ایرادی به این طرح نداریم اما اخیرا نامه‌ای را از طرف هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت کردیم که هنوز ایرادات این هیئت برطرف نشده و ما این ایرادات را به مجلس منعکس می‌کنیم.

طحان نظیف نگهبان در پاسخ به سوالی درباره طرح صیانت از فضای مجازی هم گفت: گاهی تصویب یک قانون فراز و نشیب‌های فراوانی دارد و تفاوت متن اولیه تا طرح نهایی زیاد است و ممکن است متن تغییرات زیادی کند. با توجه به این‌که نمی‌دانیم مصوبه مجلس چه خواهد بود نمی‌توانیم اظهارنظر کنیم فقط باید وفاق بیشتری نسبت به این طرح وجود داشته باشد و موافقان و مخالفان در فضای آرامی نظرات خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: شورای نگهبان به دنبال حل مسئله است و اختلافی با مجلس ندارد. این طرح در مجلس مصوب شده اما ما به صورت رسمی آن را دریافت نکردیم و بعد از دریافت طرح در دستور کار قرار می‌گیرد. نسبت به این طرح دو دسته ایراد مطرح بود اشکالات مالی و غیرمالی. ما بررسی خواهیم کرد آیا دولت تقبل مالی را نسبت به این لایحه داشته یا خیر. ما به دنبال حل مسئله رتبه‌بندی معلمان هستیم.

سخنگوی شورای در پاسخ به سوالی راجع به ضرورت ساختار بودجه گفت: بحث اصلاح ساختار بودجه یکی از اموری است که مقام معظم رهبری هم به آن تاکید داشتند کارهایی در این زمینه انجام شده اما آن‌گونه که شایسته بوده به آن پرداخته نشده. مجلس فعلی قانونی را در این زمینه تصویب کرد اما انتظار این است گام‌های بلندتری توسط دولت و مجلس برداشته شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها