أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۲۳۰۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۶     ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
۷ جدال حساس با آبی‌های سابق؛
به نظر می رسد قهرمان لیگ برتر از بین دو تیم استقلال و پرسپولیس انتخاب خواهد شد و آنها برای رسیدن به قهرمانی 11بازی مهم و حیاتی را درپیش دارند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، این رویایی ترین شکل ممکن برای شروع این فصل لیگ برتر برای هواداران استقلال است. اگر اول فصل از آنها سوال می شد در پایان هفته نوزدهم استقلال 14برد و 5تساوی در کارنامه دارد، به نظر شما لیگ برای آنها با چه مقامی به پایان خواهد رسید، اکثریت قریب به اتفاق سوال شوندگان رای به قهرمانی استقلال می دادند. نظری که با سابقه لیگ برتر درست به نظر می رسد. ولی این یک طرف قصه است.مجیدی و بازیکنانش علیرغم ارائه نتایج خوب تا اینجای لیگ پشت سر خود پرسپولیس را می بینند. رقیب سنتی با پنج قهرمانی پیاپی در پنج دوره اخیر برای رسیدن به عدد شش و دبل هت تریک از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد و شرایط را برای مجیدی هموار شده نخواهد کرد. به غیر از این ها استقلال 11دیدار مهم دارد که 7تای آن با تیم هایی است که سرمربیان آنها روزگاری پیراهن آبی استقلال را به تن کرده و یا در این تیم سابقه مربیگری دارند، کاپیتان این تیم بوده اند و حتی بعضی از آنها سابقه قهرمانی با استقلال را هم به دفعات در کارنامه خود در دوران بازی و مربیگری دارند. با هم نگاهی می اندازیم به هفت دیدار مهم و حیاتی استقلال با تیم هایی که سرمربیانش استقلالی هستند.

*نساجی مازندران در هفته بیستم

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی
اولین دیدار استقلال در این راه پر پیچ و خم برابر تیم نساجی مازندران با سرمربیگری ساکت الهامی است. الهامی که قبل از شروع لیگ امسال زمزمه هایی مبنی بر هدایت استقلال توسط او شنیده می شد و در زمان هدایت استقلال توسط فیروز کریمی یکی از کمک های وی بود در دیدار رفت و در تهران برابر تیم استقلال مساوی کرد و نگذاشت مجیدی در این دیدار سه امتیاز بازی را از ورزشگاه آزادی به خزانه تیمش واریز کند. در کنار الهامی، شاهرخ بیانی یکی از بزرگان تاریخ استقلال به عنوان کمک مربی نیز حضور دارد.

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی

 

*گل گهر سیرجان در هفته بیست و یکم

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی
شعبه دوم استقلال در لیگ برتر با بازیکنانی که روزگاری برای پیراهن آبی می جنگیدند با سرمربی که یکی از بزرگان تاریخ باشگاه استقلال است. امیر قلعه نویی بعد از دو شکست پیاپی با سپاهان در لیگ  نوزدهم و جام حذفی آن سال، در لیگ سال قبل در جام حذفی و  لیگ برتر نیز مغلوب شاگرد قدیمی اش مجیدی شد و در لیگ امسال بعد از کسب نتیجه تساوی در زمین، به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز سه برصفر روبروی استقلال و مجیدی بازنده شد. او با شش باخت پیاپی برابر استقلال که پنج تای آن برابر فرهاد مجیدی بوده است، از انگیزه های شخصی بالایی در این دیدار برخوردار است. باخت تیم او به استقلال در دیدار رفت با رای کمیته انضباطی به همراه از دست دادن 7 امتیاز این تیم در سه دیدار به دلیل اعتراض استقلال و پیگیری دیگر تیم ها و باخت های متعدد روبروی استقلال و مجیدی، نبرد قلعه نویی و گل گهر با استقلال را یکی از دیدارهای حساس لیگ برتر کرده است. دیداری که برای پرسپولیسی ها نیز در آن هفته از بازی خودشان مهم تر است.

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی

 

*صنعت نفت آبادان در هفته بیست و دوم

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی
علیرضا منصوریان مرد محبوب استقلالی ها در دیدار رفت در آبادان برابر استقلال یک امتیاز از این تیم گرفت و حالا باید با تیم متحول شده اش به ورزشگاه آزادی بیاید. او که بعد از رفتنش از استقلال به وصیت پدرش عمل کرده است و هیچ وقت در باره استقلال اظهار نظری نکرده است، قبل از داربی میهمان تیم مجیدی در ورزشگاه آزادی است. نبرد او و مجیدی در حالی اتفاق خواهد افتاد که همه می دانند منصوریان به غیر از این بازی یکی از طرفداران دوآتشه استقلال است و در هفته قبل از این دیدار برای بردن پرسپولیس و تقدیم امتیازات آن دیدار به هواداران استقلال همه کار در آبادان می کند.

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی

 

*شهرخودرو مشهد در هفته بیست و ششم

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی
سرمربی این تیم سابقه بازی در هر دو تیم استقلال و پرسپولیس را دارد و در کارنامه او گلزنی به پرسپولیس و درآوردن پیراهن هم دیده می شود. پدیده که در قعر جدول جای دارد و یکی از گزینه های سقوط به لیگ دسته یکم است در این دیدار با سیدعباسی به تهران خواهد آمد تا از کیان تیم مشهدی که در دیدار رفت با سه گل در مشهد به استقلال باخت دفاع کند.

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی

 

*فولاد خوزستان در هفته بیست و هفتم

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی
مجیدی باید به اهواز برود و در برابر تیم جواد نکونام بایستد، این یکی از مهمترین و سخت ترین نبردهای استقلال و مجیدی است و برای هر دو مربی از اهمیت بالایی برخوردار است. بعد از باخت دو بریک استقلال برابر فولاد در لیگ نوزدهم که با اخراج دو بازیکن و سرمربی استقلال همراه بود، نبرد این دو مربی همیشه پر از تنش بوده است. نکونام در لیگ سال قبل و لیگ امسال هردو بازی را در تهران به مجیدی باخت، ولی در بازی مهم جام حذفی در فینال، استقلال را شکست داد تا این جنگ دونفره، همچنان ادامه داشته باشد. جنگی که می تواند قربانی های بزرگی را بگیرد و یا تکلیف قهرمانی لیگ را زودتر از موعد روشن کند.

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی

 

*آلومینیوم اراک در هفته بیست و هشتم

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی
تنها تساوی استقلال در یازده دیدار اخیر این تیم برابر آلومینیوم اراک و رسول خطیبی در اراک و با گل دقایق پایانی میثم مجیدی دفاع چپ سابق آبی ها به دست آمده است. مجیدی و شاگردانش که بعد از تساوی در دیدار برابر پرسپولیس در هفته هشتم در 11 دیدار خود به 10برد دست یافته اند، در این دیدار برای بردن تیم خطیبی و یارانش سرشار از انگیزه خواهند بود. سرمربی اراکی ها با سابقه بازی هر چند کوتاه در تیم استقلال، یکی دیگر از استقلالی هایی است که در این دیدار پرسپولیسی‌ها را پشت سر خود می بیند.

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی

 

*نفت مسجد سلیمان در هفته پایانی

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی
این شاید سخت ترین بازی استقلال و یا راحت ترین آنها باشد، تا آن روز شاید تکلیف نفتی ها برای ماندن در لیگ برتر روشن شده باشد و یا در این دیدار برابر استقلال برای باقی ماندن در کنار بهترین های فوتبال ایران نیاز به امتیاز داشته باشند. روی نیمکت تیم مسجدسلیمانی محمود فکری سرمربی سابق استقلال نشسته است، کسی که مجیدی را جانشین خود دید و در این دیدار برای اثبات توانائی هاش و فارغ از جایگاه جدولی تیمش، سرشار از انگیزه خواهد بود.

جنگ مجیدی با استقلالی‌ها بر سر قهرمانی

منبع: ورزش سه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها