کد خبر: ۵۰۲۴۷۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۰۹ اسفند ۱۴۰۰
با قربانیان غربگرای تاریخ معاصر کشورها آشنا شویم؛
تاریخ معاصر نشان داده است که رفتار امروز غربیها با اوکراین بی سابقه نبوده و بارها و بارها تکرار شده است اما سیاستمدارانی عاقل و دور اندیش در این کشورها زمام امور را در دست نداشتند تا بتوانند ملت خود را از بزنگاه خطرناکی که هر دو سر آن باخت بوده است نجات دهند.

با قربانیان غربگرای تاریخ معاصر کشورها آشنا شویمبه گزارش سرویس بین‌الملل پایگاه 598، خبرهای داغ این روزهای رسانه های مکتوب و مجازی ایران و جهان موضوع حملات روسیه به اوکراین و حواشی اطراف آن است.

در این نوشتار قصد نداریم به موضوعی غیر از حوادث اوکراین که بی ارتباط هم با حوادث اوکرایین نیست پرداخته و اثبات کنیم که اوکرایین بهترین شاخص برای درک این موضوع شد که نمی توان به غربی ها و به قول ها و حتی امضای سران سیاسی و حاکمیتی غرب و آمریکا اعتماد داشت و با طناب این کشورها نه تنها به آب نخواهی رسید که با سر به چاه خشک نابودی و اضمحلال سقوط خواهی کرد.

اگر تا به امروز غربی‌ها و غرب گرایان کشورها با فضا سازی های رسانه ای مدینه فاضله ای با عنوان تعامل و دوستی با غرب برای رسیدن به رفاه و پیشرفت به ملت ها نشان می دادند اوکرایی اثبات کرد که این سراب ملت ها را در بزنگاه نیازهای امنیتی و اقتصادی تنها خواهد گذاشت و تنها به خویشتنداری و تحریم بی خاصیت حواله خواهد داد.

تاریخ معاصر کشورهای قاره کهن آسیا- آفریقا نشان داده است که رفتار امروز غربیها با اوکراین بی سابقه نبوده و بارها و بارها تکرار شده است اما سیاستمدارانی عاقل و دور اندیش در این کشورها زمام امور را در دست نداشتند تا بتوانند ملت خود را از بزنگاه خطرناکی که هر دو سر آن باخت - باخت بوده است نجات دهند.

در این نوشتار می خواهیم تیتر وار به تعدادی از این کشورها اشاره کنیم و توجه خواننده محترم را به این نکته اشاره کنیم که هم غربی ها و هم غرب گرایان در طول تاریخ واجد خصوصیات مشترکی بوده اند که تنها در همان بزنگاه های تاریخ که به آن اشاره کردیم افکار و عملکرد های خود را به نمایش گذاشته اند و پیش بینی رفتار این قشر از سیاست بازان امر غریبی نیست .به این معنا که هر گاه شرایطی مانند اوکرایی و یا غرب گرایان در کشورها به حاکمیت دست پیدا کنند.

عاقبت خود خلع سلاحی و تکیه به دیگران برای تأمین امنیت همین است؛ وقتی اوکراینی‌ها و همه انانی که در گذشته و حال و حتی در آینده همه اتکا و امیدشان به کشورهای خارجی معطوف شود، سرنوشتی بهتر از این در انتظارشان نخواهد بود. حال ذیلا به تعدادی از مصادیق این مدعا در تاریح می پردازیم و کسب اطلاعات بیشتر را بر عهده خواننده گرامی می گذاریم:

1- معمر قذافی، رئیس دولت لیبی: که در برخورد با آمریکا کم آورد . با فشار آمریکا و اعتماد به آمریکا و برجام ها خودش را بباد فنا داد. هم خودش کشته شد و هم کشور لیبی در جنگ داخلی فرو رفت و تنها برنده این حوادث آمریکا و اروپا بودند.

با قربانیان غربگرای تاریخ معاصر کشورها آشنا شویم

2- اشرف غنی، رئیس دولت افغانستان: وی که به غرب اعتماد زیادی داشت و با اتکاء به ارتش تحت آموزش آمریکایی ها ریاست می کرد با برخی همسایگان خود رفتار درخور و مناسبی نداشت .از طرف دیگر می بینیم که دولت باید در چند روز گذشته ذخیره افغانستان را به بهانه خسارت یازده سپتامبر توقیف کرد با این حساب غنی و ارتش افغانستان سه روز هم نتوانست در برابر طالبان مقاومت کند و خود وی نیز متواری گردید بدون حمایت های آمریکا و غرب در برابر طالبان. خود آمریکایی ها نیز فرار را بر قرار ترجیح دادند و رفتند.

با قربانیان غربگرای تاریخ معاصر کشورها آشنا شویم

3- محمد مرسی، رئیس دولت وقت مصر: رئیس جمهوری که با انقلاب مردمی و در دوران بهار عربی راه افتاده در کشورهای آسیایی و افریقایی در مصر به قدرت رسید ولی نتوانست در تراز یک انقلابی حامیان واقعی خود را بشناسد لذا با رفتارهای محافظه کارانه عوامل غربی نفوذ کرده در بدنه دولت و ارتش مصر را پاکسازی نکرد و همین امر باعث شد که در مدت کوتاهی با کودتای نظامی آرام دستگیر و محاکمه شد و در نهایت تحت نظر دولت نظامی قدرت متکی به غرب خود را از دست دادو فوت کرد.

با قربانیان غربگرای تاریخ معاصر کشورها آشنا شویم

4- صدام حسین ، رئیس دولت معدوم عراق: که با تحریک و تطمیع آمریکا و غربی ها به ایران انقلابی حمله برد و حتی در برهه هایی نیز با ارسال تجهیزات نظامی و نیروی انسانی و حتی دخالت مستقیم نیروهای نظامیش در درگیری با ایران از صدام حمایت کرد و در نهایت بدلیل نافرمانی صدام از غرب عراق را مورد حمله قرار داد و در نهایت نیز وی به حکم دادگاه مردمی عراق اعدام شد بدون اینکه آن همه اظهار وفاداری و نوکری بتواند در نجاتش موثر واقع گردد.

با قربانیان غربگرای تاریخ معاصر کشورها آشنا شویم

موارد یاد شده مصادیقی قابل لمس و در دسترس همگان بود که بارها و بارها در رسانه ها نامشان تکرار شده و می شود اما با زهم می توان نمونه های دیگری پیدا کرد که با افکار غرب گرای خود و یا با خیانت وابستگان غرب گرا عمر حیات سیاسی ایشان به پایان رسید، افرادی مانند: محمد مصدق، رضا خان میر پنچ و......در نتیجه امثال رئیس جمهور اوکراین سرنوشتی بهتر از اسلاف و قابل تکرار خواهد بود.

رضا احمد زاده

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها