أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۰۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
سفر به وقت عاشقی؛
پس از وقفه ۲ ساله مناطق جنگی خوزستان پذیرای کاروان‌های راهیان نور از سراسر کشور است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اینجا سرزمین عشق و ایثار است. سرزمین افلاکیانی که از خود و دنیای خود گذشتند تا ما در دنیای امروزمان آسوده باشد خیالمان. یادمان‌های جنگی تندیس زیبای عشقند، یادگار مردان مردی که بی‌هراس و بی‌سایه از نردبان شهادت عروج کردند.

جای جای مناطق جنگی  قصه‌های نگفته، داستان‌های نشنیده از استواری و پایمردی دارد.شهدا هنوز هم در پس سال ها، حرف‌ها برای گفتن دارند آنان که پر گشودند و  خود راه درست را نمایان کردند.

آسمان شلمچه، طلاییه، فکه و...  سرشار است  از ستاره‌های سرخ، زمینش بهاری است لبریز از گل‌های محمدی.اینجا عشق موج می‌زند، خاکش پر است از غیرت و وطن پرستی.

ردپای باکری ها، خرازی ها، سلیمانی ها، باقری ها، چمران ها، صیادها، هاشمی‌ها و... حک شده بر سینه این دیار.

حدود یک دهه بعد از پایان جنگ ایران و عراق، رزمندگان اسلام به یاد دوستان و همرزمان شهید خود به صورت خودجوش در مناطق عملیاتی حضور یافتند. این حرکت مردمی کم کم وسعت یافت و در تعطیلات نوروز کاروان‌هایی برای بازدید از مناطق جنگی ساماندهی شدند. این روند تا سال ۱۳۷۶ ادامه پیدا کرد و در سال ۱۳۷۷ بسیج دانشجویی اقدام به اعزام کاروان‌های دانشجویی کرد و سپس بسیج محلات را برای بازدید از مناطق عملیاتی کاروان اعزام کردند.

سفر رهبر معظم انقلاب در فروردین‌ سال ۷۸ به یادمان شلمچه و حضور در میان زائران راهیان‌نور سبب توجه بیشتر به اردوی راهیان‌نور شد.  

اواخر این سال دستور تشکیل ستاد هماهنگی راهیان‌نور با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابلاغ شد که در این دستورالعمل به ۲۱ محل برای بازدید کاروان‌های سیاحتی و زیارتی راهیان‌نور اشاره شده است.

همچنین با ابلاغ رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۳ ستاد مرکزی راهیان‌نور با هدف ساماندهی به وضعیت راهیان‌نور در قالب اساسنامه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تعریف و در سال ۱۳۸۴ ستاد مرکزی راهیان‌نور تأسیس شد.

بازدید رهبر انقلاب از مناطق جنگی خوزستان

حالا، اما پس از ۲ سال وقفه سرزمین نور، مشهد شهدای ایران میزبان کاروان‌های راهیان نور است.

مشهد شهدای ایران میزبان زائران سرزمین نور

مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان گفت: بعد از وقفه دو ساله برنامه اردو‌های راهیان نور در نیمه دوم سال و از اول آذرماه امسال با اعزام زائر از شهر‌های خوزستان آغاز شد.

به گفته سرهنگ ممبینی  از ۱۵  اسفند این اردو‌ها آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

او اولویت اعزام امسال  را کاروان‌های خانوادگی و کسانی که با ماشین شخصی به این مکان‌ها می‌آیند، عنوان کرد.

بازدید از مناطق جنگی

این مقام مسئول گفت: اسکان این افراد در قالب کاروان‌هایی که با هماهنگی از مناطق جنگی بازدید می‌کنند رایگان است.

اسکان زائران راهیان نور با مهیا کردن ۱۱۰ هزار تخت در شهر‌های مختلف خوزستان

سرهنگ ممبینی گفت: برای ثبت نام در قالب کاروان‌ها سامانه رهنو طراحی شده که هموطنان می‌توانند سفر خود را در آن ثبت کنند و هنوز ثبت نام ساماندهی و اعزام صورت می‌گیرد.

به گفته مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان  ۱۱۰ هزار تخت در شهر‌های مختلف خوزستان برای اسکان زائران مناطق جنگی طراحی و هماهنگ شده.

این مقام مسئول می‌گوید: در حال هماهنگی ادارات، آموزش و پرورش، اوقاف و مساجد برای اسکان کسانی هستیم که بدون هماهنگی به مناطق جنگی سفر می‌کنند.

او گفت: یک هزار خادم  آماده خدمت رسانی به زوار در زیارتگاه‌ها در بازه ۱۲ روزه هستند.

به گفته مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان  تاکنون ۳۴ هزار و ۴۲۰ نفر در قالب کاروان‌های مقاومت بسیج  از شهر‌های خوزستان به مناطق جنگی اعزام شده اند.

راهیان نور

پیش بینی حضور ۳ هزار نفری دانش آموزان در سرزمین حماسه‌ها 

مسئول بسیج دانش آموزی گفت: سفر دانش آموزان به سرزمین نور به دو صورت حضوری و غیرحضوری تا پایان فروردین ادامه می یابد. 

سرهنگ قمر می‌گوید: پیش بینی می‌شود ۳ هزار دانش آموز تا پایان فروردین از مناطق جنگی بازدید می‌کنند.

اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی

به گفته او مشکلی برای اسکان دانش آموزان وجود ندارد.

این مقام مسئول می‌گوید: از ابتدای بیماری کرونا ۸۰۰ دانش آموز خوزستانی به مناطق عملیاتی اعزام شدند.

 در سال تحصیلی گذشته بالغ بر ۷۰۰ هزار دانش آموز به صورت مجازی در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.

مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان  استان‌های قم، البرز، آذربایجان غربی و شرقی، تهران و اصفهان را جزو استان‌هایی برشمرد که  بیشترین درخواست‌ها  را برای بازدید از مناطق جنگی خوزستان داشته اند.

او گفت: در تمامی یادمان‌ها سرکشی و پایش انجام شده و آمادگی میزبانی از زائران مناطق جنگی را دارند.

سفر به سرزمین نور

به گفته سرهنگ ایمان ممبینی طبق دستور العمل ابلاغ شده به مناطق جنگی  تمامی امکانات بهداشتی فراهم شده و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

 ۳ دُز واکسن شرط سفر به مناطق جنگی

این مقام مسئول ۳ دُز واکسن و ارائه تست منفی  را از شروط سفر‌های نوروزی امسال به مناطق جنگی اعلام کرد.  

او از مردم خواست شیوه نامه‌ها را رعایت کنند.

سرهنگ ممبینی گفت: در این مناطق به رسم سال‌های قبل روایتگری راویان، کار‌های فرهنگی، زندگی به سبک رزمندگی، کودک و نوجوان، برگزاری نماز جماعت و ... انجام می‌شود.

مناطق جنگی خوزستان

مسئول ستاد راهیان نور سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان می‌گوید: اقتصاد کشور بر پایه گردشگری است بنابراین در کنار فضای معنوی باید میزبانی مناسبی نیز از زائران و گردشگران انجام شود.

به گفته این مقام مسئول برنامه ریزی باید طوری باشد که کلیه خرید‌ها از خوزستان انجام شود.

او از اصناف خواست در بحث قیمت‌ها همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

۲۱ یادمان عملیاتی از ۱۵ اسفند ماه میزبان کاروان‌های راهیان نور هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها