کد خبر: ۵۰۳۳۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۵     ۲۵ اسفند ۱۴۰۰
در میانه جنگ اوکراین؛
دولت پکن هشدار داد که مبادا تایوان بخواهد با موج سواری روی بحران اوکراین، به موجودیت خود خارج از اصل کلیدی «چین واحد» مشروعیت ببخشد.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری 598، به نقل از گاردین، چین امروز چهارشنبه به تایوان هشدار داد که روی بحران اوکراین موج سواری نکند و سوء استفاده از مشکلات دیگران را دستاویزی برای ابراز وجود قرار ندهد.

این هشدار از سوی «فنگلیان» (Zhu Fenglian) سخنگوی دفتر امور تایوان شورای دولتی ارائه شد و ناظر بر اقدام تایپه مبنی بر ارسال کمک‌های بشردوستانه به اوکراین است.

دست کم طی یک سال گذشته، تایوان با تحریک آمریکا تلاش کرده تا برای خود جایگاهی مستقل در عرصه بین الملل تعریف کند که از آن جمله می‌توان به تقلا برای حضور در نشست سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد. این در حالی است که پکن می‌گوید تایوان بخشی از چین واحد است و این اقدامات جدایی طلبانه هیچ توجیهی ندارد.

از زمان آغاز بحران اوکراین، رسانه‌های غربی تلاش کرده‌اند که مقایسه‌ای میان تحولات این کشور و تایوان ایجاد کنند. این درحالی است که پکن می‌گوید این دو مورد کاملاً با یکدیگر متفاوت هستند و مسئله تایوان حتی الامکان از مسالمت آمیزترین راه ممکن حل و فصل می‌شود.

البته، چین پیشتر هشدار داده است که برای اثبات حقانیت خود در قبال تایوان، از جنگ هم ابایی ندارد.

همزمان، تایوان امروز چهارشنبه رزمایشی را در شمالی ترین بخش از این منطقه که جزیره‌ای دوردست در نقطه اتصال به چین است، برگزار کرد. اهمیت جزیره «دونگین» بابت نزدیکی آن به چین است که می‌تواند به عنوان دروازه‌ای برای حمله احتمالی به تایوان تلقی شود.

دو روز پیش هم ۱۳ فروند جنگنده چینی در آسمان تایوان به پرواز درآمدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها