أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۳۴۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۸     ۲۷ اسفند ۱۴۰۰
وزیر راه و شهرسازی با وعده این‌که سال آینده مسکن را متحول می‌کنیم، گفت:‌عملیات ساخت ۲ میلیون واحد نهضت ملی مسکن سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای معاونان با بیان "هنگام تغییر دولت‌ها توقف چند ماهه در مسیر ایجاد تغییر و تحولات، ایجاد می‌شود، اما امروز شاهدیم که تمامی معاونین تلاش و همت خود را برای پیشرفت نظام و کشور در آغاز به کار دولت سیزدهم انجام داده‌اند"، اظهار کرد:‌ در زمان حاضر 800 هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در دست ساخت است و عملیات ساخت 2 میلیون واحد مسکونی جدید نیز در سال آینده آغاز خواهد شد که این رقم با توجه به اقدامات استان‌ها دور از دسترس نیست.

وی از حل و فصل مباحث مربوط به امور بانکی، الحاقات زمین، تغییر کاربری‌های زمین و ایجاد بانک زمین نهضت ملی مسکن خبر داد و افزود: طبق اطلاعات بانک زمین 40 هزار پرونده در حوزه زمین وجود دارد که ارزش برخی از مبالغ قابل توجه است.ضمن این‌که موضوعاتی مثل قانون منع فروش زمین‌ نیز که سال‌ها مانع دستیابی به منابع جدید بود، برطرف شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان این‌که ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات مهم‌ترین مسئله سفرهای نوروزی است و همه ارگان‌ها به ویژه حوزه راهداری باید برای اجرای آن تلاش کنند درباره قیمت بلیت‌های نوروزی گفت: در برخورد با متخلفان در گرانفروشی و خدمات‌دهی به مسافران نوروزی هیچ رحمی نخواهیم کرد.

قاسمی با تاکید بر ضرورت پاسخگویی مناسب و روحیه خدمت‌گزاری به مردم اذعان کرد: همه انتظارات مردم در موضوعات اجرایی و عملیاتی نیست بلکه بخشی از انتظارات، شیوه مناسب پاسخگویی و برخورد است، بنابراین نگاه بالا به پایین در نحوه پاسخگویی برخی ایرلاین‌ها باید تغییر کند و همه، مردم را رئیس خود بدانند و پاسخگو باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی در دو حوزه مسکن و حمل و نقل، سنگین، اما شدنی است، اضافه کرد: برای اجرایی کردن طرح‌های بزرگ این دو حوزه به روحیه عملیاتی نیاز داریم و باید بوروکراسی و مراحل اداری زمان‌بر را حذف کنیم. ثروت در اختیار وزارت راه و شهرسازی زیاد است و باید با استفاده از این ثروت با کسب مجوزها و مصوبات لازم قانونی و با مولدسازی، زیرساخت‌های حمل ونقل از جمله آزادراه و بزرگراه را توسعه دهیم.

وی تاکید کرد: پیشرفت تنها 50 درصد کل آزادراه تهران- شمال پس از گذشت ده‌ها سال، نتیجه بسیار نامطلوبی است و تکمیل کل این پروژه و همچنین رفع نقاط پرحادثه باید تسریع شود.

وی با بیان این‌که مسکن و حمل‌‌ونقل 2 بال اساسی وزارت راه و شهرسازی است، افزود: اقدامات مهم در حوزه مسکن به عنوان پیشران اقتصاد کشور با وجود 360 هزار میلیارد تومان منابع بانکی، 40 هزار میلیارد تومان منابع ودیعه و 50 هزار میلیارد تومان قرض‌الحسنه برای بازآفرینی قطعا شدنی است.

وی از سال 1410 به عنوان سال تحول در حوزه مسکن و حمل و نقل یاد کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها