يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۴۰۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
واکنش خسروی به صحبت‌های گل‌محمدی:
عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال نسبت به صحبت ها و درخواست سرمربی پرسپولیس واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، علی خسروی درمورد هجمه‌های اخیر علیه داوران فوتبال کشورمان اظهار داشت: صدور بیانیه‌ و اعتراض به داوری در کشور ما همیشه و حتی 40 سال پیش که من داوری را شروع کردم وجود داشته اما این اواخر خیلی زیاد شده است. برخی عزیزان رسانه‌ای که در باشگاه ها مشغول به کار می شوند می‌خواهند خیلی پول‌شان حلال باشد و خیلی زحمت می‌کشند اما اینگونه نیست زیرا بیانیه نوشتن جو ایجاد می‌کند.

وی افزود: پدر و مادر من فوت کرده‌اند و زن و بچه دارم. از 25 اسفند تاکنون طرفداران استقلال و پرسپولیس بالای 100 هزار فحش ناموس به من داده‌اند. این فحاشی‌ها به دلیل بیانیه نوشتن همین دوستان رسانه‌ای است. یک کارشناسی داوری هستم و آنچه می‌بینم را باید بگویم. مگر می‌توانم چیزی بگویم که یک عده خوش‌شان بیاید یا نیاید؟ 

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال درمورد اظهار نظر یحیی گل‌محمدی مبنی بر اینکه معلوم است علی خسروی به دلیل عضویت در این کمیته از داور دربی دفاع می‌کند، گفت: چه ربطی دارد؟ هفته‌ای یک بار در برنامه‌های تلویزیونی کارشناسی می‌کنم. مگر می‌توانم واقعیت را نگویم و الکی بگویم داور باید پنالتی می‌گرفت. در این وضعیت مردم حرف مرا قبول نمی‌کنند. من به دلیل عضویت در کمیته داوران سخت‌گیرتر هستم زیرا داوری که انتخاب می‌شود باید آبروی ما را هم حفظ کند.

خسروی افزود: یحیی گل‌محمدی را دوست دارم و برای او سوت زده‌ام. خیلی آرامش داشت و نمی‌دانم چرا در این مدت این مدلی رفتار می‌کند؟ حتی خودم به آقا یحیی پیشنهاد دادم او، افشین پیروانی و حمید مطهری را دعوت کنیم تا درمورد بازی‌ها بیایند در کمیته داوران بنشینند و صحنه ها را بررسی کنیم. 

وی درمورد اینکه یحیی گل‌محمدی درخواست کرده شهرآورد را با هم ببینند تا مشخص شود خسروی حق را به او می‌دهد یا سیدعلی، گفت: سن من از گل‌محمدی بیشتر است اما عقل او بیشتر از من است. هرجا خواست من با اعضای کمیته داوران یا تنهایی می‌رویم می‌نشینیم و رسانه‌ای و زنده بازی را بررسی می‌کنیم. می‌گویم در صحنه تعویض پرسپولیس در دربی گروه داوری مقصر بود. سید علی چه گناهی کرده بود که به خاطر آن مشت به سینه‌اش بخورد. او اصلا در جریان نبود. 

عضو کمیته داوران تاکید کرد: اتفاقی که در صحنه تعویض کنار زمین افتاد درست بود زیرا باید کارت تعویض ثبت می‌شد. اگر بازیکن بدون ثبت کارتش به درون زمین می‌رفت و پنج ثانیه بعد سکته می‌کرد، می‌دانید چه اتفاقی می‌افتاد. در آن حالت می گفتند به چه مجوزی بازیکنی که رنگش سفید بود، درون زمین فرستادید. باید کارت تعویض ثبت شود. مثلا من امشب به رادیو تهران دعوت هستم. برای ورود به رادیو اجازه مرا از پنج حوزه می‌گیرند. حتی برای ورود به محل کار خودم در شهرداری که اکنون در آن نشسته‌ام نیز اجازه گرفته‌ام.

خسروی درخصوص اینکه آیا در روزهای اخیر صحبتی با یحیی گل‌محمدی داشته است، پاسخ داد: شماره او را ندارم اما اگر شماره مرا دارد زنگ بزند و با هم صحبت کنیم. حاضرم درمورد بازی دربی با گل‌محمدی ارتباط زنده بروم. یحیی، فرهاد مجیدی، محرم نویدکیا و امیر قلعه نویی سرمایه ما هستند و نباید اجازه بدهیم در جامعه همه علیه همدیگر حرف بزنند. این که فوتبال نیست. شب گذشته چلسی شش گل زد. آیا تیم مقابل کاری انجام داد یا وقتی رئال مادرید دو گل به ختافه زد، تیم حریف حمله می‌کرد و کاری به داور نداشت.

وی درباره اشتباهات مسلم برخی داوران مثل اشتباه کمک داور دیدار ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان، اظهار داشت: مطمئن باشید کمک داور این مسابقه دیگر تا پایان فصل قضاوت نمی‌کند. وقتی من کارشناس یکی از برنامه‌های تلویزیونی در شبکه ورزش بودم کمک داوری اراکی به نام بابایی آفساید اشتباهی اعلام کرد که گفتم خیلی اشتباه کرد. دو شب قبل با او صحبت کردم که خودش گفت کار خیلی خوبی بود که از من انتقاد کردی. الان فهمیدم آفساید چیست؟ اتفاقا ما خیلی سخت‌گیر هستیم. نزدیک به 200 بازی پرسپولیس و استقلال را سوت زدم. هزار بار قضاوت کردم و الکی صحنه‌ای را ماست مالی نمی‌کنم.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان در ادامه گفت و گو با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران تصریح کرد: از آن افرادی هم نیستم که یک صحنه به نفع و یک صحنه به ضرر یک تیم بگویم. دو صحنه به سود یا ضررش باشد می‌گویم. به این خاطر که اگر مردم مرا قبول دارند حتی طرفداران استقلال و پرسپولیس عذرخواهی می‌کنند. در جنوب شهر به دنیا آمدم و فحاشی‌ها را شنیده‌ام اما برخی فحاشی‌ها حتی توسط بانوان به من شده که حتی نمی‌توانم صفحه‌ام را بخوانم. خانواده، دوستان و همکاران من آنها را می‌بینند. دیگر به اموات من چه کار دارید؟ به من  می‌گویند ای کاش وقتی کرونا گرفتی مرده بودی. وضعیت از حالت عادی خارج شده است.

خسروی عنوان کرد: بار قبلی هم گفتم خواهش‌ می‌کنم باشگاه‌ها بخش فرهنگی خود را از تعطیلات دربیاورند. فقط باید سعی کنیم در این 6 هفته داوران خوب قضاوت کنند و هر جا یحیی گل محمدی بگوید در خدمتش هستم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها