کد خبر: ۵۰۴۵۷۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱
آقایان مسئول از فعالیت «آموزشکده توانا» خبر دارید؟
جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی برای تقویت روند استحاله سازی سیاسی – اجتماعی اشکال مختلف و گوناگونی به خود گرفته است؛ بطوریکه اگر تا چند صباح پیش از طریق رسانه ها و در فضای مجازی تلاش می شد تا اهداف و برنامه هایشان را در طول زمان محقق کنند اکنون از شکل مزبور بطور خاص و ویژه خارج شده و در شکل و شمایل تازه ای بروز پیدا کرده است.

جنگ نرم نیز «مرد میدان» می طلبدبه گزارش پایگاه 598، به نقل از بولتن نیوز،  جنگ نرم دشمنان نظام اسلامی برای تقویت روند استحاله سازی سیاسی – اجتماعی اشکال مختلف و گوناگونی به خود گرفته است؛ بطوریکه اگر تا چند صباح پیش از طریق رسانه ها و در فضای مجازی تلاش می شد تا اهداف و برنامه هایشان را در طول زمان محقق کنند اکنون از شکل مزبور بطور خاص و ویژه خارج شده و در شکل و شمایل تازه ای بروز پیدا کرده است. به عبارت بهتر اینکه نبرد لیبرالیزه سازی ایران در ابعاد سیاسی – اجتماعی در دو قالب فیزیکی و متافیزیکی در حال انجام و پیگیری است. بدان معنا که اگر تا پیش از این روند مذکور بصورت پنهان و بطئی آن هم در قالب پوشش های رسانه ای عمدتاً در خارج از مرزهای ایران دنبال می شد اکنون این روند با تحولات شگرفی روبرو شده است. بنحویکه از قالب پوشش رسانه ای خارج شده و بطور آشکار در شکل فیزیکی و موسساتی یا سازمانی با عناوین و اصطلاحات پر طمطراق و جذاب آن هم در داخل کشور انجام می گیرد.

از سوی دیگر نیز باید خاطر نشان کرد که انجام پروژه مذکور با توجه به اهداف مورد نظر با در نظرگیری جامعه هدف و از پیش تعیین شده در ماهیت فراخوان ها جهت تربیت و آموزش افراد از اقشار و اصنافی می باشد که تأثیرگذاری اجتماعی دارند. به واقع اکنون این نبرد با عنایت به گزاره تأثیرگذاری اجتماعی با حصول به هدف گذاری سیاسی در ذیل سیاستگذاری های سازماندهی شده جهت تحصیل اهداف کلان اتفاق می افتاد.

یکی از این سازمان ها و نهادهایی که در این باره در درون کشور در قالب سکوت خبری در حال فعالیت می باشد «آموزشکده توانا» است. نکته قابل توجه درباره فعالیت های این آموزشکده این است که تاکنون دوره های آموزشی اجتماعی متعددی را بصورت آنلاین در فضای مجازی برگزار کرده است که اخیراً نیز (در روزهای آخرسال گذشته) دوره«حمایت گری حقوقی برای حقوق بشر» را برگزار کرد.

جنگ نرم نیز «مرد میدان» می طلبد

آموزشکده توانا در ذیل تبلیغ و معرفی این دوره نوشته است دوره مذکور به منظور ارائه راهبردهای عملی در حوزه حمایت گری حقوق بشری در ایران برای وکلا و کسانی که قصد فعالیت و حمایت گری در امور حقوقی دارند برگزار می شود. در ادامه با تشریح حمایت گری برای شرکت کنندگان، ابعاد آن را در بخش های مختلفی چون«طرح دعاوی»، «اصلاحات از طریق قانونگذاری»، «حمایتگری برای ایجاد تغییر در رفتارهای اجتماعی» و «چگونگی طرح و اجرای استراتژی های گوناگون برای ایجاد تغییر در سطوح گوناگون» قرار داده است.

جنگ نرم نیز «مرد میدان» می طلبد

در حقیقت دامنه فعالیت های آموزشکده توانا تنها به مورد اخیر ختم نمی شود بلکه در زمینه های دیگری نیز که منتج به نتیجه جهت رسیدن به اهداف تعیین شده گردیده نیز فعال بوده و فعالیت ویژه ای دارد. حال پرسش اصلی اینجاست که با توجه به خطوط تعیینی و مشخص آموزشکده توانا و فعالیت های براندازانه آن پیرو اهداف دستگاه های برانداز غربی، مجوز فعالیت این آموزشکده توسط چه نهادی صادر شده است؟ با توجه به محرز بودن وابستگی این آموزشکده به دستگاه های غربی و روشن بودن این موضوع که آموزشکده توانا مجری اهداف و برنامه های براندازان است چرا نسبت به توقیف آن اقدامی صورت نمی گیرد؟ با توجه به اسناد و مدارک و مستندات موجود در باره این آموزشکده که بطور مستقیم دارای ردیف بودجه از چندین سازمان حاکمیتی ایالات متحده آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی است، چرا نهادهای متولی اطلاعاتی – امنیتی – قضایی در این باره سکوت کرده و وارد عمل نمی شوند؟

وجه دیگر پرسش های ما در این باره ایجابی بوده و به حوزه فرهنگی باز می گردد. در واقع پرسش این است که درون ساختار و حاکمیت ایران، آیا سازمان و نهادی وجود دارد که مسئولیت مقابله با فعالیت های آموزشکده هایی مانند توانا را به دوش بکشد؟ به عبارت بهتر چه نهادی یا سازمانی مسئول مقابله با اینگونه فعالیت های مخرب در عرصه نبرد نرم است؟ اگر نهادی هست بیایید مستقیماً آنچه را در این باره انجام داده است را گزارش کند و اگر نهادی برای این گونه موارد وجود ندارد متولیان امر فرهنگی در جبهه نبرد نرم باید پاسخگوی این ضایعه باشند.

جنگ نرم نیز «مرد میدان» می طلبد

جنگ نرم نیز «مرد میدان» می طلبد

جنگ نرم نیز «مرد میدان» می طلبد

در مجموع باید گفت تنوع در نبرد نرم جهت براندازی نظام اسلامی، نیازمند تنوع در طراحی تاکتیک ها و استراتژی ها می باشد. چونکه طرف مقابل به شدت هوشیار است و با ارائه جذابیت ها درصدد اجرای اهدافش می باشد. حال بیایید بگویم ما چه کار کرده ایم؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها