يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۵۸۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۰۴     ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
در برخی استان‌ها باران می‌بارد؛
وزش باد شدید و گرد و خاک در برخی استان‌ها تا پایان هفته ادامه می یابد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق ضیائیان رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در استان‌های تهران، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و فارس وزش باد شدید همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

گفت: از سه شنبه تا جمعه در شمال آذربایجان‌های شرقی و غربی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، بخش‌هایی از سواحل دریای‌خزر، خراسان‌شمالی، شمال خراسان‌رضوی، رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید تداوم دارد.

به گفته رئیس مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی، در نیمه شرقی کشور به ویژه منطقه زابل از اواخر وقت سه‌شنبه تا پنجشنبه، وزش باد و خیزش گردوخاک پیش بینی می شود.

روز گذشته در مناطق غربی، مرکزی و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک را شاهد بودیم و با توجه به اینکه توده گردوخاک از کشور عراق و سوریه به کشور منتقل شده است ، سه‌شنبه مناطقی از نیمه‌غربی کشور و مرکز کشور، آسمانی غبارآلود دارند.

وظیفه، کارشناس هواشناسی هم گفت: توده گرد و غبار غرب کشور را در بر گرفته است و به تدریج به سمت مرکز کشور در حال گسترش است. پیش‌بینی می‌شود که فردا تهران را غبار فرا بگیرد و ظهر به بعد از غلظت گرد و غبار کاسته شود.

به گفته وظیفه از شدت گرد و غبار در تهران در ساعات پایانی فردا به طور قابل ملاحظه‌ای کم می‌شود.

همچنین در استان‌های آذربایجان‌های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، زنجان، همدان، مرکزی، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم، وزش بادهای شدید تا بسیار شدید پیش‌بینی شده است که سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها