أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۵۹۵۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
اسپوتنیک:
روسیه اعلام کرده نیروهای تسلیم شده اوکراینی در کارخانه آزوفستال را به منطقه‌ای دیگر انتقال داده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از گاردین، مسکو اعلام کرده است که بیش از ۹۰۰ سرباز اوکراینی را که در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل در محاصره بودند، به یک زندان در قلمرو تحت کنترل روسیه فرستاده تا سرنوشت آن‌ها مشخص شود.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، شامگاه چهارشنبه در این ارتباط گفت که از ۹۵۹ نیروی اوکراینی که از روز سه شنبه تسلیم شده‌اند، ۵۱ نفر به دلیل جراحات تحت مداوا هستند و بقیه به یک زندان سابق در شهر اولنیوکا که تحت کنترل روسیه در دونتسک است، فرستاده شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین ویدئوهایی را روز چهارشنبه منتشر کرد که نشان می‌دهد نیروهای نظامی اوکراینی پس از تسلیم شدن در کارخانه فولاد آزوفستال در ماریوپل، در بیمارستانی در شهر نووازوفسک تحت کنترل روسیه تحت درمان قرار می‌گیرند.

زاخارووا به خبرنگاران گفت که تمامی سربازان مجروح از مراقبت‌های پزشکی واجد شرایط برخوردار خواهند شد.

اوکراین درباره این اظهارنظر روسیه هنوز واکنشی نداشته است. «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین نیز اواخر روز سه شنبه در سخنرانی خود گفت که «مأموریت تخلیه» با کمک «میانجیگران بین المللی» ادامه دارد.

پیشتر معاون وزیر دفاع اوکراین روز سه شنبه گفته بود که این سربازان در تبادل اسرا مبادله خواهند شد، اما تعدادی از مقامات روسی روز چهارشنبه اظهارات دیگری داشتند و گفتند که سربازان باید محاکمه شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها