أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۶۲۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۲     ۰۳ خرداد ۱۴۰۱
مبارزه با تجمل گرایی و اقتصاد سرمایه‌داری؛
متروپل تنها یک نمونه از آواری بوده که توسط اصلاحاتیون بر جای مانده است. حجم خرابی‌های این جریان بقدری زیاد است که کمر مردم زیر این فشار خم شده و دیگر توان تحمل ندارند.

تکرار فاجعهبه گزارش سرویس سیاسی پایگاه تحلیلی خبری 598، فرو ریختن ساختمان متروپل آبادان یادآور فرو ریختن ارزش‌های انسانی در دوم خرداد 1376 است. روزهایی که دولتمردان نظام سرمایه داری را پایه گذاشتند و پولدارسالاری جای مردم سالاری را گرفت!

دولت اصلاحات نظام اقتصادی‌ای پایه گذاشت که روز به روز جیب سرمایه‌دار پرتر و سفره مردم خالی‌تر شود. حتی حسن روحانی هم پس از 16 سال دقیقا همان تئوری اصلاحاتیون رو در پیش گرفت و جامعه را به اینجا رساند.

وقتی سیستم مدیریتی دولت طوری ریل‌گذاری شد که وام‌های کلان و سود پایین، تخصیص ارزهای ترجیحی، مجوزهای واردات و صادرات کالاهای بخصوص و... منحصر به سرمایه‌داران شود، عاقبت روزی همچون دوم خرداد 1401 ستون‌های این نظام نابرابر اقتصادی به لرزه درآمده و فرو می‌ریزد!

دولت روحانی به بهانه حمایت از سرمایه‌گذار از پولدران حمایت کرد. حمایتی که باعث شد ساختمان متروپل بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسی ساخته و توسط نماینده در روحانی در استان خوزستان افتتاح شود. یا اینکه بنا بر گفته رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان، بدون طی کردن روال قانونی پروانه بگیرد(!)

تکرار فاجعه دوم خرداد / نظام سرمایه‌داری نسخه‌ای که معیشت را نابود کرد(!)

طبق گفته برخی رسانه‌ها، سازه اصلی متروپل به قدری سست بود که ستون اصلی و حمال مجتمع‌ها نشست کرده و شکم داده بود. بدتر از آن هم اینکه دولت مراسم میگیرد و از اینکه هلدینگ عبدلباقی ساختمان ساخته و سرمایه خود را دو چندان کرده تقدیر و تشکر می‌کنند

اسف بار است که در دولت روحانی افرادی همچون صاحبان هلدینگ عبدالباقی، مورد تقدیر قرار بگیرند اما همزمان با آن شرکت‌ها و کارخانجات دانش بیان مورد بی‌مهری قرار بگیرند و مجبور به انتقال کارخانجات خود به خارج از کشور شوند.

به عنوان مثال اتوبوس ساز تبریزی که تقریبا در همان زمان محصولات خود را با برند آکیا تولید می‌کرد بدلیل خودداری وزارت کشور از خرید اتوبوس های تولیدی، بلاجبار به ترکیه مهاجرت کرد. این درحالی بود که در همان زمان نیز ناوگان حمل و نقل عمومی کشور فرسوده بود و نیاز به احیا داشت.

حال با گذشت چند سال این شرکت ایرانی در ترکیه، اولین اتوبوس تمام الکتریکی ۳۶ متری تولید کارخانه ترکیه اش را روانه خیابان‌های استانبول کرد در خیابان‌های استانبول تست کرد.

تکرار فاجعه دوم خرداد / نظام سرمایه‌داری نسخه‌ای که معیشت را نابود کرد(!)

متروپل تنها یک نمونه از آواری بوده که توسط اصلاحاتیون بر جای مانده است. حجم خرابی‌های این جریان بقدری زیاد است که کمر مردم زیر این فشار خم شده و دیگر توان تحمل ندارند.

آری. جریان دوم خرداد بدین صورت تیشه به ریشه کشور زدند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها