کد خبر: ۵۰۶۳۸۳
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
شریعتمداری:
مدیرمسؤل روزنامه کیهان با اشاره به این‌که «آیت‌الله طالقانی تا آخر با ولایت فقیه و نظام بود»، گفت: آقای طالقانی نقل کرده‌اند که هر وقت مشکلی برایم پیش می‌آمد، نزد حضرت امام(ره) می‌رفتم و از ایشان آرامش می‌گرفتم.

به گزارش پایگاه 598، حسین شریعتمداری در برنامه تلویزیونی «بدون توقف» در پاسخ به مباحثی که گهگاه مطرح می‌شود از جمله این‌که آقای طالقانی مخالف ولایت فقیه و مجلس خبرگان بوده، عنوان کرد: خود آقای طالقانی نقل کرده‌اند که هر وقت مشکلی برایم پیش می‌آمد، نزد حضرت امام(ره) می‌رفتم و از ایشان آرامش می‌گرفتم و در تمام موارد تابع ولی‌فقیه بود، از جمله این‌که ایشان اولین امام جمعه تهران بودند و امام جمعه را نیز ولی‌فقیه تعیین می‌کند، از آن طرف این ارتباط نزدیک با حضرت امام(ره) و ارتباطی که حضرت امام با ایشان داشتند همه نشانگر انس و تابعیت ایشان از ولایت فقیه است، ایشان تا آخر با ولایت فقیه و نظام بود.

وی ادامه داد: خوب ایشان انتقاداتی هم به خبرگان وارد می‌کنند، شهید بهشتی و آقای هاشمی هم انتقاداتی داشتند، اصلا خبرگان محل چنین بحث‌هایی است، نمی‌شود که اگر کسی به خبرگان نقدی کرد بگوئید او مخالف ولایت فقیه است. اصلا بخشی از دلائل زندان رفتن ایشان به دلیل اعتقاد و تأکید ایشان بر تشکیل حکومت اسلامی است، چه کسی می‌گوید ایشان مخالف است؟ آقای طالقانی وچند نفر دیگر در زندان آمدند بیانیه‌ای علیه سازمان مجاهدین و مارکسیست‌ها امضاء کردند و گفتند چون اعتقادی به مبانی دینی ندارند قابل احتیاط هستند و این موضوعی بود که باعث رنجش سازمان مجاهدین شد، اینها همه سندیت دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به این‌که «همین منافقان بودند که بیشترین مخالفت را با ایشان کردند»، یادآور شد: منافقان گفتند آیت‌الله طالقانی را برای بیان این نظرات تحت فشار گذاشتند و بعد خود آقای طالقانی گریه کرد و گفت می‌گویند من را برای این صحبت‌ها تحت فشار گذاشتند در حالیکه این دیدگاه و عقیده من است.

شریعتمداری در خصوص لزوم تشکیل حکومت اسلامی و تعیین ولی‌فقیه با طرح این سؤال که آیا اسلام باید پیاده شود یا نه؟ اظهار کرد: وقتی اسلام می‌خواهد پیاده شود نیاز به حکومت دارد و چه کسی باید در رأس این حکومت قرار گیرد، فردی که فقیه (اسلام‌شناس) و عادل باشد، سپردن زمام امور جامعه اسلامی به دست فقیه عادل اسمش ولایت فقیه است.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا «حضرت امام(ره) لحظه‌ای آمریکا را رها نمی‌کند»، عنوان کرد: حضرت امام(ره) آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانند و بر این تأکید دارند، کار شیطان ایجاد انحراف و دور کردن مردم از عدالت و خداست، حضرت امام تأکید دارند دشمن را آرام نگذارید که آرام‌تان نخواهد گذاشت، درگیری ما با نظام سلطه درگیری ماهوی است، ما هنور بسم‌الله نگفته آنها با ما درگیر شدند، آنها دنبال این هستند که ما نباشیم باقی موضوعات بهانه و حرف است، مشکل آنها مشکل هسته‌ای و دیگر چیزها نیست.

نماینده ولی‌فقیه در مؤسسه کیهان با بیان اینکه تجربه این سال‌ها نشان داده تأکیدات حضرت امام(ره) در مورد آمریکا به جا و مؤثر بوده، تصریح کرد: جنگ به ما در شرایطی تحمیل شد که ما حتی نقشه زاغه مهمات خودمان را هم نمی‌دانستیم ولی دشمن همه چیز داشت، آنها شروع کردند چون دیدند انقلابی به وجود آمد که موقعیت‌شان را بر هم زده، اینها را بنا به مستندات خودشان می‌گویم، به گفته آنها خاورمیانه جدید متولد شد اما به نفع ما، الان چه کسی تکثیر شد؟ ما فقط از خودمان دفاع کردیم.

شریعتمداری در پایان همچنین در پاسخ به این سؤال که گروهی از جامعه مشکلات بعد از انقلاب را ناشی از تسخیر لانه جاسوسی و متأثر از آن می‌دانند، گفت: شما اسناد لانه جاسوسی را نگاه کنید، طرح کودتا و طرح برخورد همه در اسناد آنها هست، بنابراین چطور می‌توان گفت که بعد از تسخیر لامه جاسوسی مشکلات آغاز شده، آنها از قبل برای به هم ریختگی و آشوب برنامه‌ریزی داشتند، ما با تسخیر لانه جاسوسی در حقیقت را کشف کردیم که چه اتفاقات مهمی در جریان بوده و پنهان نگه داشته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها