يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۳۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۲     ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
همایش روز ملی جمعیت با هدف بررسی سیاستهای کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و تشویق خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر در تامین اجتماعی قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل تامین اجتماعی قم، حجت الاسلام علیرضا جمشیدی نیا در این همایش با تاکید بر لزوم بازنگری در سیاست های جمعیتی کشور، گفت: غفلت مسئولان در دهه ۷۰ سبب شده تا اکنون شاهد وضعیت نگران کننده ای در کشور باشیم و دولت باید سیاست گذاری درستی در زمینه خانواده و فرزندآوری داشته باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: برخی افراد به خاطر فقر یا ترس از فقر اقدام به سقط جنین می کنند و یا فرزند نمی آورند و این موضوع باعث فقیر شدن جمعیت می شود.

وی با بیان اینکه در جامعه اسلامی خانواده قداست دارد، افزود: خانواده باید جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.
حجت الاسلام جمشیدی نیا به بحث حمایت از مادران باردار اشاره کرد و افزود: حمایت از مادران باردار و شیرده باید مورد توجه قرار گیرد و بسته های حمایتی غذایی بین آنان توزیع شود.

وی افزود: رشد جمعیت ایران به زودی متوقف خواهد شد و در سال های نه چندان دور شاهد پیری جمعیت خواهیم بود و نسل جوان کم می شود و در نتیجه توان دفاعی کشور کاهش خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه بازنگری در سیاست های جمعیتی کشور باید صورت گیرد، گفت: مسائل مهمی مانند سبک زندگی، قداست خانواده، ازدواج و کاهش سن ازدواج باید مورد توجه مسئولین قرار گرفته شود و ارزش فرزندآوری در دین اسلام بسیار تاکید شده است و باید به آن توجه کنیم.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی قم نیز در حاشیه این همایش گفت: از 29 اردیبهشت تا 5 خرداد به نام هفته ملی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و فرهنگ سازی در جامعه نامگذاری شده است.

محمد عاشوری به سیاست های جمعیتی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: در این سیاست ها به بحث ارتقا و بالندگی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج، کاهش سن ازدواج، حمایت از زوج های جوان و اختصاص خدمات مناسب برای مادران باردار اشاره گردیده که باید توجه داشته باشیم.
وی با تاکید به اینکه بحث ازدواج و باروری در مفاهیم اسلامی بسیار تاکید شده است، افزود: از نظر اسلام ازدواج به عنوان رشد، بقای دین و نسل محسوب می شود.

گفتنی است در این همایش به خانواده های کارکنان دارای سه فرزند و بیشتر جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها