يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۵۲۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
در باب اصرار بازیگران «برادران لیلا» به سیاه نمایی و تحریف علیه ایران؛
... باز هم حاشیه برخی بازیگران ایرانی در جشنواره بین المللی بیش از متن آن بود.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، جشنواره کن جشنواره‌ای سالانه است که در کن فرانسه برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از بزرگترین رویدادهای سینمایی جهان و محلی برای پیش‌نمایش فیلم‌های جدید از تمامی ژانرها به‌شمار می‌آید. جشنواره کن در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد. این رویداد هر ساله معمولاً در ماه مه در کاخ‌های جشنواره و کنگره‌ها برگزار می‌شود. اهداف جشنواره کن اگرچه برای رقابت و داوری فیلم‌های جدید در سرتاسر جهان می باشد اما برای ایرانیان همواره سیاست به هنر تقدم داشته و کن بستری شده برای سیاه نمایی علیه مردم و کشور ایران!

سیاه بازی در کن!

خاطر نشان می شود با مرور جوایز ایرانیان حاضر در کن، به وضوح مشخص است که هر فیلمی بهتر علیه کشور عزیزمان سیاه نمایی و اغراق کند بیشتر مورد توجه داوران قرار می گیرد و  سیاسی کاری مطلق جای هنر را در این جشنواره حداقل در بخش مربوط به ایران گرفته است.

اما جدای از ماهیت جشنواره که در آن هنر و سینما جای خود را به سیاست و سیاسی کاری مطلق داده است، تأسف بار تر این است که به نظر می رسد انتقادهای بی منطق، سیاه نمایی و تحریف علیه ایران عزیزمان از زبان برخی هنرمندان حاضر در جشنواره به یک پرستیژ و روال تبدیل شده است.

در جشنواره امسال کن مصاحبه های سیاسی ترانه علیدوستی با بی‌بی‌سی و پیمان معادی و  سیاهنمایی و تحريف عليه کشورمان و حتی مصاحبه جوگیرانه سعید روستایی در خصوص اصلاحات فیلمش بیشتر از همه به چشم آمد!

خانم علیدوستی، بازیگری که دیروز ادعا کرده بود شنای زنان در ایران ممنوع است و علی‌رغم دعوت مقامات فدراسیون شنای ایران برای تماشای مسابقات قهرمانی شنای زنان در کشورمان ترجیح داد سکوت کند و به روی خودش نیاورد، این بار مدعی خفقان شده و می‌گوید در ایران همه چیز ممنوع است و مردم هر روز از صبح تا شب مشغول جنگیدن با موانع هستند! و البته هیچ کس از او سؤال نکرد در صورت چنین خفقان و سرکوبی چگونه او توانسته در بیش از بیست فیلم و سریال نقش‌آفرینی کند، کتاب به بازار نشر بفرستد و از جشنواره‌های دولتی ایران جایزه دریافت کند!؟

سیاه بازی در کن!

نمونه ای از خفقان و سرکوب خانم علیدوستی

 

خبرگزاری ایرنا هم در این خصوص نوشت:

ترانه علیدوستی به‌مانند عرف تقریبا همیشگی خود در هنگام عزیمت به جشنواره‌های خارجی، با یک بنگاه خبری خارجی به گفت‌وگو نشست و طی آن، به ابراز عقاید و نظرات خود پرداخت.

اما آنچه در این گفت‌وگو، فراتر از نظرات این بازیگر، جلب توجه می‌کند، تمایل وی برای گفت‌وگو با بنگاه‌های خبری و رسانه‌های خارجی است. بازیگری که در داخل کشور تقریبا با هیچ‌یک از رسانه‌ها گفت‌وگو نمی‌کند، تلویحا اعلام کرده که رسانه‌ای برای بیان نقدهای خود ندارد.

حال آن‌که چهره‌های به‌مراتب تندروتر از علیدوستی در تمام این سال‌ها، ضمن گفت‌وگو با برخی رسانه‌های داخلی، به بیان ایده‌ها و نظرات خود پرداخته‌اند و تحت هیچ پیگیری و محدودیت نیز قرار نگرفته‌اند.

ترانه علیدوستی تنها با یک حساب سرانگشتی اعلام کند که در طول یک‌دهه اخیر، با چند رسانه داخلی گفت‌وگو کرده و در مقابل، در این بازه زمانی، چه تعداد گفت‌وگوی تلفنی و حضوری با رسانه‌های خارجی داشته است.

تنها یک اعلام آمادگی از سوی این بازیگر کافی است تا ده‌ها رسانه تخصصی و غیرتخصصی، آمادگی خود را برای گفت‌وگو با این چهره اعلام کرده و سخنان وی را بدون حذف حتی یک واو منتشر کنند و از آنجایی که اتفاقی برای بسیاری از سخنان و ادعاهای افراطی که توسط همفکران خانم علیدوستی رخ نداده، قاعدتا او نیز از این اظهارنظرها مصون بوده و جریانی علیه وی شکل نخواهد گرفت.

این دوری علیدوستی از رسانه‌های داخلی به اندازه‌ای بوده که به‌نوعی در نشست خبری جشنواره کن، در تله خبرنگاران می‌افتد و سوالی که می‌بایست هفت سال پیش راجع به دستمزدهایش در سریال شهرزاد پاسخ می‌داد را این‌بار در یک نشست خارجی و بالاجبار پاسخ دهد.

غیبت این بازیگر در بسیاری از اکران‌های خصوصی و نشست‌های تخصصی، خود نشان می‌دهد که وی تا چه اندازه‌ای سعی دارد تا چندان در چشم رسانه‌های داخلی نباشد.

علیدوستی در شرایطی از نبود رسانه برای بیان نقدهای خود سخن می‌گوید که وی خود به نوعی، جریان رسانه‌ای کشور را سرکوب کرده و جزو آن هنرمندانی محسوب می‌شود که تعامل خوبی با رسانه‌ها ندارد.

چهره موجهی که علیدوستی در جشنواره‌های خارجی از خود نشان می‌دهد، دقیقا برخلاف آن چیزی است که وی در مواجهه با رسانه‌های داخلی از خود به نمایش می‌گذارد. همواره عرف بر این است که خبرنگاران، روابط خوبی با برخی چهره‌های شناخته‌شده حوزه خود دارند حال آن‌که ترانه علیدوستی از معدود چهره‌های سینمایی است که یا رفقای خبرنگار ندارد و یا اگر دارد، به اندازه‌ای اندک است که منجر به هیچ تغییر رویه رسانه‌ای در وی نمی‌شود تا در نتیجه هر چند وقت یک‌بار، سخنان خود را از طریق گفت‌وگو بارسانه‌های خارجی بیان کند.

بنابراین به نظر می‌رسد که خانم علیدوستی در جایگاه نخست، بهتر است به جای نقد شرایط موجود، روال خود را تغییر داده و زمینه انجام گفت‌وگو را فراهم کند و وقتی این اتفاق افتاد و اندیشه‌ها و نظرات وی با محدودیت مواجه شد، آن‌وقت به رسانه‌های خارجی پناه ببرد و شکایت خود را آنجا مطرح کند. حیف از رویه این بازیگر قدرتمند است که اندیشه پر از خطای خود را این‌چنین راحت، دستخوش حواشی دست‌چندم قرار می‌دهد.

واکنش ها

خانم ترانه علیدوستی هنرمند گرامی با این پز نمی‌شود از درد مردم گفت!

آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون به اظهارات ترانه علیدوستی در جشنواره کن واکنش تندی نشان داد و گفت:
خانم ترانه علیدوستی هنرمند گرامی با این پز نمی‌شود از درد مردم گفت؛ راستی چرا آنجا صدای مردم را نشنیدی؟ چرا نگفتی کمر مردم از تحریم‌ شکسته؟ چرا با یک تسلیت تسلای دل مردم داغ‌دیده آبادن نبودی؟

سیاه بازی در کن!

 

خودتان را مسخره جهان می کنید

عضو تیم ملی ووشو بانوان با اشاره به اینکه سلبریتی ها این نوع اظهارات ضد ایرانی را برای خوشایند بیگانگان بیان می کنند نه تنها عزیز نمی شوند بلکه مورد تمسخر هم قرار می گیرند گفت:آن کسی که این اظهارات را می شنود تفکیک نمی کند که این شخص در خصوص یک قشرخاص از ایران صحبت می کند یا برای اهداف خود جمهوری اسلامی را مورد هدف قرار داده بلکه شنونده می گوید منظور ایران است و خودشان هم عضو همین ایران هستند.

پریسا حیدری از دختران ورزشکار قم عضو تیم ملی ووشو بانوان دارای چندین مدال ملی و دو طلا و یک نقره جهان است وی دانشجوی مقطع دکتری است و در یک سال همزمان به تیم ملی ووشو و جوجیتسو دعوت شد و دعوت تیم باشگاهی ووشو اتریش را به دلیل درخواست عدم حجاب رد کرد.

سیاه بازی در کن! / خانم علیدوستی هنرمند گرامی با این پز نمی‌شود از درد مردم گفت!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Finland
۰۸:۱۶ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
۰
۰
اگر این هنر پیشگان ... را رها کنید.
با خود هم ... می‌کنند.
سلام
پاسخ
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
۰
۰
این بیچاره ها اصلا ایرانی نیستن هر حرکتی می کنن ذره ای بوی ایرانی بودن و اصالت ایرانی نمی ده خبری از غیرت ملی نیست
حالا دینداری که پیش کش
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
۰
۰
این وطن فروش به مملکت راه ندید
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
۰
۰
چرا کسی این ها را تنبیه نمی کند.
چرا ما باید مالیات بدهیم و اینها نه؟
عدالت کجاست؟!!
پاسخ
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۲ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱
۰
۰
این هنرمندان دنبال جایی برای ... میگیرند
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۴ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
برخورد قانونی با اینها سرجای خودش ولی اونهایی که میتوانند در روز بازگشت این وطن فروشان کثیف با تخم مرغ گندیده و گوجه فرنگی لهیده به استقبال شان بروند....
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۵ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
من یک ایرانی و بعد یک ایلامی هستم. در زمان جنگ منافقین گفتند امروز مهران فردا تهران ! ولی با مقابله مدافعان وطن همه شان فرار کردند. الان جنگ فرهنگیست و عده ای معلوم الحال سعی میکنند با اعمال قبیح آبروی ایران را در مجامع جهانی ببرند. بدینوسیله برائت خودم را از همه سلبریتی های بیشرف رذل خائن اعلام نموده و آماده ایثار در راه کشورم میباشم. ایلامی میمیرد ذلت نمیپذیرد.
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۶ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
باید در اکثر شهرها ”جنبشهای خودجوش مردمی“ در محکومیت مزدوران غرب در حوزه سینما شکل گرفته و خواستار پاکسازی این نشر دهندگان فحشاء و هتاک به اعتقادات و مقدسات،از عرصه های فرنگی بشوند!
پاسخ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۷ - ۱۰ مهر ۱۴۰۱
۰
۰
یه مشت فاسد با کمک جشنواره های صهیونیستی میخوان به جنگ نظامی برند که خدا و مردم مومن پشتش هست! کشوری که پنجه در پنجه شیطان بزرگ انداخته دیگه نباید با این شیطونک ها مماشات کنه.ایران جای اینها نیست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها