يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۵۳۵
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۰۹ خرداد ۱۴۰۱
وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه‌ای توقیف دو نفت‌کش یونانی در خلیج فارس توسط ایران را مغایر با قوانین بین‌المللی تلقی کرده و خواستار آزادسازی فوری آن‌ها شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از وبگاه خبری العربی الجدید، فرانسه توقیف دو نفت‌کش یونانی در خلیج فارس توسط ایران را در پی مصادره محموله نفت ایران توسط یونان از یک کشتی در آب‌های این کشور را محکوم کرد.
وزارت امور خارجه فرانسه توقیف این دو نفت‌کش یونانی را «نقض جدی قوانین بین‌المللی» تلقی کرده و خواستار آزادسازی فوری این کشتی‌ها و گروه کارکنان آن شد.
در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است: فرانسه بر تعهدش نسبت به قوانین بین‌المللی که حافظ آزادی دریانوردی و امنیت کشتی‌رانی است، تاکید می‌کند. ما از ایران می‌خواهیم فورا این اقدامات را که با این اصول مغایرت دارند، متوقف کند.
به گزارش ایسنا، واکنش فرانسه در پی این مطرح می‌شود که روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز جمعه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، ۲ فروند نفتکش یونانی را به دلیل تخلفات انجام گرفته در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس توقیف کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها