أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۶۵۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
رئیس جمهوری اوکراین با اعتراف به اینکه تلفات روزانه نیروهای مسلح این کشور حدود ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز کشته و ۵۰۰ نفر مجروح است، تاکید کرد که کی‌یف قصد امتیازدهی به روسیه در خصوص سرزمین‌های خود را ندارد، ولی آماده است درباره مشکلات مرتبط با آن گفتگو کند.

به گزارش پایگاه 598،  ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین بامداد امروز، چهارشنبه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "نیوزمکس" برای نخستین بار اعلام کرد که تلفات روزانه نیروهای مسلح اوکراین حدود 60 تا 100 سرباز کشته است و حدود 500 نظامی دیگر نیز هر روز مجروح می‌شوند.

زلنسکی اعتراف کرد: «وضعیت در مناطق شرقی [اوکراین] بسیار دشوار است. ما هر روز بین 60 تا 100 سرباز خود را از دست داده و چیزی حدود 500 نفر از نیروهای خود را نیز در اثر جراحت در جنگ از دست می‌دهیم.» به گفته وی، اوکراینی‌ها در بخش شرقی این کشور «مواضع دفاعی را حفظ می‌کنند» و در منطقه خارکوف «دست به ضدحمله زده و بر نظامیان روسی فشار وارد می‌کنند».

زلنسکی همچنین گفت که اوکراین قصد واگذاری هیچیک از سرزمین‌های خود را ندارد، ولی مشکلات مربوط به آنها قابل مذاکره است. وی تاکید کرد: «ما حاضر نیستیم هیچ یک از سرزمین‌های خود را به کسی واگذار کنیم، زیرا این استقلال و حاکمیت ما است. ولی مشکلات و جزئیاتی در خصوص برخی از مناطق وجود دارد که این مسائل قابل بحث است.»

زلنسکی در عین حال اعتراف کرد: «چنین گفتگوهایی برای شروع حل و فصل این مشکلات و چالش‌ها از طریق مجاری دیپلماتیک ضروری است و در غیر این صورت هیچ کاری نتیجه بخش نخواهد بود».

رئیس جمهوری اوکراین همچنین اعلام کرد که این کشور برنامه‌ای برای حمله به سرزمین های روسیه ندارد. ولادیمیر زلنسکی گفت: «من می‌دانم که مردم ایالات متحده یا برخی افراد در کاخ سفید می‌گویند که ما می‌توانیم از چند سامانه پرتابگر موشک تحویل گرفته، برای حمله به خاک روسیه استفاده کنیم. ببینید، ما قرار نیست به روسیه حمله کنیم. ما علاقه‌ای به فدراسیون روسیه نداریم و تنها در خاک خود با آنها می‌جنگیم.»

منبع : جهان
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها