يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۶۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۳     ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
برخورد قاطع با مجرمان همواره مطالبه جامعه بوده‌است. این موضوع هرگز پذیرفته نبوده که برخی هنجار شکنان به هر دلیل، امنیت شهروندان را به خطر بیندازند.

به گزارش پایگاه 598، سردار حسین رحیمی* طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: برخورد قاطع با مجرمان همواره مطالبه جامعه بوده‌است. این موضوع هرگز پذیرفته نبوده که برخی هنجار شکنان به هر دلیل، امنیت شهروندان را به خطر بیندازند.

امنیت، مقوله‌ای حیاتی است که اگر لطمه‌ای به آن وارد شود، پیامدهای آن همه افراد جامعه را درگیر می‌کند. از همین رو واکنش به هنجارشکنی هم باید پشیمان کننده باشد که مخلان امنیت جرئت ارتکاب اعمال مجرمانه را نداشته باشند.

به طور حتم دلایل مختلفی در اینکه یک فرد به یک مجرم تبدیل می‌شود، وجود دارد که در این مختصر، فرصت پرداختن به آن وجود ندارد، هرچند که همه نهادهای مربوطه باید تلاش خود را برای اینکه افراد جامعه به سمت ناهنجاری‌ها و اقدام مجرمانه کشیده نشوند به کار گیرند، با این حال مجازات همواره به عنوان ابزاری برای کاهش ارتکاب جرم مورد توجه قرار گرفته است.

اقدام دادستان تهران در مورد اجرای حکم اعدام مجرمی خطرناک که چندی قبل با اقدام مجرمانه خود در مناطق مختلفی از تهران امنیت را به خطر انداخته بود، قابل قدر دانی است و پیامی روشن برای مخلان امنیت که فرجامی جز گرفتار شدن در پیشگاه عدالت و تحمل مجازات ندارند.

لازم است مجرمان بدانند دوران بزن در رو تمام شده‌است و اینکه با پوشاندن چهره‌شان در نقاط خلوت و ناجوانمردانه به شهروندان حمله ور شوند و طعمه‌های خود را شکار کنند، نمی‌توانند برای همیشه از نگاه تیزبین پلیس پنهان بمانند و دیر یا زود در پنجه قدرتمند پلیس در پیشگاه قانون باید پاسخگوی اقدامات مجرمانه خود باشند.

رویکرد پلیس هوشمند که مورد توجه این نهاد قرار گرفته‌است، دستاوردی است نوین که امکان تعقیب مجرمان را به راحتی فراهم کرده و به عنوان ابزاری برای سلب آرامش مخلان امنیت تبدیل شده است.

* فرمانده انتظامی پایتخت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها