أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۹۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
روزهای پرحادثه برای رژیم صهیونیستی؛
تکرار حوادث و مجموعه حملات سایبری که طی چند ماه گذشته رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده، جملگی حاکی از آن است که اوضاع در فلسطین اشغالی عادی و طبیعی نیست و این رژیم در گردابی از بحران‌ها گرفتار شده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، فلسطین اشغالی ماه‌هاست روی خوش آرامش را به خود نمی‌بیند. مقامات و ساکنان صهیونیست از یک طرف با چالش فلسطینی‌هایی که در برابر اشغالگران دست به مقاومت می‌زنند، رو‌به‌رو هستند و از طرف دیگر ضعف ساختاری و ماهیتی این رژیم حتی فراتر از اقدامات و عملیات‌های فلسطینی‌ها، رژیم صهیونیستی را با تهدیدات جدی وجودی رو‌به‌رو کرده است.

آتش سوزی در نزدیکی دیمونا
در ادامه سلسله حوادث و رویدادهایی که تکرار آن به نوعی غیرعادی به نظر می‌رسد، عصر یکشنبه گذشته رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که آتش‌سوزی مهیبی در یکی از انبارهای منطقه صنعتی عراد واقع در نقب در جنوب فلسطین اشغالی به وقوع پیوسته و ایستگاه‌های آتش‌نشانی از مناطق نزدیک از جمله دیمونا برای جلوگیری از گسترش آن به آنجا اعزام شده‌اند. به‌گفته شاهدان در این حادثه انبار منسوجات و مواد پلاستیکی طعمه آتش شده و زبانه‌های دود و آتش از مسافت‌های دور هم قابل رؤیت بوده است. دیمونا منطقه بسیار حساس و امنیتی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود که تاسیسات هسته‌ای این رژیم به دور از چشم ناظران بین‌المللی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آنجا مستقر است و از این رو هرگونه حادثه و رویدادی در آنجا و یا مناطق مجاور با حساسیت بسیار زیادی رو‌به‌رو شده و با دقت دنبال می‌شود. از این رو نیز آتش سوزی در نقب که در مجاورت منطقه دیمونا واقع است، با واکنش مقامات این منطقه امنیتی و هسته‌ای رو‌به‌رو شد و فرمانده ایستگاه دیمونا به خبرنگاران رسانه‌های عبری‌زبان خبر داد، مواد موجود در این انبار باعث شکل‌گیری این حجم از آتش و دود شده است.

آخرین خبر | آتش‌سوزی در نزدیکی مرکز اتمی «دیمونا»


با وجود حساسیتی که منطقه امنیتی و نظامی دیمونا دارد، اما این برای چندمین بار طی کمتر از یک سال گذشته است که این منطقه شاهد آتش سوزی و حادثه بزرگ است. در آبان ماه سال گذشته حتی حجم آتش‌سوزی‌ها در یکی از کارخانه‌های واقع در منطقه «دیمونا» به حدی بود که در آن حداقل ۱۰ دستگاه تراکتور و ۸ دستگاه حفاری بدون آن که دلیلی اعلام شود، در آتش سوختند. البته در چند ماه گذشته مجموعه حوادث‌های دیگری نیز در مناطق اشغالی فلسطین و در مراکز حساس به وقوع پیوسته که تکرار آنها حکایت از غیر طبیعی بودن اوضاع دارد، از جمله هفته گذشته فرودگاه بن گورین در تل‌آویو به دلیل آنچه بروز نقص فنی در یکی از هواپیماهای شرکت ال عال گفته شد، بالاترین وضعیت اضطراری خود را اعلام کرد، هرچند جزئیات بیشتری با توجه به سانسور اخبار حوادث در رسانه‌های عبری زبان اعلام نشد.

حملات سایبری به عمق رژیم صهیونیستی
علاوه‌بر حوادث و آتش‌سوزی‌ها، مراکز امنیتی و حساس رژیم صهیونیستی نیز در چند ماه گذشته با شدیدترین حملات سایبری هدف قرار گرفته‌اند.گروه هکری «عصای موسی» در چند ماه گذشته بیشترین ضربه سایبری را به شبکه‌ها و زیرساختهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی وارد کرده است. این گروه رسما اعلام کرده که هدفش مبارزه و مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی و افشای جنایت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ایجاد حداکثر اختلال در عملیات و آسیب رساندن به اهداف در اراضی اشغالی از طریق افشای اسرار شرکتها و سایر اطلاعات حساس است.عصای موسی در بهمن ماه گذشته اعلام کرده بود که به شبکه دوربین‌های مدار بسته امنیتی در خیابان‌های اسرائیل دسترسی پیدا کرده و تصاویر آنها را در اختیار دارد. در حالی‌که رسانه‌های رژیم صهیونیستی احتمالا به دستور نهادهای امنیتی سکوت اختیار کرده بودند، گروه عصای موسی در کانال تلگرامی خود تصاویری از دوربین‌های امنیتی فعال در داخل خیابانها و میادین شهری فلسطین اشغالی منتشر کرد و خطاب به صهیونیستها هشدار داد: «به شما در جایی ضربه می‌زنیم که اصلا تصورش را نمی‌کنید.»

سیاهه‌ای از حملات سایبری موفق به رژیم صهیونیستی/ آیا واقعاً تل‌آویو در جمع  ۱۰ کشور امن اینترنتی جهان قرار دارد؟ - خبرگزاری آنا

زمستان گذشته نیز همزمان با «روز جهانی صیانت از داده‌ها»، عصای موسی از یک غافلگیری برای وزارت جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و این گروه با نفوذ به سیستم‌های فوق امنیتی وزارت جنگ این رژیم، اطلاعات صدها نظامی ریز و درشت ارتش از جمله اسامی، ایمیل، آدرس و شماره‌تلفن‌ها و فایلی شامل اطلاعات بنیادی گردان رزمی این رژیم موسوم به «گردان الفون» را هک کرد. منابع عبری همچنین در اسفند ماه گذشته از هک شدن اطلاعات «دیوید بارنیع» رئیس‌سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) خبر دادند. براساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، گروه هکری موسوم به «دستان باز»، در یک کانال تلگرامی‌ ویدئویی را منتشر کرد که در آن، اسنادی محرمانه، اطلاعات شخصی و گزارش‌های مالی از رئیس‌موساد فاش شده بود.

حمله هکری به شرکت صهیونیستی «e-post»، حمله سایبری به سایتها و حسابهای مقامات صهیونیستی در شبکه‌های اجتماعی، هک روزنامه‌های جروزالم پست و معاریو از دیگر حملات سایبری چند ماه گذشته به صهیونیست‌ها بوده و از همه این حملات خبرسازتر آنجا بود که هکرها تصویری گرافیکی از حمله موشکی به سایت اتمی دیمونا منتشر کردند که در آن یک انگشتر عقیق در یک مشت گره شده نشان داده شده بود و یک موشک به سوی محلی که نمادی از کوره هسته‌ای اسرائیل در دیمونا است، شلیک می‌شد. این اتفاق همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت و منبع شلیک موشک در تصویر گرافیکی نیز متعلق به انگشتر عقیق حاج قاسم سلیمانی بود.

پیامد تجاوز به قدس را بپذیرید
همزمان عملیات گروه‌های مقاومت فلسطینی نیز افزایش یافته و طی دو ماه گذشته، مناطق اشغالی کمتر روزی را آرام سپری کرده‌اند. روز یکشنبه هم گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد جنگ سال 1967 رژیم صهیونیستی تاکید کردند که صهیونیست‌ها باید پیامدهای تداوم تجاوز به قدس و الاقصی را بپذیرند. گروه‌های مقاومت فلسطین در بیانیه خود اعلام کردند، اراده ملت ما دائما برای شکست طرح‌های رژیم صهیونیستی، قدرتمندتر و تواناتر باقی خواهد ماند و صهیونیست‌ها باید پیامدهای تداوم تجاوز به قدس و الاقصی را بپذیرند.

گروه‌های مقاومت فلسطین: صهیونیست‌ها باید پیامدهای تداوم تجاوز به قدس را  بپذیرند - ایرنا

گروه‌های فلسطینی در این بیانیه افزودند: تداوم کشتار ملت ما در کرانه باختری و قدس توسط اسرائیل، فقط نشانگر تداوم سریال تروریسم صهیونیسم است و باید با تشدید درگیری‌ها با اشغالگران در کرانه باختری و قدس اشغالی به آن پاسخ داد.گروه‌های مقاومت فلسطین در پایان گفتند: امت اسلامی باید در تمامی سطوح برای مقابله با تجاوزگری وارد عمل شوند و به منظور تشکیل یک جبهه فلسطینی- عربی- اسلامی واحد برای حمایت از الاقصی و کمک به قدس و تقویت پایداری آنها اعمال فشار کنند.پیش‌تر حسام بدران عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفته بود: کرانه باختری به سوی رویارویی مستقیم و فراگیر با رژیم اشغالگر صهیونیستی پیش می‌رود.

رژیم صهیونیستی یک رژیم آپارتاید است
در خبر دیگری از تحولات فلسطین، «ولومون ساکو» معاونت حقوقی و سیاسی سازمان عفو بین‌الملل در گفت‌وگو با وبگاه عربی ۲۱، با اشاره به دیدارهایی که مقامات سازمان عفو بین‌الملل با مستشاران حقوقی دولت‌های غربی دارند، گفته است که در این دیدارها، آنها اذعان می‌کنند که گزارش‌های عفو بین‌الملل که در آن اسرائیل رژیمی آپارتایدی معرفی شده است را تأیید می‌کنند. وی که در کنفرانسی در ارتباط با آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی در لندن مشارکت کرده بود، در ادامه این گفت‌وگو تاکید کرد: «سازمان عفو بین‌الملل به این واقعیت رسیده است که اسرائیل مرتکب جنایات ضدانسانی و ممنوعه بین‌المللی شده و براین اساس در چارچوب رژیم‌های آپارتایدی دسته‌بندی می‌شود.»

مروری بر آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان - قوه قضائیه | خبرگزاری  میزان | Mizan Online News Agency

معاونت حقوقی و سیاسی سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به طولانی شدن روند رسیدن به واقعیت آپارتایدی بودن رژیم صهیونیستی، افزود: «این یک نقطه ضعف برای سازمان‌های حقوق بشری در سطح بین‌المللی است، اما در شرایط کنونی اکثر قریب به اتفاق مؤسسات حقوق بشری بین‌المللی و سازمان‌های مردم نهاد فعال در این زمینه به این اعتقاد رسیده‌اند که اسرائیل، نظام آپارتایدی را علیه فلسطینی‌ها اجرا می‌کند و اقداماتش توصیف واضح اعمال تبعیض نژادی علیه میلیون‌ها فلسطینی است.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها