أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۶۹۵۹
زمان انتشار: ۱۰:۰۶     ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
برخلاف مطلبی که در برخی رسانه ها مطرح شده است، زائرانی که امسال به حج می‌روند سال ۹۹ تمام پول سفر حج را به حساب دولت واریز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، اکو ایران در این گزارش می گوید که بنابر اعلام مقامات سازمان حج و زیارت هزینه ریالی حج امسال برای هر حاجی ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و هزینه ارزی آن ۴۵۰۰ دلار است. به عبارتی دیگر، با توجه به اینکه نرخ دلار برای زائران ۹ هزار تومان است، امسال دولت برای هر حاجی دست کم ۸۰ میلیون تومان یارانه می پردازد. اما برخلاف این مطلب، زائرانی که امسال به حج می‌روند سال ۹۹ تمام پول سفر حج را به حساب دولت واریز کرده‌اند.

تکذیب یک شایعه / آیا دولت به حاجیان یارانه می‌دهد؟

برخلاف مطلبی که در برخی رسانه ها مطرح شده است، زائرانی که امسال به حج می‌روند سال ۹۹ تمام پول سفر حج را به حساب دولت واریز کرده‌اند.

رئیس سازمان حج و زیارت چند روز پیش در یک نشست خبری گفت: «زائرانی که امسال در اولویت اعزام هستند، سال ۹۹ مبلغ کامل را که حدود ۳۵ میلیون تومان بود واریز و عده‌ای دیگر ۲۵ میلیون تومان را واریز کرده‌اند. سازمان حج آن سال خرید ارز را انجام داد و دولت وقت ارز ۹ هزار تومانی تخصیص داده بود. ارز به صورت سپرده نزد بانک مرکزی قرار گرفت که با برداشتن محدودیت سفر حج درخواست کردیم آن را به بانک مربوطه در عربستان واریز کنند تا عملیات حج انجام شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها