يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۰۶۹۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت:‌ در کنار پالایشگاه ستاره خلیج فارس، پتروپالایشگاه مهر خلیج فارس احداث می‌شود و براساس برنامه، تولید روزانه بنزین ۱۲ میلیون لیتر در روز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سردار سیدحسین هوش‌السادات در حاشیه مراسم توزیع ۳۱ هزار بسته معیشتی ویژه نیازمندان درباره آخرین وضعیت پتروپالایشگاه مهرخلیج فارس گفت: تلاش ما این است که ظرف مدت کوتاهی این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم و برنامه‌های لازم نیز برای این مسئله انجام شده است.

وی با بیان اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در کنار کارهای سازندگی و زیرساختی در کشور که کارهای بزرگی نیز محسوب می‌شود، در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز وظایفی را بر عهده دارد که در حوزه محدودیت‌زدایی گام برمی‌دارد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: در همین راستا دستورالعملی داریم که در شعاع ۷۰ کیلومتری پروژه‌ها کارهای عمرانی و آبادانی توسط کارگاه‌های قرارگاه انجام شود که بخش‌های مختلفی نیز برای آن تعریف شده است.

هوش‌السادات با بیان اینکه یکی از این بخش‌ها موضوع سازندگی است که در این راستا ساخت مدرسه، ایجاد راه‌های روستایی و سایر کارهای عمرانی در دستور کار قرار دارد. علاوه بر این تهیه جهیزیه و کمک‌های معیشتی جزو وظایف این بخش تعریف شده و در همین راستا امروز ۳۱ هزار بسته معیشتی را توزیع می‌کنیم که هر کدام از این بسته‌ها یک میلیون تومان ارزش دارد.

وی ادامه داد: علاوه بر این در بخش‌های دیگر همچون کمک‌ به کارگاه‌های قالیبافی و مشاغلی از این دست ورود کردیم و در زمان حوادث غیرمترقبه نیز اقداماتی را انجام می‌دهیم. در همین رابطه در حادثه اخیر متروپل آبادان نیز بلافاصله بعد از وقوع حادثه در آن محل حضور پیدا کردیم و بحث‌های مهندسی کار را بر عهده گرفتیم. در حال حاضر آواربرداری به پایان رسیده و موضوع تخریب ساختمان را با رعایت مسائل ایمنی برای سایر ساختمان‌ها بر عهده گرفته‌ایم که ان‌شاءالله این کار نیز با موفقیت انجام می‌شود.

همچنین عباس معظمی - معاون ایمنی، اقدامات تامینی و بحران محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء درباره نحوه اجرای پروژه تخریب متروپل گفت: در ابتدای بروز بحران ریزش آوار برج متروپل قرارگاه سازندگی خاتم به دستور فرمانده تیمی را متشکل از ۱۰ نفر از بهترین اساتید مهندسین ساختمان، سازه و انفجار تشکیل و به منطقه اعزام کرد. در آنجا نیز با هماهنگی وزیر کشور و سایر ارگان‌های مستقر آغاز شد.

وی با بیان اینکه بحث انفجار درجای ساختمان مطرح بود که با توجه به شرایط و موقعیت سازه و احتمال وجود خطرات جانبی این مسئله منتفی شد و اکنون برنامه‌های دیگری را پیگیر هستیم.

معاون ایمنی، اقدامات تامینی و بحران محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء اظهار کرد: با کمک چند هلدینگ تخصصی از جمله هلدینگ مهندسین مشاور، هلدینگ راه و شهرسازی، هلدینگ نیرو و هلدینگ دریایی در حال برنامه‌ریزی هستیم و بیش از ۳۰ دستگاه و ماشین‌آلات تخصصی راه و ساختمان را به منطقه اعزام کرده‌ایم. علاوه بر این حدود ۱۰۰ نفر از بهترین متخصصین از روز اول به این محل اعزام شده‌اند و همکاران به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام کار هستند.

معظمی با بیان اینکه به مردم داغدیده آبادان قول داده بودیم که تا کشف آخرین نفر کار تخریب را آغاز نکنیم که به لطف خدا دیروز نیز آخرین پیکر تحویل داده شد، گفت:‌ اکنون نگرانی‌ها در این رابطه برطرف شده و برنامه تخریب سازه در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به خطرناک بودن و پرریسک بودن این پروژه، یک برنامه سه ماهه را برآورد کرده‌ایم تا آواربرداری و تخریب کامل انجام شود.

به گفته وی، روش‌های مختلفی را پیش می‌بریم؛ یک روش تخریب از بالا به پایین است که معقول‌ترین روش شناخته شده اما روش‌های دیگری مانند برش لیزری وجود دارد. در هر صورت روش‌های نوین جهانی را بررسی می‌کنیم و تجهیزات مورد نیاز را وارد خواهیم کرد و در تلاشیم تا به گونه‌ای عمل کنیم تا در کمترین زمان ممکن کار را پیش ببریم.

معاون ایمنی، اقدامات تامینی و بحران محیط زیست قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء با بیان اینکه این کار بسیار پرریسک است و به دلیل اینکه نیروی انسانی اهمیت بالایی برای ما دارد ایمنی را به عنوان مهمترین اصل قرار داده‌ایم و موارد متعددی را بررسی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مشاورین خارجی استفاده خواهید کرد، گفت:‌ هلدینگ مهندسین و مشاور قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء دارای بیش از ۱۰ موسسه و شرکت متخصص و دارای برند بین‌المللی است و ما خودمان به کشورهای خارجی مشاوره می‌دهیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها