کد خبر: ۵۰۷۰۱۱
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
تهدید در برابر تهدید؛
تصویب قطعنامه یادشده که بر اساس گزارش شتابزده و غیر متوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، نتیجه ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در بر نخواهد داشت.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، شب گذشته شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با صدور قطعنامه‌ای که توسط آمریکا و تروئیکای اروپایی ارائه شده بود بر اقدامات سیاسی خود بر علیه ایران صحه گذاشت.

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی نوشت: شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه ارائه شده علیه ایران توسط آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا را تصویب کرد. ۳۰ کشور رای موافق، ۲ کشور (چین و روسیه) رای مخالف و ۳ کشور (هند، لیبی و پاکستان) رای ممتنع دادند. بنابراین کشورهایی که نماینده نیمی از بشریت هستند از این قطعنامه حمایت نکردند.

پس از تصویب قطعنامه شورای حکام علیه کشورمان، وزارت امور خارجه طی بیانیه ای این اقدام آژانس را سیاسی خواند و بیانیه ای منتشر کرد:

تصویب قطعنامه علیه ایران/ اقدامات متقابل ایران آغاز شد + جزئیات

جمهوری اسلامی ایران تصویب قطعنامه ارائه شده از سوی آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در نشست امروز شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی را به عنوان اقدامی سیاسی، نادرست و غیرسازنده تقبیح می نماید.

ظاهرا برخی یادشان رفته که تمام موضوعات گذشته یکبار و برای همیشه در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ توسط شورای حکام بسته شد.

تصویب قطعنامه یادشده که بر اساس گزارش شتابزده و غیر متوازن مدیرکل آژانس و مبتنی بر اطلاعات دروغین و ساختگی رژیم صهیونیستی صورت گرفته است، نتیجه ای جز تضعیف روند همکاری و تعاملات جمهوری اسلامی ایران با آژانس در بر نخواهد داشت.

همانگونه که قبلا نیز اعلام شده است جمهوری اسلامی ایران بدلیل رویکرد غیرسازنده آژانس و تصویب قطعنامه یادشده گام های عملی متقابلی را اتخاذ نموده که نصب سانتریفیوژهای پیشرفته و غیرفعال سازی دوربین های فرا پادمانی از جمله آنهاست.

قطعنامه آژانس و ژست طلبکارانه کدخداپرستان

پس از صدور قطعنامه شورای حکام علیه ایران، به مانند گذشته کدخدا پرستان و اصلاحیون با حمله به دولت انقلابی، ژست طلبکارانه گرفتند و یادشان رفته که تمام موضوعات گذشته یکبار و برای همیشه در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۵ توسط شورای حکام بسته شده بود!

Magiran | روزنامه اعتماد (1401/03/16): هشدار تهران درباره عواقب اقدام سیاسی  در شورای حکام

در همین خصوص، مسعود براتی مجری سابق برنامه عیار در توییتر نوشت: خرداد ۹۹ بعد دو سال صبر راهبردی به امید برجام، آژانس در ادامه PMD (که ادعا داشتند بسته شده) علیه ایران قطعنامه صادر کرد.

برجامیون حتی خم به ابرو نیاوردند،‌ تا جایی که صالحی، مسئول مستقیم کار، صدور قطعنامه را حاشا کرد. حالا همین‌ها ژست طلبکارانه گرفتند.

امیرحسین ثابتی مجری شبکه افق نیز نوشت: ۱۹ سال قبل شورای حکام علیه ایران چند قطعنامه داد. ۱۶ سال قبل هم شورای امنیت قطعنامه های متعدد علیه ایران داد. بعد از برجام هم فشارها ادامه داشت. تمام ابزارهای فشار غرب علیه ایران قبلا امتحان شده و چیز جدیدتری ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها