أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۰۷۱۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۶     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
رئیس سازمان امور دانشجویان:
رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این‌که دانشگاه‌ها از مهرماه سال جاری نگرانی در حوزه خدمات دانشجویی نداشته باشند، گفت: تلاش ما در سازمان این است که از مهرماه جاری حرکت به سمت حل تمامی مشکلات خوابگاهی در دانشگاه‌های خود را جدی‌تر دنبال کنیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، دکتر هاشم داداش‌پور ضمن بیان این مطلب، گزارشی از آخرین وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی طی یک ترم اخیر ارائه داد و گفت: تعطیلی دو ساله خوابگاه‌های دانشجویی به دلیل شیوع کرونا ویروس موجب ایجاد یکسری مشکلات برای این مراکز شد. اما ما از همان مهرماه سال گذشته به تمامی دانشگاه‌ها اعلام کردیم که وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی خود را مورد بررسی قرار داده و مشکلات را به ما اطلاع بدهند، اما علی‌رغم این اقدامات، طبیعی است همزمان با بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها و اسکان حجم زیادی از دانشجویان مشکلاتی نیز در این مراکز به وجود آمد.

وی در ادامه تصریح کرد: وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی در زمان بازگشایی حضوری آموزش از نظر کیفیت مناسب بوده است و بسیاری از دانشگاه‌ها نیز به سمت بازگشایی این مراکز حرکت کردند و بسیاری از مراکز نیز خوابگاه‌های دانشجویی خود را بهسازی کردند. تصور من این است که در حال حاضر خوابگاه‌های دانشجویی ما با توجه به ظرفیتی که دارند در وضعیت خوبی قرار دارند اما باید انتظارات و مطالبات جامعه را نیز در نظر بگیریم و جمع‌بندی از انتظارات صورت گیرد تا بتوانیم آن‌ها را در حوزه خوابگاهی اجرایی کنیم.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه انتظار داریم تاثیر مشکلات ناشی از تغییرات اقتصادی کشور در بخش رفاهی دانشجویان از مهرماه و سال تحصیلی پیش‌رو کمتر شود.، یادآور شد: با توجه به تغییرات اقتصادی اخیر در حوزه خدمات رفاهی خوابگاه‌های دانشجویی، خیرین به کمک ما آمدند و بخشی از هزینه‌های بازسازی و بهسازی این مراکز با کمک خیرین تامین شد. اما طبیعی است وقتی تغییراتی در حوزه اقتصادی کشور رخ بدهد اثر خود را در ساخت، خرید و اجاره خوابگاه‌ها نیز خواهد گذاشت تا ما خودمان را آماده کنیم و بتوانیم نیازهای خوابگاهی را در حد معقول پاسخ بدهیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: تلاش ما در سازمان دانشجویان این است که از مهرماه جاری حرکت به سمت حل تمامی مشکلات خوابگاهی در دانشگاه‌های خود را جدی تر دنبال کنیم که این امر با توجه به حمایت های دولتی، امکانپذیر است.

دکتر داداش‌پور با بیان اینکه میزان کمک‌ها به اصلاح وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی از سوی وزارت علوم متفاوت است، افزود: ما سه بخش را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم یک بخش آن هدفمندی یارانه‌ها یا همان تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ که براساس آن مجلس شورای اسلامی مصوب کرد سهم دانشگاه‌ها از هدفمندی یارانه‌ها به خود این مراکز پرداخت شود، می باشد که خوشبختانه در این زمینه مبالغ خوبی پرداخت شده است. اگر چنانچه غیر از سرانه‌ تخصیصی چالش یا مشکلی در حوزه تغذیه دانشجویی وجود داشته باشد از طریق هدفمندی یارانه‌ها این مشکلات قابل حل است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی هزینه‌های دانشگاه‌ها در حوزه تغذیه افزایش پیدا کرده است اما قانون هدفمندی یارانه‌ها این هدف را دارد، اگر کسری بودجه هم بود،بتوان از دولت کمک‌های دیگری را گرفت تا شکاف بین واقعیت‌های اقتصادی و آنچه که ما در این زمینه بودجه تدوین کرده‌ایم را پر کند.

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر این‌که دانشجویان و دانشگاه‌ها از مهرماه سال جاری نگرانی در حوزه خدمات دانشجویی نداشته باشند، تصریح کرد: دولت، وزارت علوم و سازمان برنامه و بودجه مجموعا تلاش می‌کنند که مشکلات دانشجو در حوزه رفاهی به حداقل برسد اما با این وجود مدعی صفر شدن همه مشکلات نیستیم اما تلاش می‌کنیم به حل این مشکلات کمک کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها