أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۱۶۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
جانشین فرمانده سپاه استان قم:
سرهنگ مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ شناختی با تکرار رفتارهای ناپسند در بستر رسانه به دنبال باورسازی است، گفت: برای مقابله با دشمن در شرایط خاص امروز، نیازمند افزایش آگاهی خود در حوزه علوم شناختی هستیم.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی سپاه استان قم، مهدی کبیری‌پور در مراسم تکریم و معارفه مسئولان بسیج فرهنگیان، بسیج رسانه و بسیج مداحان سپاه استان قم، طی سخنانی با بیان اینکه امروز گرفتار پیچیده‌ترین جنگ‌ها و تهدیدها هستیم، اظهار کرد: جنگ چند جانبه و هیبریدی علیه کشور ما طراحی و اجرا می‌شود که در این شرایط بسنده کردن به شیوه‌های مواجهه با تهدیدهای یک بعدی قبلی اشتباه است و منجر می‌شود به نتیجه مطلوب نرسیم.

وی اضافه کرد: در شرایط امروز ما باید شیوه حرکت خود را مبتنی بر علوم مورد نیاز منطبق کنیم، علوم شناختی که به دهه‌های بعد از جنگ جهانی بر می‌گردد و پایه این علوم روان‌شناسی است.

جانشین فرمانده سپاه استان قم خاطرنشان کرد: فروید از این علوم شناختی و تکنیک‌های علوم استفاده کرد و توانست حرکت‌های اقتصادی مورد نظر خود را رقم بزند، او فستیوالی را راه انداخت و از زنان مشهور خواست که با سیگار در صحنه حاضر شوند و سیکار کشیدن را به‌عنوان یک نشان روشن فکری معرفی کنند، با وجود اینکه در اروپا سیکار کشیدن زنان مورد قبول نبود اما فروید توانست با تکنیک‌های شناختی خود نگاه‌ها و عقاید افراد را تغییر دهد.

وی ادامه داد: امروز غربی‌ها و سردمداران استعمار نوین از تکنیک‌های علوم شناختی برای تغییر باورهای ما استفاده می‌کنند و ما باید نسبت به ابزار و نقشه دشمن آگاه باشیم و راه مواجهه را پیدا کنیم.

کبیری‌پور از تغییر باورهای برخی از جوانان در حوزه حجاب و عفاف یاد کرد و گفت: تذکرها باید داده شود اما علل اصلی کم رنگ شدن حجاب باید شناسایی و راهکارهای متناسب برای رفع این مشکل دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر نگرش‌ها موجب تغییر باورها شده است، عنوان کرد: اکنون دشمن معکوس عمل می‌کند یعنی یک رفتاری را زیاد تبلیغ می‌کند و نشان می‌دهد و بعد آن را به یک باور تبدیل می‌کنند.

کبیری‌پور از تلاش دشمن برای تکرار رفتارهای غلط و تبدیل آن‌ها به باور یاد کرد و گفت: روان‌شناسان مغز انسان را به سه بخش تقسیم کردند که شامل مغز درونی، میانی و بیرونی می‌شود، این افراد مغز قدیم را مغز حیات می‌دانند که همه موجود آن را دارند، مغز میانی را هم متعلق به همه حیوانات می‌دانند و مغز جدید را مختص به انسان می‌دانند که مغز قدیمی به صورت ناخودآگاه کار می‌کند.

وی اضافه کرد: انسان بین بهره‌مندی از یک سود و دفع یک شر همیشه گرایش به دفع شر دارد و دشمن از این روش برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کند به همین علت بر همه ما توسعه علوم شناختی و آشنایی با این علوم ضروری است تا بتوانیم با حرکت‌های دشمن مقابله کنیم.

جانشین فرمانده سپاه استان قم در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از مسئولان سابق، برای مسئولان جدید آرزوی موفقیت کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها