أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۳۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۲۵ خرداد ۱۴۰۱
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از مهار کامل آتش سوزی حادثه کارخانه فیروزآباد خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه فوتی به همراه نداشت.

به گزارش پایگاه 598، خلیل عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز از مهار کامل آتش‌سوزی در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد خبر داد و گفت: با حضور سریع و به موقع امدادگران نشت گاز 30 دقیقه پس از حادثه متوقف شد و خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: این کارخانه 1500 نیرو داشته است که بلافاصله نیرو‌ها سریعا از محل حادثه خارج شدند و حادثه سریعا توسط امدادگران کنترل شد. 4 مخزن آمونیاک در محل وجود دارد که یک مخزن بطور کامل از بین رفته است. 

دکتر محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس فازس نیز گفت: 109 مصدوم این حادثه به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی در ادامه گفت: این حادثه هیچ فوتی به دنبال نداشته است و شهروندان باید اخبار موثق و درست را به جای پیگیری کردن از فضای مجازی از منابع رسمی دنبال کنند و به شایعات در فضای مجازی توجه‌ای نکنند.

دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: پس از وقوع حادثه در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد به همراه تیمی از متخصصان طب اورژانس، جراحی عمومی و بیهوشی با بالگرد اورژانس به این شهرستان اعزام شد.

او گفت: مصدومان این حادثه بیشتر در زمینه‌های تنفسی آسیب دیدند که با کمک تیم‌های درمانی و پرسنل بیمارستان در حال دریافت خدمات هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیمارستان حضرت قائم (عج) فیروزآباد با تمام امکانات و تجهیزات در حال ارائه خدمات درمانی به مصدومان این حادثه است، از آمادگی کامل این مرکز درمانی با 100 تخت بیمارستانی دیگر برای مصدومان احتمالی خبر داد.

شریفی گفت: خوشبختانه تاکنون موردی از فوت ناشی از این حادثه گزارش نشده و تمام مصدومان در وضعیت مطلوبی به سر می‌برند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی فرمانده پلیس راه شمال استان فارس نیز در گفتگو با خبرنگار تسنیم گفت: جاده فیروزآباد جم که به علت حادثه نشته آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم مسدود شده بود، بازگشایی شد و تردد در آن از سر گرفته شد.

فرمانده پلیس راه شمال استان فارس گفت: این مسیر در پی نشت آمونیاک در کارخانه کربنات سدیم فیروزآباد مسدود شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها