أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۳۲۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۲۶ خرداد ۱۴۰۱
سخنگوی وزارت برق عراق:
سخنگوی وزارت برق عراق از آغاز روند پرداخت بدهی گازی کشورش به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری عراقی واع، احمد موسی سخنگوی وزارت برق عراق اعلام کرد که دولت عراق روند پرداخت بدهی‌های معوقه خود به ایران بابت خرید گاز در سال ۲۰۲۰ را آغاز کرده است.

او گفت که این اموال از طریق دریافت قرض از بانک تجاری عراق پرداخت شده است.

وی افزود که هم‌زمان مذاکرات و دیدارهایی با مقامات وزارت نیرو و شرکت گاز ایران برای افزایش حجم صادرات گاز به عراق جریان دارد.

سخنگوی وزارت برق عراق تأکید کرد که عراق در حال حاضر به روزانه ۵۰-۵۵ میلیون مترمکعب گاز نیاز دارد و افزود که ایران متعهد شده که پس از دریافت مبالغ طلب خود، صادرات گاز را افزایش دهد.

وی ابراز امیدواری کرد که گاز ارسالی از ایران ظرف دو روز آینده افزایش پیدا کند.

گفتنی است که هفته گذشته مجلس نمایندگان عراق قانون بحث برانگیز امنیت غذایی را با اکثریت آرا تصویب کرد. در این طرح مبلغی به وزارت برق برای پرداخت بدهی‌های واردات گاز به ایران و توسعه زیرساخت‌های برق اختصاص یافته است.

پیش از این دبیرخانه هیئت دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: هیئت دولت تصمیم گرفت تا بانک تجارت عراق تسهیلات مالی (وام) به شرکت دولتی تولید انرژی منطقه مرکزی و شرکت دولتی تولید انرژی برق منطقه جنوب) مبلغ (۱,۶۴۹,۲۵۳,۰۴۵) دلار برای پرداخت بدهی ایران بابت صادرات گاز پرداخت کند تا اینکه این مبلغ به هنگام تصویب قانون امنیت غذایی و یا قانون بودجه کشور به بانک مذکور بازپس گردانده شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها