أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۷۷۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۰۲ تير ۱۴۰۱
سید ابراهیم رئیسی در بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی:
آیت الله رئیسی گفت: دولت به دنبال راه اندازی پروژه جدید نیست و بنا دارد آنچه نیمه تمام است را باید به اتمام برساند.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است / پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد

به گزارش پایگاه 598، آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه در بدو ورود به استان خراسان شمالی به منظور برگزاری بیست و ششمین سفر استانی دولت مردمی، گفت: خراسان شمالی مردمان بسیار خون‌گرم و پرتلاشی دارد که حقیقتاً در عرصه‌های مختلف امتحان و آزمون بسیار خوب درخشیدند.

رئیس جمهور با اشاره به نوپا بودن استان خراسان شمالی افزود: اگر چه از تشکیل استان سال‌ها گذشته است، اما همچنان به دلیل برخی از محرومیت‌ها شرایط یک استان را ندارد. این موضوع از نکاتی است که همکاران ما پیش از برگزاری سفر در خدمت نماینده مقام معظم رهبری در استان، استاندار، نمایندگان محترم و مدیران، مسئولان و کارشناسان مورد بررسی قرار داده‌اند و باید نسبت به آن توجه خاصی شود.

دکتر رئیسی با بیان اینکه برخی مشکلات از جمله وجود تعداد زیادی طرح‌های نیمه تمام در استان‌های مختلف و از جمله این استان مردم را رنج می‌دهد، اظهار داشت: دولت از همین رو در سفرهای استانی نهضت اتمام پروژه‌های نیمه تمام را راه انداخته است. در این دولت دنبال کلنگ زدن یا اینکه پروژه جدیدی را شروع کنیم، نیستیم، بلکه به دنبال آن هستیم تا طرح‌های نیمه تمام که مردم را رنج می‌دهد زودتر به سامان برسد.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است / پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد

رئیس جمهور خراسان شمالی را از قطب‌های کشاورزی کشور دانست و تصریح کرد: به کشاورزی استان باید توجه خاص شود. همچنین با توجه به مرزی بودن استان، بازارچه‌های مرزی زمینه خوبی برای رونق داد و ستد و تجارت با کشور همسایه هستند. در سفری که به ترکمنستان داشتم دیدم که در آنجا تمایل جدی برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی وجود دارد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به نامگذاری امسال به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی چهره‌های تحصیلکرده بسیاری داریم و باید زمینه‌ها و جاذبه‌هایی فراهم کنیم که این نیروها بتوانند در همین استان شغل شایسته و مناسبی برای خود بیابند. زمینه اشتغال و کار در استان وجود دارد و این افراد می‌توانند در عرصه تولید فعال باشند و دولت نیز در عرصه‌های مختلف از تولید حمایت کند.

رئیس جمهور از دستگاه‌های اجرایی خواست تا تسهیلات را در اختیار کارآفرینانی بگذارند که می‌خواهند در همین استان فعالیت کنند و گفت: آنچه در بررسی‌های قبل از سفر انجام شده در طول سفر و نهایتاً در شورای اداری استان مرور می‌شود تا در گام اول به عنوان مصوبات سفر دولت به استان نهایی شود و در گام بعد به دنبال اجرایی شدن این مصوبات باشیم.

بازدید رئیسی از پتروشیمی خراسان

رئیس جمهور روز پنج‌شنبه در ابتدای سفر دولت مردمی به استان خراسان شمالی، با حضور در پتروشیمی خراسان از نزدیک در جریان روند توسعه این واحد تولیدی قرار گرفت و دستورات لازم را برای رفع مشکلات آن صادر کرد.

رئیس جمهور در جریان بازدید از این واحد تولیدی که از سال ۱۳۷۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفته، اظهار داشت: توسعه این واحد تولیدی نیازمند کار جهادی و انقلابی است.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است / پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد

آیت الله رئیسی در جمع کارگران پتروشیمی خراسان ضمن استماع مشکلات و دغدغه‌های کارکنان این مجتمع تولیدی با ابراز خرسندی از حضور در جمع این عزیزان گفت: تلاش شما کارگران و کارکنان این واحد تولیدی برای کشور قدرت، امنیت و عزت ایجاد می کند.

دکتر رئیسی افزود: کشوری می‌تواند مستقل و مقاوم باشد که استقلال اقتصادی و تولید عالی داشته و دستش جلوی بیگانگان دراز نباشد و در نتیجه اقتصاد مقاوم در مقابل تکانه‌های اقتصادی داشته باشد.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است / پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد

آیت الله رئیسی ضمن خدا قوت به تمامی دست‌اندرکاران این مجتمع پتروشیمی، اظهار داشت: گام‌هایی همچون جایگزینی پساب به جای آب شرب که در حال حاضر در این واحد تولیدی استفاده می شود، افزایش تولید و اشتغال و حل مشکل مسکن کارگران برای توسعه این واحد تولیدی لازم و ضروری است.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیروی بومی در طرح توسعه پتروشیمی خراسان تاکید کرد.

حضور رئیس جمهور در شهرک دامپروری «قارلق» بجنورد

رئیس جمهور در ادامه برنامه سفر به استان خراسان شمالی، با حضور در شهرک دامپروری «قارلق»، ضمن بازدید از چند واحد دامپروری از نزدیک با دامداران و فعالان این حوزه گفتگو کرد و در جریان مشکلات، خواسته ها و مسائل آنها قرار گرفت.

تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم / درآمد کشور افزایش پیدا کرد اما بخشی از این درآمد خرج صفر کردن فاکتورهای دولت قبل می‌شود +تصاویر

آیت الله رئیسی در این بازدید که سیدجواد ساداتی نژاد وزیر جهادکشاورزی رئیس جمهور را همراهی می کرد، ضمن شنیدن مشکلات و پیشنهادات دامداران، بر ضرورت بررسی درخواست های چون نحوه تامین نهاده های دامی، خرید تضمینی دام و تسهیل در پرداخت وام های کشاورزی در جلسه شورای اداری استان خراسان شمالی که عصر امروز برگزار می شود، تاکید کرد.

حضور در جمع خانواده شهدای محله جوادیه بجنورد

رئیس جمهور در ادامه برنامه های سفر خود به استان خراسان شمالی با حضور در منزل یکی از شهدای دفاع مقدس با خانواده تعدادی از شهدای محله جوادیه در حاشیه شهر بجنورد دیدار و گفتگو کرد.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است / پروژه های نیمه تمام باید به سامان برسد +تصاویر

رئیس جمهور در این دیدار خانواده شهدا را پرچم برافراشته انقلاب برشمرد و تصریح کرد: خانواده شهدا این پرچم را تا ابد برافراشته نگه خواهند داشت.

آیت الله رئیسی با تاکید بر جایگاه رفیع خانواده معظم شهدا در جامعه، اظهار داشت: هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد باید حرمت خون شهدا را حفظ کند.

در این دیدار والدین شهید حجی رمضانی و شهید عیسی دلیر از شهدای دفاع مقدس و همسر و فرزندان شهید فیروز حمیدی زاده از شهدای مدافع حرم حضور داشتند.

 

سخنرانی رئیس جمهور در بین اقشار مختلف مردم بجنورد

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز در بین اقشار مختلف مردم بجنورد، اظهار کرد: استان خراسان شمالی مردمانی بسیار با بصیرت، با احساس مسوولیت و خونگرم دارد و روحیه پذیرایی از زائران امام رضا(ع) را در طول تاریخ تجربه کرده اند.

رئیس جمهور افزود: مردم خراسان شمالی با گویش های ترک، فارس، ترکمن، تات و فارس در کنار یکدیگر با وحدت زندگی می کنند و مردم این خطه در پیروزی انقلاب اسلامی، حریم و حرم خوش درخشیده‌اند.

وی ادامه داد: مردمانی پرتلاش که محور کارشان کشاورزی و دامداری است؛ مردمان این استان مردمانی تولید کننده هستند و البته امروز تولید در کشور بسیار مهم و محور کار است.

رئیسی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های خراسان شمالی نیروهای خوبی را پرورش داده‌اند، تصریح کرد: باید زمینه‌ای ایجاد شود تا از نعمت حضور این جوانان برخوردار شویم و شرایط برای اشتغال و به کار گیری آنان فراهم شود.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است / تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم +تصاویر

رئیس جمهور با تأکید بر بهره‌وری درست از امکانات و ظرفیت‌ها گفت: پتروشیمی خراسان در بجنورد کار ارزشمندی است اما باید تغییرات در آن اتفاق بیفتد، ضرورتی ندارد از آب شرب برای صنعت استفاده شود بلکه باید از پساب بهره گرفته شود و از ظرفیت اب شرب برای رفع نیاز مردم بهره‌گیری شود.

وی تصریح کرد: حداکثر تا آخر سال جاری باید آب شرب و کشاورزی که اکنون در پتروشیمی استان استفاده می‌شود، در اختیار مردم قرار گیرد. از سوی دیگر نیز باید با توسعه چند برابری صنایع این مجموعه برای مردم اشتغالزایی فراهم شود و البته این مهم نیاز به سرمایه‌گذاری جدی دارد.

رئیسی ادامه داد: دامداران و کشاورزان استان هم باید احساس کنند که کارشان قابل پیش‌بینی و برنامه‌ریزی است. دولت هم باید با ارائه تسهیلات مناسب، محصولات آنها را با قیمت مناسب خریداری نماید.

از ۷۰۰ فوتی کرونایی به صفر رسیده‌ایم

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به شرایط مطلوب کنترل بیماری کرونا در کشور، گفت: در آغاز کار دولت سیزدهم با مشکل کرونا مواجه بودیم و روزانه ۷۰۰ خانواده در ایران داغدار می شدند، این روزها اما تعداد فوتی‌ها به صفر رسیده در حالی که امروز کرونا در برخی کشورها تا ۵۵۰ نفر در روز را قربانی می‌کند.

وی ادامه داد: در کشور ما به لطف خداوند و با توکل بر او و به برکت مجاهدت‌های کادر درمان و پرستاران کشور که جانشان را در میان گذاشتند تا از جان مردم صیانت شود،‌ به این شرایط رسیده‌ایم.

ماهانه ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی و فاکتور هزینه‌های دولت قبل را پرداخت می‌شود

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه دولت ۴۸۰ هزار میلیارد ریال کسری بودجه داشت گفت: این رقم کمی نیست هم اکنون کسری بودجه داریم و حتی به ما گفته می شد که با کسری بودجه چه کار می‌کنید.

آیت الله رییسی افزود: تلاش کردیم تا تولید نفت را افزایش دهیم و دیگر اقداماتی انجام دادیم تا کسری بودجه را بدون اینکه پول چاپ کنیم و یا از بانک مرکزی استقراض کنیم، سال ۱۴۰۰ را پشت سر بگذرانیم.

وی ادامه داد: هم اکنون هر ماه بین ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان و حتی ۱۳ هزار میلیارد تومان هزینه‌های را که از قبل انجام شده، پرداخت می کنیم و این هزینه پیش از ما انجام شده بود و دولت فعلی باید آن را پرداخت کند.

رییس جمهور افزود: برخلاف گذشته امروز در حوزه نفت مشکل نداریم و بدون اینکه تعهدی جدیدی بپذیریم با همان وضعیت سابق نفت را می فروشیم که در حد قابل قبول هم است.

وی با بیان اینکه درآمد کشور افزایش پیدا کرده است گفت: علاوه بر ۴۸۰ هزار میلیارد ریال کسری بودجه، حقوق ها را پرداخت  می‌کنیم و هزینه هایی هم داشته‌ایم.

خراسان شمالی از قطب‌های کشاورزی کشور است / تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم +تصاویر

آیت الله رییسی با بیان اینکه دولت به دنبال عادلانه کردن دستمزدها هست، تأکید کرد: کارکنان، کارمندان، کارگران، معلمان مطالبات به حقی دارند و البته دولت با توجه به امکاناتی که در دسترس دارد به دنبال بسط عدالت در حقوق و دستمزدها و عدالت در توزیع امکانات است.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه هدف از سفرهای استانی رصد مسائل از نزدیک است، گفت: می‌شود از تهران به صورت تصویری در جریان امور استان‌ها قرار گرفت، اما قطعا حضور موثرتر است. تجربه با مردم بودن و از نزدیک سخن مردم شنیدن را داریم و همواره معتقد هستیم که باید از نزدیک با مردم ارتباط گرفت و سخن مردم را شنید.

وی با اشاره به اینکه از شرایط زندگی مردم در شهر و روستاها اطلاع دارم و با مردم در ارتباط هستم و به دنبال رفع مشکل مردم هستم، گفت: با بهتر شدن وضعیت کر‌ونا، کسب و کارها شروع شد، مدارس آغاز به کار کرد و شرایط وضعیت مطلوبی گرفت.

بدون چاپ پول رشد اقتصادی داشتیم/ باید تورم مهار شود

رئیسی با بیان اینکه بانک مرکزی در سه ماهه آخر سال، اعلام کرد که اگر چاپ پول نداشته باشیم با مشکل مواجه می شویم،‌ گفت: امروز با همین تلاش‌ها و مراقبت‌ها چهار دهم درصد رشد اقتصادی، به رشد چهار درصدی رسیده است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه سعی‌مان در این است که زمینه رشد اقتصادی و ارزش پیدا کردن پول ملی را افزایش دهیم، تأکید کرد: اگر پول ملی بی ارزش شود، هر میزان حقوق اضافه شود حریف گرانی نخواهد شد، پس باید حتما وضعیت تورم مهار شود.

سرمایه بزرگ ما پشتیبانی ملت است/ آینده ای روشن در انتظار کشور است

وی در ادامه گفت: امروز ما یک سرمایه بزرگ داریم، امروز پس از توکل بر خدا، مدیریت رهبر معظم انقلاب، یک سرمایه بزرگ داریم و آن پشتیبانی ملت و زنان و مردان است، شعار ما این است که با اتکا به خدا و به اعتماد به نفس می‌توانیم بر همه مشکلات فایق شویم. 

آیت الله رییسی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب فرمودند هیچ مشکل حل نشدنی وجود ندارد، تصریح کرد: مردم خراسان شمالی بدانند، در این شرایط و وضعیت کشور، با پشتیبانی مردم و تصمیم و اراده دولتمردان و تلاش همه اقشار در جامعه که سرمایه‌های نظام هستند، قطعا آینده ای روشن در انتظار کشور خواهد بود.

تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم / درآمد کشور افزایش پیدا کرد اما بحشی از این درآمد خرج صفر کردن فاکتوهای دولت قبل می‌شود +تصاویر

رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه مردم گفت: دشمن با افزایش تحریم ها و تهدیدها و تنگ تر کردن حلقه محاصره می خواهد به مردم فشار وارد کند، اما با مقاومت مردم این تحریم ها شکست خورده و ما به عنوان نماینده مردم به آنها می‌گوییم که با ملت ایران با زبان زور صحبت نکنید.

رئیسی اضافه کرد: با گذشت ۴۳ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی ایران و مقاومت مردم در این ایام، دشمن به دنبال این است که با جنگ اقتصادی، بذر ناامیدی را در دل مردم بکارد.

وی افزود: در جنگ رسانه ای که دشمن به راه انداخته است، همه وظیفه تبیین داریم و همه بدانند که در جهاد تبیین باید روشنگری کنند و اجازه ندهند که دشمن ایجاد ناامیدی کند.

هرکسی در هرجایی در عمل در دل مردم امیدآفرینی کند

آیت الله رییسی خاطرنشان کرد: هر کسی در هر جایگاهی مشغول به هر فعالیتی است، باید در مردم و دل مردم ایجاد امید کند و این امید تنها با حرف میسر نمی‌شود، بلکه مردم باید در عمل به این موضوع برسند.

رییس جمهور ایران یادآور شد: تمام ادارات، سازمان و ارگان های که به نام انقلاب خدمت می کنند باید در دل جوان ایرانی ایجاد امید کنند، زیرا همه موظف هستیم به عنوان خدمتگذار، به تمام وجود به مردم خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه حاج قاسم موانع را کنار زد، پیروزی را به دست آورد و روزی اعلام شد که پایان کار داعش در منطقه است، گفت: قطعا این اتفاق و پیروزی با پشتکار، توکل به خدا، اعتماد به نفس به بار نشست که حاج قاسم این کار را انجام داد.

آیت الله رییسی گفت: امروز جوان ایرانی با اتکا به خدا، قطعا می تواند به پیروزی و موفقیت های زیادی دست‌یابد و قابل انجام است.

وی گفت: با تمام وجود خدمت گذاری برای مردم را افتخار خودم می دانم و همه تلاش مان براین است که وضعیت کشور در تراز جمهوری اسلامی ایران و در شأن مردم و جایگاه ملت ایران باشد.

رییس جمهور ایران در انتها اظهار داشت: در کشور به اندازه ۵۰ سال پروژه نیمه تمام داریم، اما به دنبال اولویت ها هستیم و اولویت‌های استان مسئله ماست که قطعا به همه آنها رسیدگی خواهد شد.

 

حضور در مسجد امام خمینی(ره) محل جوادیه و گفتگو با اهالی

تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم / درآمد کشور افزایش پیدا کرد اما بخشی از این درآمد خرج صفر کردن فاکتورهای دولت قبل می‌شود +تصاویر

تا روزی که در دولت باشم بنا دارم سخن مردم را از نزدیک بشنوم / درآمد کشور افزایش پیدا کرد اما بخشی از این درآمد خرج صفر کردن فاکتورهای دولت قبل می‌شود +تصاویر

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها