کد خبر: ۵۰۸۱۲۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۷     ۰۶ تير ۱۴۰۱
یک ماه پر التهاب در اراضی اشغالی؛
از تاریخ سوم خرداد امسال یعنی روز شهادت مظلومانه شهید خدایی در مقابل دیدگان مادر و همسرش صهیونیست‌ها روز‌های سختی را در اراضی اشغالی تجربه کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، به‌دنبال اتفاقات سریالی که این روز‌ها در سرزمین‌های اشغالی به وقوع می‌پیوندد، این بار انفجار و آتش‌سوزی گسترده‌ای در مجتمع لجستیکی در حیفا رخ‌داده است. رسانه‌های صهیونیستی دیروز گزارش دادند که مجتمع پشتیبانی و لجستیکی در خلیج حیفا در سرزمین‌های اشغالی از شنبه شب دچار انفجار و آتش‌سوزی گسترده‌ای شده است. در این مرکز، انبار‌هایی از مواد خطرناک و قابل اشتعال قرار داشته و با وجود گذشت بیش از یک روز، هنوز آتش‌سوزی به صورت کامل مهار نشده است. به دلیل گستردگی آتش‌سوزی و مجاورت با مناطق مسکونی، فرماندهی ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهر حیفا شخصا روی عملیات اطفای حریق نظارت میدانی دارد. تا این لحظه بنا بر اظهار نظر سخنگوی سازمان آتش‌نشانی حیفا از تلفات احتمالی اطلاع درستی در دست نیست.

تکرار چندباره یک سناریو در یک ماه

این چندمین بار است که طی یک ماه اخیر شاهد وقوع آتش‌سوزی و انفجار گسترده در یک کارخانه بزرگ و حفاظت‌شده در حیفا هستیم. در روز سوم خردادماه به صورت همزمان چند حادثه در سرزمین‌های اشغالی رخ داد که از جمله آن‌ها حادثه در کارخانه کشتی‌سازی بندر حیفا، آتش‌سوزی در بخشی از شبکه حمل و نقل ریلی، آتش‌سوزی شدید در یک مرکز صنعتی غذایی و انفجار و آتش‌سوزی در پمپ‌بنزین شهر ریشون لتزیون بود.

کارخانه‌های صهیونیستی در آتش

پنجم خرداد، منطقه صنعتی شهر قلنسوه در اراضی اشغالی دچار حریق گسترده شد. این منطقه صنعتی یکی از مناطق بزرگ صنعتی در تل‌آویو است که از جهاتی قطب صنایع چوب این استان هم محسوب می‌گردد. دو روز بعد نیز انفجار در یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید مصالح ساختمانی در فلسطین اشغالی خبرساز شد. در حالی که مقامات صهیونیستی در شوک ناشی از این حادثه قرار داشتند، رسانه‌های این رژیم از وقوع انفجار و آتش‌سوزی در سامانه‌های کنترل خودکار مخازن نگهداری مواد شیمیایی خطرناک و سمی در پالایشگاه نفت اشدود خبر دادند.

هکر‌ها نفس صهیونیست‌ها را بریده‌اند

در کنار این موارد و ده‌ها واقعه دیگری که طی یک ماه اخیر و پس از شهادت شهید خدایی در اراضی اشغالی به وقوع پیوست، هکر‌ها نیز با عملیات موفقیت‌آمیز خود امان صهیونیست‌ها را بریده‌اند! تنها یکی از این عملیات موفقیت‌آمیز، مربوط به هک شبکه برق رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری موسوم به «عصای موسی» بود. مقامات سازمان موساد و سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از رسانه‌های این رژیم خواسته‌اند تا از مخابره اخبار مربوط به این حوادث خودداری کنند. با این حال، جروزالم‌پست و هاآرتص در گزارش‌هایی با اشاره به «حمله سایبری به سامانه‌های هشدار عمومی صدای آژیر» در ۳۰ خرداد و همچنین «هک‌کردن ایمیل مقامات اسرائیلی» در ۲۴خرداد، نسبت به بی‌ثباتی جاری در اراضی اشغالی هشدار دادند.

آتش در همسایگی دیمونا

یکی از حوادث مهمی که طی یک ماه اخیر در اراضی اشغالی رخ داده، مربوط به آتش‌سوزی در نزدیکی دیمونا (منطقه هسته‌ای ممنوعه رژیم صهیونیستی) بوده است. در آن زمان رسانه‌های اسرائیلی خبر دادند آتش‌سوزی مهیبی در یکی از انبار‌های منطقه صنعتی عراد واقع در نقب به وقوع پیوست. پس از این حادثه، ده‌ها حادثه دیگر نیز در اراضی اشغالی به وقوع پیوست. از جمله این حوادث می‌توان به آتش‌سوزی کارخانه‌ای در منطقه روحووت تل‌آویو به دلیل نشت ماده سمی آمونیاک دچار حریق شد. در ۲۵خرداد نیز منابع رسانه‌ای برای هشتمین بار طی هفته‌های اخیر از وقوع آتش‌سوزی در پالایشگاه بندر اشغالی حیفا خبر دادند.

آتش‌سوزی در پتروشیمی حیفا

در روز چهارم خرداد نیز پتروشیمی بندر حیفا دچار انفجار و آتش‌سوزی شد. در آن روز، وبگاه عبری‌زبان «حیفا نیوز» با اشاره به دود غلیظی که بر اثر این آتش‌سوزی بندر حیفا را فرا گرفته، گزارش داد: «حجم گسترده‌ای از نیرو‌های امدادی و آتش‌نشانی حیفا به سرعت در حال رسیدگی به حادثه هستند.» این پایگاه خبری نوشت: «کارگران تاسیسات نفتی با ریختن فوم اطفای حریق در مخزنی حاوی مخلوط گازوئیل شروع به خاموش‌کردن آتش کردند.»

منبع: روزنامه جام جم 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها