أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۰۸۳۹۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۲     ۰۹ تير ۱۴۰۱
ورزش دانستنی‌هایی درباره جدیدترین عضو پرسپولیس؛
جدیدترین عضو کادرفنی پرسپولیس یک مربی برزیلی است که قرار شده با دروازه‌بان‌های تیم سرخ‌پوش تهرانی کار کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از مشرق، یحیی گل‌محمدی برای تقویت کادرفنی خود و انتخاب جانشینِ داود فنایی به یک مربی خارجی دیگر پناه برد و این بار نوبت به یک مربی برزیلی است که بعد از پپه لوسادای اسپانیایی به کادرفنی نایب قهرمان لیگ بیست و یکم اضافه شود.

ولسلی نِنِسا، مرد ۵۵ ساله‌ای است که به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها قرار است علیرضا بیرانوند و احمد گوهری را زیر نظر داشته باشد. فصل قبل عملکرد حامد لک و گوهری چندان خوب نبود و باید دید در این فصل تحت نظر این مربی باتجربه که سابقه بازی در تیم‌هایی چون فلامینگو، گرمیو، گویاس و ... را دارد چه تفاوتی در درون دروازه ایجاد می‌شود.

در ادامه همراه باشید با نکاتی جالب از جدیدترین و احتمالا غریبه‌ترین عضو پرسپولیس در فصل پیش رو:

*ننسا سابقه مربیگری در تیم‌های سانتوس، گویاتوبا، کالداس و ... را تا سال ۲۰۰۳ را در کارنامه خود دارد.

*این مربی برزیلی در سال ۲۰۰۳ تصمیم گرفت راهی خاورمیانه و کشور قطر شود. او حدود ۲۰ سال در این کشور کار کرد و از شهرت بالایی بین فوتبالدوستان قطری برخوردار است.

*اولین تجربه ننسا در قطر مربوط به العربی می‌شود. او در این تیم با بازیکنی چون گابریل باتیستوتا، فوق ستاره اسبق تیم ملی آرژانتین و باشگاه فیورنتینا کار کرد. دوران حضور ولسلی در این تیم ۹ سال به طول انجامید.

*دومین تیم ننسا الریان بود. او طی سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ در این تیم به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها فعالیت کرد و سپس یا پیشنهاد جذاب تیم ملی قطر مواجه شد.

*ننسا با درخواست خورخه فوساتی اروگوئه‌ای به تیم ملی قطر رفت تا در کادر مربیگری این تیم برای انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه قرار بگیرد. او در دیدار برگشت قطر و ایران مربی گلرهای عنابی‌پوشان بود. دیداری که با گل مهدی طارمی به سود ایران تمام شد و علیرضا بیرانوند نمایش خوبی داشت.

دانستنی‌هایی درباره جدیدترین عضو پرسپولیس؛ آشنا به چهار زبان و وابسته به رونالدائو

*برکناری فوساتی با خروج این مربی برزیلی همراه شد. ننسا دوباره به الریان برگشت و این بار ۶ سال فعالیت مداوم را تجربه کرد. او در این سال‌ها با مربیان برجسته‌ای چون میشل لادروپ، لوران بلان، نیکولاس کوردوا و ... همکاری داشت و در اردوهای الریان مشاهده شد که با فابین بارتز، گلر اسبق تیم ملی فرانسه و باشگاه منچستریونایتد هم رابطه خوبی دارد.

*مربی جدید پرسپولیس در الریان با شجاع خلیل‌زاده همکاری داشت. او همچنین در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۱ با پرسپولیس روبرو شد. مسابقات در هند برگزار می‌شد و هر ۲ بازی با برتری نماینده کشورمان با نتایج ۳-۱ و ۴-۲ همراه شد. در تقابل بین ننسا و فنایی، عملکرد سمتِ ایرانی بهتر بود.

*ننسا در کنار کار مربیگری مدام به فکر کسب درجات بهتر است. او چند ماه قبل مدرک A مربیگری دروازه‌بانی را دریافت کرد. پیش از این دوره‌هایی را هم در فیفا طی سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ گذرانده بود. او چند سال هم در کمپ

دانستنی‌هایی درباره جدیدترین عضو پرسپولیس؛ آشنا به چهار زبان و وابسته به رونالدائو

*دستیار جدید گل‌محمدی به چهار زبان انگلیسی، عربی، اسپانیایی و پرتغالی مسلط است و احتمالا به زودی با زبان فارسی هم اشنا خواهد شد.

*ننسا حدود ۲ سال قبل پدرش رونالدائو را از دست داد. او وابستگی فراوانی به پدرش داشت و بعد از این اتفاق ضربه بزرگ روحی را تحمل کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها