کد خبر: ۵۰۸۵۳۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۱۱ تير ۱۴۰۱
کنست رژیم صهیونیستی منحل شد صاحب ایده «دکترین اختاپوس» که رؤیای تقابل مستقیم با ایران را در سر داشت، تنها یک سال پس از تشکیل کابینه از نخست‌وزیری کناره‌گیری کرد
به گزارش پایگاه 598، خردادماه سال گذشته بود که نفتالی بنت با 60 رأی موافق در مقابل 59 رأی مخالف، از سوی پارلمان اسرائیل مأمور تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی شد. بنت که پیش از رسیدن به این پست، سابقه عضویت به ‌عنوان وزیر جنگ اسرائیل در کابینه نتانیاهو را داشت، از جمله سیاستمداران اسرائیلی به شمار می‌رفت که اعتقاد به رویارویی مستقیم با ایران داشت و با طرح نظریه‌ای موسوم به دکترین اختاپوس، معتقد بود رژیم صهیونیستی به جای آنکه بخواهد با حزب‌الله لبنان، حماس یا هر گروه مقاومت دیگری درگیر شود، باید به طور مستقیم با ایران مقابله کند. وی در همین رابطه در اظهاراتی گفته بود: «عقیده‌ من این است که بتدریج باید ایران را بیشتر و بیشتر در مقابل اقداماتش وادار به پاسخگویی کرد. باید راکتی را که از جنوب لبنان به حیفا پرتاب می‌شود، به جای راکت حزب‌الله، راکت ایران شناسایی کرد. ما با دست‌نشانده‌ها جنگیدیم. منظورم این است که بانی همه اینها، محرک اصلی- یا اگر اجازه‌ بفرمایید، سر اختاپوس- رژیم بنیادگرای ایران است و ما بتدریج توجه خود را به آن سمت معطوف خواهیم کرد و آنها را وادار به پاسخگویی خواهیم کرد». وی اخیرا نیز گفته بود: «ما دیگر با شاخک‌ها یعنی گروه‌های نیابتی ایران بازی نمی‌کنیم. ما با حرکت به سمت سر[اختاپوس]، معادلات جدیدی را رقم زده‌ایم».
 
به گزارش «وطن‌امروز»، حالا کسی که رویای تقابل مستقیم با جمهوری اسلامی ایران را در سر داشت، در حالی که تنها یک سال از تشکیل کابینه شکننده‌اش می‌گذرد، در روزهای اخیر به طور رسمی به اعضای حزب خود اعلام کرده در انتخابات بعدی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نامزد نخواهد شد. 
 
بنت در جلسه خود با اعضای حزب متبوعش اعلام کرده در فکر کناره‌گیری از مشاغل سیاسی و عدم شرکت در انتخابات آتی کنست است، اگرچه همچنان در این موضوع تصمیم نهایی خود را اخذ نکرده است. 
 
پیش از این نیز کابینه ائتلافی اسرائیل که متشکل از بنت و لاپید بود، به دلیل بحران سیاسی به وجود آمده فرو پاشیده بود. 
 
خروج چند نماینده از ائتلافی که یک سال قبل نفتالی بنت و یائیر لاپید در برابر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی تشکیل داده بودند، عامل اصلی بحرانی بود که بنت را مجبور به کناره‌گیری و حتی انصراف از انتخابات آینده پارلمان رژیم صهیونیستی کرد. 
 
اول تیرماه سال جاری نفتالی بنت و لاپید، ۲ عضو اصلی ائتلاف کابینه در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند همه راه‌ها برای ثبات‌ ائتلاف‌شان را که از یک سال پیش تشکیل شده بود امتحان کرده‌اند اما انحلال کنست و برگزاری انتخابات مجدد بهترین راه است. 
 
در همین رابطه روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داده بود که بنت و یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی توافق کرده‌اند بر سر انحلال کنست در هفته آینده رأی‌گیری کنند و چنانچه این رأی‌گیری تصویب شود لاپید نخست‌وزیر موقت اسرائیل خواهد شد. 
 
در این بیانیه آمده است که یائیر لاپید تا زمان برگزاری انتخابات جدید و روی کار آمدن کابینه جدید، نخست‌وزیر پیشبرد امور رژیم صهیونیستی خواهد بود. 
 
روز پنجشنبه 9 تیر 1401 پارلمان رژیم صهیونیستی رای به انحلال خود داد. با انحلال کنست اسرائیل، قرار است با انتخابات جدیدی که آبان‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد، نمایندگان جدید کنست مشخص شوند؛ انتخاباتی که پنجمین انتخابات رژیم صهیونیستی در 3 سال و نیم گذشته خواهد بود. 
 
نفتالی بنت با وجود شکست و در حالی که تنها یک سال جایگاه نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را در اختیار داشت، همچنان به طرح ادعاهای تکراری و خط و نشان کشیدن برای ایران ادامه می‌دهد. وی روز سه‌شنبه هفته گذشته در جریان سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو، خطاب به ایران گفت: «اگر با اسرائیل درگیر شوید، هزینه آن را پرداخت خواهید کرد. نخواهید توانست از طریق نمایندگان خود یعنی سازمان حزب‌الله یا جنبش حماس، به اسرائیل آسیب وارد کنید و بتوانید از مجازات فرار کنید».
 
لفاظی نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در حالی است که اسرائیل بحرانی‌ترین روزهای خود را می‌گذراند و خود را برای پنجمین انتخابات پارلمان در طول 3سال و نیم گذشته آماده می‌کند. بنت در بخش دیگری از اظهارات خود در دانشگاه تل‌آویو، گفته بود: «می‌توان از طریق جنگ‌های سایبری، به دشمن آسیب وارد کرد. اینترنت، مهم‌ترین عرصه جنگ در آینده خواهد شد».
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها