کد خبر: ۵۰۸۹۰۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۱۵ تير ۱۴۰۱
رئیس سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار ۵۹۸ خبر داد:
رئیس سازمان صدا و سیما درباره زمان بازگشت برنامه طبیب به آنتن شبکه سه تصریح کرد: فکر می‌کنم ظرف یک یا دو روز آینده استاندارد‌ها و محور‌ها آماده شده و این برنامه مجددا به پخش شبکه ۳ بازگردد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، چندی پیش شاهد توقف پخش برنامه طبیب در شبکه ۳ بدلیل عدم رعایت استاندارد‌های پخش زنده بودیم. از این رو صبح امروز خبرنگار ۵۹۸ پس از پایان جلسه هیئت دولت علت آن را از پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما جویا شد.

رئیس سازمان صدا و سیما در این باره بیان کرد: برنامه طبیب یکی از بهترین، موثرترین و جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه ملی در حوزه پزشکی است. اما این برنامه به دلیل عدم رعایت استاندارد‌های برنامه زنده و برای احترام به جامعه مخاطبین که از بی توجهی به استاندارد‌ها آزرده خاطر شده بودند، تصمیم بر توقف این برنامه تا اطلاع ثانوی گرفته شد.

جبلی اذعان داشت: تا زمانی ک استاندارد‌های لازم برنامه‌های زنده به ویژه برنامه‌های تخصصی که به صورت زنده پخش میشه توسط شبکه مربوطه اعلام میشه.

وی در این خصوص بیان کرد: شبکه ۳ در حال آماده سازی استاندارد‌ها برای جلوگیری از وقوع اتفاقات این چنینی و همچنین رعایت استاندارد‌های پخش برنامه‌های زنده به ویژه در حوزه‌ی تخصصی می‌باشد.

رئیس سازمان صدا و سیما درباره زمان بازگشت برنامه طبیب به آنتن شبکه سه تصریح کرد: فکر می‌کنم ظرف یک یا دو روز آینده استاندارد‌ها و محور‌ها آماده شده و این برنامه مجددا به پخش شبکه ۳ بازگردد.

همچنین در روز‌های اخیر مطالبی درخصوص اختلاف وزارت ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما در زمینه اختیار نظارت بر محتوای سینمای خانگی منتشر گردید. برخی‌ها مسئولیت نظارت بر سینمای خانگی را بر عهده صدا و سیما دانسته و برخی دیگر وزارت ارشاد را از جهت فرهنگی بودن موضوع مسئول دانشتند.

از این جهت رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به سئوال خبرنگار ۵۹۸ مبنی بر اینکه «اساسا وظیفه نظارت بر محتوای سینمای خانگی بر عهد کدام نهاد می‌باشد؟» بیان کرد: قانون در این زمینه تکلیف را روشن کرده است. بر این اساس قانون، دستور العمل‌های قضایی و همچنین تفاهمی که ما با وزارت محترم ارشاد داشتیم، نظارت بر تولید و پخش برنامه‌های نمایشی و سریال‌های نمایش خانگی را بر عهده صدا و سیما قرار داده است.

جبلی در ادامه پاسخ داد: نظارت بر تولید مجوز بر مراحل تولید و مجوز پخش در حوزه‌ی نمایش خانگی بر عهده‌ی صداوسیما است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها